היישום אינו מחובר לאינטרנט

כישלון ברית המועצות במניעת מבצע ברברוסה

עבודה מס' 064820

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד הצליחה גרמניה להפתיע בהצלחה כה גדולה את ברית המועצות

3,759 מילים ,13 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

מלחמת העולם השנייה הייתה אירוע בעל חשיבות היסטורית כבירה עבור החברה ועבור כלל המאה האחרונה. במסגרת המלחמה התרחשו מספר אירועים אשר השאירו את חותמם ואשר נחקרים עד היום, אחד מהאירועים הללו היה מבצע "ברברוסה".
בעבודה זו אנסה לבדוק כיצד הצליחה גרמניה להפתיע בהצלחה כה גדולה את ברית המועצות ולהוביל בהצלחה מסחררת כל כך מבצע צבאי עתיר מימדים אשר תוכנן בקפידה רבה.
"מבצע ברברוסה" היה אחד מהתקפות הפתע המוצלחות והגדולות ביותר בהיסטוריה המודרנית, במסגרתו תקפה גרמניה את ברית המועצות והכריזה עליה מלחמה למעשה.
חשיבותו של מאורע זה נעוצה בעובדה שהיה זה אירוע שתוכנן בקפידה רבה והצליח להפתיע מעצמה כמו ברית המועצות ולהותיר אותה שבורה והמומה. לאירוע זה הייתה סמליות וחשיבות רבה משום שהוא הכניס למלחמה מעצמה אירופאית כמו ברית המועצות אשר עד לאותה עת נמנעה ממעורבות אינטנסיבית מול גרמניה ואשר השתדלה לשמור על פרופיל נמוך.
במסגרת עבודה זו אבחן תחילה את הרקע למלחמה בהיבט של היחסים בין ברית המועצות וגרמניה, לאחר מכן אבחן את הכשל המודיעיני הרוסי אשר התבטא בחוסר היכולת הרוסית לעלות על תוכנית ההטעיה הגרמנית. בפרק השלישי של עבודתי אבדוק את התנהגות הצד הסובייטי תחת הנהגתו של יוזף סטאלין ואת אי המוכנות הסובייטית, ולבסוף אסכם את העבודה.
ישנה חשיבות רבה לאחריות ומחדליו של הצד הרוסי בהתכוננות ובתקופה שלפני פרוץ מבצע "ברברוסה" וייתכן כי זה היה הגורם המכריע לכישלון ברית המועצות במוכנותה לצעדי הפתע מצד גרמניה.

תוכן עניינים
מבוא
פרק א - הרקע למלחמה - יחסי רוסיה גרמניה
פרק ב - הכשל המודיעיני של הרוסים
פרק ג - אי המוכנות הסובייטית
פרק ד - סיכום
נספח
ביבליוגרפיה.

קטע מהעבודה:

היחסים בין גרמניה וברית המועצות לפני מבצע "ברברוסה" היו מושתתים על כך שמדובר ב-2 מעצמות אירופאיות בעלות אינטרסים משותפים, אי לכך במסגרת יחסיהן 2 המעצמות הללו פעלו מתוך מטרה להגשים וליישם את האינטרסים שלהם.
במהלך שנות ה-30 ברית המועצות חיפשה באופן נואש בעלות ברית אמינות, סטאלין חשש ממדיניות ההתפשטות של היטלר ומכך שהוא יחבור למדינות במערב כנגדו ולפיכך הוא פעל נמרצות על מנת לחבור לגרמניה.
בהמשך לאינטרסים של שתי המדינות נחתם ביניהם הסכם המכונה הסכם "ריבנטרופ-מולוטוב" לפיו גרמניה ורוסיה חילקו בינם לפני פרוץ המלחמה את המדינות הבלטיות ואת פולין, הסכם זה נחתם ב-23 באוגוסט 1939 והוא למעשה הסכם של אי התקפה בין שתי המדינות, על פי ההסכם במידה ואחת מהמדינות תהיה מעורבת במלחמה, המדינה השנייה מתחייבת לא לסייע לאויב ולא להצטרף לאף קבוצה המכוונת נגד המדינה השנייה. למעשה הסכם זה נתן את הגושפנקא הסופית להתקפת פולין על ידי גרמניה ויחלק בין שתי המדינות את מזרח אירופה.

תגים:

ברברוסה · ברית · גרמניה · המועצות · הנאצית · העולם · השנייה · מבצע · מולוטוב · מלחמת · ריבנטרופ

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כישלון ברית המועצות במניעת מבצע ברברוסה", סמינריון אודות "כישלון ברית המועצות במניעת מבצע ברברוסה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.