היישום אינו מחובר לאינטרנט

הבנייה מגדרית של לקיחת סיכונים

עבודה מס' 064910

מחיר: 300.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הבדלים בין גברים לנשים בלקיחת סיכונים בהימורים.

6,560 מילים ,22 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

מחקרנו עוסק באוכלוסייה המכורה להימורים, ויוצא מתוך הנחה, המבוססת על מספר מחקרים, שגברים לוקחים סיכונים יותר מנשים. מטרת עבודה זו היא לבחון אם קיימים הבדלים בלקיחת סיכונים, בין גברים לנשים. מטרה נוספת של המחקר היא לבחון את הקשר בין לקיחת סיכונים להימורים למגדר.
מחקרים רבים בנושא ההימורים מראים שההימור נפוץ בכול שכבות האוכלוסייה, בקרב נשים וגברים, צעירים ומבוגרים, ואצל בעלי רמות שונות של השכלה ותעסוקה, וגם התמכרות להימורים קיימת בכל רובדי האוכלוסייה.
המחקרים מראים שקיים קשר בין מין לבין דפוסי הרכישה של הגרלות, תדירות ברכישת כרטיסי הגרלה, סוג ההגרלה וכדומה.
גם ממחקרים שנערכו במדינות אחרות עולה שגברים מרבים להמר יותר מנשים.(walker, 1992).

מטרת המחקר
לאור כל האמור לעיל, מטרת מחקרינו הוא לבדוק את הקשר בין מגדר ללקיחת סיכונים, איך הסביבה תופסת גברים לעומת נשים הלוקחים/לוקחות סיכונים, מה הם דפוסי ההשתתפות בהימורים: גברים לעומת נשים, מה ההבדלים בין גברים לנשים כלפי עמדתם להימורים, איך גברים מתייחסים ללקיחת סיכונים לעומת נשים?
העבודה פותחת בהצגת הרקע הכללי של תופעת ההימורים בישראל, תוך הגדרת מה הוא ההימור. בהמשך מוצגות גישות תיאורטיות אחדות שעשויות להסביר את תופעת ההימורים.
בנוסף, מוצגות גישות תיאורטיות להסבר הפערים בין נשים וגברים - הסברים אוניברסאליים.
בחלק האחרון של העבודה נעשה ניסיון להעריך את הקף התופעה בישראל. חולק שאלון קצר המכיל שאלות פתוחות, שאותו חילקנו לאוכלוסיית המחקר שלנו - המהמרים השונים בארץ,גברים ונשים, והתרכזנו בבתי הקפה של "הפועלים" שבו גברים ונשים יושבים ומהמרים במשחקי מזל שונים ומגוונים.

תוכן העניינים:
תקציר
מטרת המחקר
מבוא
מושגי יסוד
תיאוריות סוציולוגיות על הימורים
לקיחת סיכונים ע"פ מחקרים סוציולוגיים
תיאוריות להסבר הפערים בין נשים לגברים
מערך המחקר
ממצאים
דיון ומסקנות
מקורות
נספח - שאלון

הערת מערכת: העבודה אינה כוללת את תמלילי הראיונות.

קטע מהעבודה:

התיאוריה הראשונה דנה במיקומם של ההימורים באיזון החברתי. זה כולל, כמובן, את המסורת הפונקציונאלית. התורמים העיקריים לתיאוריה הפונקציונאליות של ההימורים הם Devereux and Bloch (1949). בתוך קטגוריה זו קיימים גם דיונים על תיאורית ההזדמנות, אנומיה וניכור בצורת התייחסות שלהם להימורים. בנוסף, פירוש מרקסיסטי לגבי הימורים שייך לקבוצה זו. אין הצהרה מרקסיסטית מובהקת לגבי הימורים, למרות שמסקנות ניסיוניות יכולות להתקבל מהתיאוריה הקיימת. (Frey, 1984).

תגים:

גברים · הבדלים · הימורים · לנשים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הבנייה מגדרית של לקיחת סיכונים", סמינריון אודות "הבנייה מגדרית של לקיחת סיכונים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.