היישום אינו מחובר לאינטרנט

ילדים מוכים- מתופעה לחוק

עבודה מס' 064913

מחיר: 155.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תופעת הילדים המוכים ובהתעללות בילדים על ציר הזמן וכיצד התפתחה הגישה בקרב הציבור לתופעה.

3,308 מילים ,15 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

במיליוני בתים בעולם בכל שכבה כלכלית או חברתית, מתבצע פשע נורא מדי יום- התעללות פיזית בילדים.
לעיתים קרובות נתפסת תופעת הילד המוכה במשמעותה המילולית - ילד המקבל מכות, אך למעשה התופעה רחבה יותר והיא כוללת כל מעשה או מחדל של המבוגר כלפי הילד, הגורם או יכול לגרום לילד נזק פיסי או רגשי ולפגוע בהתפתחותו (צימרין, 1985).
ניתן לציין ארבע קטגוריות של פגיעה : פגיעה פיסית, פגיעה רגשית, הזנחה ופגיעה מינית.
פגיעה פיסית- בקטגוריה זו נכללים אותם מעשים אשר ההורה מבצע והם גורמים או עלולים לגרום לילד נזק פיסי: צריבת הילד באמצעות סיגריות או ברזל מלובן, פגיעה וגרימת חתכים בגופו באמצעות מכשיר חד, נשיכה, הכאה באמצעות חפצים או בלעדיהם, תלישת שיער וכדומה. שברים, צלקות, כוויות, פצעים וחבלות, יהיו בין התוצאות המיידיות של הפגיעה הפיסית מלבד הנזק הנפשי הנלווה לה. פגיעות פיזיות שכיחות פחות בגילאי 14 ומעלה (צימרין, 1985).
תופעת ההתעללות בילדים עלתה בשנים האחרונות על סדר היום הציבורי בישראל, במלוא בולטותה וחריפותה. התעללות בילדים בתוך המשפחה לסוגיה השונים הייתה קיימת מאז ומעולם (קדמן, 1997).
תופעת ההתעללות נפוצה בכל שכבות הציבור ובכל המעמדות הכלכליים, אם כי השכבות החלשות חשופות יותר לשירותים ציבוריים וסיכויי הגילוי גדולים יותר. במשך שנים רבות החברה הישראלית ומוסדותיה התכחשו לקיומה של התופעה הקשה הזו אך בשנים האחרונות התפתחה מודעות וישנה עליה עצומה בהיקף הדיווחים (קדמן, 1997).
בעבודתנו נסקור את תופעת ההתעללות בילדים על ציר הזמן ונראה איך התפתחה הגישה בקרב הציבור לתופעה איומה זו.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק 1- התפתחותה של תופעת ההתעללות בילדים
פרק 2- דוגמאות מפסיקת בית המשפט
2.1 גזר דין 12/11/97 מדינת ישראל נגד פלוני ופלונית
2.2 גזר דין 30/7/97: מדינת ישראל נגד פלוני
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הגדרת ההתעללות הפיזית מעוררת מידה רבה של חילוקי דעות ומבוכה. אנשים רבים מאמינים עדיין, שלהורים יש לא רק זכות, כי אם חובה, להשתמש בעונשים גופניים כדי לחנך את ילדיהם. הביטוי הקדום "חושך שבטו שונא בנו" זכה לווריאציות שונות בשפות שונות, אבל הרעיון נשאר תמיד זהה. עד לא מכבר,לילדים לא היו כל זכויות חוקיות. ההתייחסות הכללית אליהם הייתה,כאל פיסות רכוש השייכות להוריהם. במשך מאות שנים, לא ניתן היה לערער על זכויות ההורים על ילדיהם, ובשם החינוך והמשמעת הורים היו יכולים לעשות לילדיהם כמעט כל מה שעלה על דעתם (פרווארד, 1990).

תגים:

אלימות · משפחה · יהדות · הורים · הורות · ענישה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ילדים מוכים- מתופעה לחוק", סמינריון אודות "ילדים מוכים- מתופעה לחוק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.