היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקיסר קליגולה - מטורף עם סיבות טובות

עבודה מס' 064844

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניסיון להבין את טירופו של הקיסר קליגולה מבחינות פיזיות ופסיכולוגיות, ולאבחן ע"פ חמשת המימדים של ה-DSM. דגש על הגישה הפסיכודינמית להבנת מקורות המחלה.

4,515 מילים ,13 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

גאיוס יוליוס קיסר גרמניקוס היה קיסר רומא בין השנים 37 עד 41 לספירה. הוא נחשב לעריץ ונודע בראוותנותו, במוזרויות שלו ובאכזריותו. הוא נרצח בשנת 41 על ידי אחדים משומריו.
קליגולה היה סדיסט ואכזר. הבוז שהפגין כלפי חוקים ונורמות, אכזריותו המינית והרצחנית, חוסר רגישותו לכאבם של אחרים או לרגשותיהם - כל אלה מצביעים על נוכחות של הפרעת אישיות אנטיסוציאלית.
נראה כי ההסבר להיווצרות הפרעת האישיות הזו בחיי קליגולה נעוץ בילדותו הטראומטית. טרגדיות אישיות ומשפחתיות, נטישה והזנחה ליוו אותו לאורך ילדותו. בעזרת תיאוריה פסיכודינמית ניתן להבין מעט יותר את הרקע להתהוות ההפרעה אצל קליגולה.
הפרעת אישיות אנטיסוציאלית נחשבת קשה לטיפול. הלוקים בה אינם נוטים לבקש טיפול ואינם מעוניינים בשינוי. למרות זאת נמצא כי הטיפול היעיל ביותר לאור המגבלות הוא טיפול התנהגותי בקבוצה.

תוכן עניינים:
מבוא
פרק א'- אבחון ע"פ חמשת הצירים של ה-DSM
פרק ב'- גישה תיאורטית להבנת המחלה/הפרעה
פרק ג'- הצעת דרכי טיפול
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח - קורות חייו של קליגולה

קטע מהעבודה:

גאיוס יוליוס קיסר גרמניקוס היה קיסר רומא בין השנים 37 עד 41 לספירה. הוא נחשב לעריץ ונודע בראוותנותו, במוזרויות שלו ובאכזריותו. הוא נרצח בשנת 41 על ידי אחדים משומריו. (ראה נספח I לפירוט מתוך אתר האינטרנט ויקיפדיה אודות חייו ומותו).
פרק א'- אבחון ע"פ חמשת הצירים של ה-DSM -
1) בציר הראשון (הפרעות קליניות): אינסומניה ראשונית (307.42).
2) בציר השני (הפרעות אישיות או פיגור שכלי): הפרעת אישיות היסטריונית (301.50)
3) בציר השלישי (תנאים רפואיים כלליים): "קדחת מוח" בגיל 25
4)בציר הרביעי (בעיות פסיכוסוציאליות וסביבתיות): מות אביו בנסיבות חשודות, הגליית אימו ומותה ברעב, מות אחיו; פרידתו מהוריו בגיל צעיר וגידולו ע"י סבתו; העברתו לסבתו השניה; אילוצו לחיות בקרבת דודו המטורף והסוטה; חייו כשליט בצל הפחד המתמיד מפני התנקשות.
5) בציר החמישי (הערכה גלובלית של תפקוד): קשה לקביעה לאור הנתונים אולם ניתן לקבוע שקליגולה לא עמד בסטנדרטים של תפקוד ותפקודו הן כאב הן כבעל הן כשליט הינו לקוי ביותר.

תגים:

אישיות · אנטיסוציאלית · הפרעת · פסיכודינמי · פסיכולוגיה · קליגולה · היסטורי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקיסר קליגולה - מטורף עם סיבות טובות", סמינריון אודות "הקיסר קליגולה - מטורף עם סיבות טובות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.