היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסם של הזרמים השונים ביהדות כלפי ערבי ישראל

עבודה מס' 064841

מחיר: 433.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השוני במספר זרמים ביהדות ביחס כלפי האוכלוסייה הערבית

10,829 מילים ,49 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

החברה הישראלית הינה חברה עתירת שסעים ומתחים (בין גברים לנשים, בין מבוגרים לילדים, בין דתיים לחילונים , בין מזרחים למערביים).
סמי סמוכה (Samoocha, 1993) רואה חמישה שסעים עיקריים המפלגים את האוכלוסייה של מדינת ישראל: שסע פוליטי, שסע דתי-חילוני, שסע מעמדי, שסע עדתי ושסע לאומי. השסעים מתאפיינים בין יהודים דתיים ולא דתיים ובין יהודים לערבים ויש להם השפעה עצומה על יציבות החברתית והפוליטית בישראל.
עוד הוא מציין כי בראשית שנות ה-90 נראה כי היחסים בין יהודים לערבים הגיעו למשבר וכי דפוסי הקיום ששררו ביניהם עד 1967 כבר אינם תופסים. דומה כי הנחות היסוד של השלטון (ולא משנה לאיזה פלג הוא משתייך) ושל הציבור לגבי האזרחים הערבים בישראל הן:
- הם מיעוט עוין שיש לפקח עליו.
- שעליהם להכיר תודה על הקדמה הרבה שנפלה בחלקם מאז 1948.
- שעליהם להסתפק בזכויות פרט ולא לתבוע מעמד של מיעוט לאומי.
- שהם מהווים קבוצה ערבית חדשה, מובחנת ומנותקת מהעם הפלשתיני.
- שעליהם להשלים עם היותם מחוץ לצמתי הכוח וקבלת ההחלטות במדינה.
הערבים עצמם לא מסכימים לכך ורבים מהם רוצים לעצב מערכת יחסים חדשה בינם לבין המדינה בה הרוב הוא יהודי.
אירועי אוקטובר 2000 ביחד עם פרוץ האינתיפאדה היוו המשך ישיר לפעילות המחאה הסוציו-פוליטית של האזרחים הערבים בישראל. המחאה מכוונת, בין היתר נגד דחיקתם לשוליים של אזרחי ישראל הערבים ממוקדים וקבלת ההחלטות המרכזיות במדינה בשני נושאים החשובים ביותר מבחינתם: זכויות האזרחיות הלאומיות בתוך ישראל וגורל השטחים שנכבשו בשנת 1967 (נייגר, זנדברג ואבו ראייה, 2000).
השאלה הנשאלת היא מהו היחס של זרמים שונים ביהדות כלפי הערבים? איך כל אחד רואה את הערבים החיים בישראל? איך משתלבת הציונות עם העובדה שהערבים חיים במדינה היהודית?

עבודה זו סוקרת את השוני במספר זרמים ביהדות כלפי האוכלוסייה הערבית שהם תושבי ישראל. התקופה המדוברת היא ממלחמת ששת הימים ועד היום.

תוכן עניינים:
מבוא
סקירת ספרות
ערביי ישראל - מעמד של מיעוט לאומי
השקפות הזרמים השונים ביהדות כלפי הערבים
הזרם החרדי
זרם הציונות הדתית
הלאומיות החילונית
המזרחים החילוניים
תנועת העבודה והשמאל
דיון
מיעוט ולאומיות
חופש ביטוי
אמון ונאמנות
זכויות אזרח
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בעולם המערבי ישראל היא מקרה ייחודי של דמוקרטיה אתנית יציבה, כלומר, מדינה דמוקרטית המזוהה עם אחת מקבוצות האוכלוסייה ונועדה לשרת אותה. צביונה האתני ברור לכל - המדינה מצהירה עצמה כמולדת העם היהודי, השפה השלטת היא עברית, מוסדותיה של המדינה, חגיה הרשמיים וסמליה כולם יהודים בלבד. ערביי ישראל עצמם מכירים בישראל כמדינה, מקבלים את שלמותה הטריטוריאלית אך דוחים את צביונה האתני (Samoocha, 1993).

תגים:

לאומנות · שסעים · לאומי · מיעוט · ערבי · ישראלי · אזרחות · נאמנות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסם של הזרמים השונים ביהדות כלפי ערבי ישראל", סמינריון אודות "יחסם של הזרמים השונים ביהדות כלפי ערבי ישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.