היישום אינו מחובר לאינטרנט

שיתוק מוחין ופגים

עבודה מס' 064811

מחיר: 433.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הקשר הקיים בין שיתוק מוחין ופגים.

9,996 מילים ,39 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

מטרתה של עבודה זו היא בדיקת הקשר הקיים בין שיתוק מוחין ופגים. בכוונתנו לסקור במבוא את הנושא מבחינה היסטורית ולבדוק את חשיבותו, מידת הרלוונטיות שלו, הסיבות להיותו מצוי במוקד השיח העכשווי, כל זאת לאור השינויים הרבים אותם אני חווים במאה הנוכחית.
בגוף העבודה תהיה התייחסות מעמיקה לשתי התופעות בהן דנה העבודה באופן נפרד ותוך כדי קישור ישיר של שתיהן זו לזו וחקר קשרי הגומלין הקיימים ביניהן. נושא האתיקה חשוב במיוחד לאור העובדה שבישראל כיום, כתוצאה מהתפתחות תחום ההפריות המלאכותיות חלה עליה ניכרת במספרם של הפגים השורדים ומכאן חשיבות הדיון בפרדוקס המיוצר כתוצאה מהתפתחות טכנולוגית זו, קרי, מחד עליה בשיעור הישרדות הפגים ומאידך חוסר היכולת למנוע או לתקן ליקויים הנובעים מלידה מוקדמת. בדיון ובסיכום נדון במגבלות עבודה זו, נסכם את הגישות השונות שהעלנו תוך מתן התייחסות ביקורתית אישית לנושא הנחקר, ונעלה המלצות למחקרים עתידיים בנושא.

תוכן העניינים:
1. תקציר
2. מבוא
3. הגדרות
4. סקירה תיאורטית:
4.1 פגים
4.2 שיתוק מוחין - הלקות
4.3 הקשר בין פגות לשיתוק מוחין
4.4 אתיקה - חיים בכל מחיר?
4.5 שיטות אבחון לאיתור מוקדם לשיתוק מוחין
4.6 חשיבות אבחון מוקדם לטיפול מוקדם ותפקיד המרפאה בעיסוק
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

שיתוק מוחין הנה לקות הנובעת מפגיעה מוחית שיכולה להתרחש בזמן ההריון, במהלך הלידה או אחריה, לפני גיל חמש. הפגיעה גורמת לליקויים מוטוריים וחושיים כאשר הליקויים יכולים להתבטא בטונוס שרירים מוגבר, בקשיים בקואורדינציה מוטורית ובשמירה על שיווי משקל, בתנועות בלתי רצוניות ועוד. חומרת הסימפטומים יכולה לנוע מסרבול מוטורי ועד עוויתות חמורות ושיתוק. בכל צורות שיתוק המוחין הדיבור יכול להיות קשה להבנה כתוצאה מקושי לשלוט בשרירים המעורבים בדיבור. יכולים להיות קשיים בקריאה, כתיבה, או בפעילויות שונות הדורשות קואורדינציה מוטורית ( Koman et al., 2004).

תגים:

לידה · מוחין · משקל · פגים · שיתוק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שיתוק מוחין ופגים", סמינריון אודות "שיתוק מוחין ופגים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.