היישום אינו מחובר לאינטרנט

שביעות רצון של עובדים בחברת מיקוד (הצעת מחקר)

עבודה מס' 064923

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר בין שביעות רצון של עובדים שעברו תהליך רכישה/מיזוג לבין מידת הזדהותם עם התרבות הארגונית החדשה ומידת מחויבותם הארגונית- הצעת מחקר

11,070 מילים ,62 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

קבוצת מיקוד מתמחה במתן שירותים למבנים ולנכסים הכוללים: אבטחה ושמירה, מיגון אלקטרוני, מוקד ובקרה, תחזוקה טכנית וכח אדם והשמה. מיקוד בעלת ניסיון מקצועי של למעלה מ- 25 שנה. הקבוצה מעסיקה, מנהלת ומתפעלת כ- 3,500 עובדים עבור מאות לקוחות וגופים מהמובילים במדינה.
מיקוד מובילה בתחומה כאשר מדיניותה לספק שירותים מקצועיים ואיכותיים במחירים אטרקטיביים .החברה נותנת אחריות מלאה על כל השירותים והמוצרים ומחויבת לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר לשביעות רצון לקוחותיה. החברה משקיעה בהדרכת עובדיה, בניהול ובקרה על מנת לעמוד בכל הדרישות תוך קיום הסכמי השרות עבור לקוחותיה.
הארגון מורכב ממספר אגפים, ארבעה המרכזים בתוכם מתן שירותים חיצוניים (שמירה ואבטחה; ניקיון ואחזקה; תחזוקה טכנית; ואספקת כח-אדם) וכן אגפים פנימיים (ביטוח פנימי, כח אדם, הדרכה ואימון עובדים). בראש כל אגף עומד מנהל תחום המנהל את האגף בעצמאות מהאגפים האחרים ובכפיפות רק להנהלת החברה ישירות.
במהלך אוקטובר 2002 רכשה קבוצת מיקוד את חברת קירט והתחייבה לקלוט כ- 1,400 מעובדיה. בעבודתי כמנהל של המחלקה לאבטחת אישים בחברת מיקוד, חובתי הייתה לדאוג לקלוט את העובדים החדשים ולוודא את הטמעתם בתרבות הארגונית ולהבטיח את שביעות רצונם על מנת להבטיח את הצלחת הרכישה והמשך שיתוף הפעולה בחברה המאוגדת.
הבעיה העסקית הנחקרת
במסגרת המיזוג והקליטה של חברת קירט בתוך חברת מיקוד, היה צורך בביצוע של שינוי ארגוני על הענפים עליהם חלשה חברת קירט ושיטת הטיפול בהם וכן הערכה מחדש של עובדים קיימים שעבדו שם, לצד עובדים חדשים שנכנסו לצדם. החיבור של החברות יצר מצב חדש בו עובדי קירט שנותרו והעובדים החדשים שהגיעו, מצאו עצמם בתוך מערכת מתגבשת שפגמה בהסתגלות של העובדים, בשל בעיות של הזדהות עם מקום העבודה שעבר טרנספורמציה מחדש וצורך בהסתגלות מחודשת למקום העבודה. מצב זה, מאיים על דרך התנהלותו של הארגון כמו גם בתפקודם השוטף של עובדי הארגון. יצויין כי בעקבות המצב המתואר החברה ביצעה כ-80% מסך הפרוייקטים אשר היו מיועדים להתבצע במהלכה של שנת 2004.
שאלת המחקר:
מהן ההשפעות של תהליך המיזוג על אופן תפקודם של העובדים המועסקים בארגון?
במחקר זה ייבדקו ההיבטים השונים של תפקוד עובדים של חברה נרכשת בחברה החדשה, ההשפעות הפסיכולוגיות של המעבר, ההשפעה על שביעות רצון של העובדים ויכולתם לחזור לתפקד בצורה מהירה ויעילה בסביבה החדשה.
מחקר זה מתמקד בחקר המשאב האנושי בארגון (התנהגות ארגונית).

תוכן עניינים:
1. רקע
1.1 הצגת התופעה הארגונית
1.1.2 מיקוד המחקר
1.1.2.1 הבעיה העסקית הנחקרת
1.2 שאלת המחקר
1.3 מטרות המחקר
1.3.1 מטרה בתחום התיאורטי
1.3.2 חשיבות המחקר- מטרות יישומיות
1.4 הדיסציפלינה המחקרית
2. סקירת ספרות
2.1 רציונל המחקר
2.2 מודל המחקר
2.3 השערות המחקר
3. מתודולוגיה
3.1 משתני המחקר
3.2 מערך המחקר
3.3 אוכלוסיית המחקר
3.4 המדגם
3.4.1 שיטת הדגימה
3.4.2 נימוקים לשיטת הדגימה
3.5 הליך המחקר
3.6 כלי המדידה
3.7 מגבלות המחקר
3.8 עיבוד הנתונים
4. נגישות לשדה המחקר
5. ביבליוגרפיה
6. נספחים

קטע מהעבודה:

Derek (2001), הדגישו את ההתנסויות שיש לעובד בעבודה והגדירו שביעות רצון כעמדת העובד כלפי עבודתו המבטאת את תחושותיו כלפי התנסויות אלו. הם הרחיבו את המושג וציינו כי שביעות רצון כללית מן העבודה אינה חד ממדית אלא מורכבת משביעות רצון בתחומים רבים.
על פי אזולאי-שוהם (2001), שביעות רצון בעבודה מהווה אינדיקטור שימושי לאיכות הכללית של התנסויות הפרט במסגרת תפקידו. שביעות רצון בעבודה נתפסת כחשובה לתפקוד הארגון. מאידך, חוסר שביעות רצון בעבודה, יכול להסביר תופעות ארגוניות לא רצויות כגון ביצועים ירודים, היעדרויות, תחלופת עובדים, כוונות עזיבה ואף עזיבה בפועל. מסיבה זו, נושא שביעות הרצון בעבודה, הינו מן הנחקרים ביותר בתחום ההתנהגות הארגונית.

תגים:

כוח · אדם · עובד · ניהול · מעביד · רכישה · תרבות · ארגונית · קליטת · עובדים · חברה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שביעות רצון של עובדים בחברת מיקוד (הצעת מחקר)", סמינריון אודות "שביעות רצון של עובדים בחברת מיקוד (הצעת מחקר)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.