היישום אינו מחובר לאינטרנט

זוגיות ומיניות ויחסים בעידן הדיגיטלי-אינטרנטי

עבודה מס' 064807

מחיר: 482.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מחקרים בנושא תוך דיון בסרט "תומא מאוהב".

10,241 מילים ,13 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

קצב הגידול של חברות המחשבים הוא קצב מטאורי ומוערך בכ- 25% ל-3 חודשים. טלפונים, טלוויזיות, מחשבים ועוד, ישתלבו ומשתלבים לאחד (Convergence). עבודה, לימודים, ואפילו פעילויות חברתיות מסתכמים כמעט לחלוטין וסובבים סביב המחשב. קשה לי להאמין שרבים מבינים עד כמה עמוקים השינויים שעוד נעבור בנוגע לכביש המהיר של המידע.
למרות כל השינויים, אנחנו יכולים להיות בטוחים שנתון קבוע אחד יישאר. פרויד קרא לו ארוס, ובלעדיו אף גזע לא יוכל לשרוד. כבר ברור כי השימוש שעושים אנשים במיניות ויחסים מיניים מגיעים לידי שימוש מוגבר על- ידי האינטרנט בדרכים רבות ומגוונות ביותר. מה שאינו ברור הוא האופן בו המדיום הזה ייצור אפקט, בסופו של דבר, על המיניות בדרכים שאנחנו לא יכולים להתחיל להבין כרגע.

עבודתי תכלול מספר רב, ככל הניתן, של מאמרים בנושאים המגוונים של יחסים מיניים וזוגיים בעידן הדיגיטלי אינטרנטי, חלקם שונים ובעלי דעות מנוגדות וסותרות.
תחילה אעסוק באופן בו האינטרנט יכול להשפיע על מערכות יחסים במגוון דרכים. אל קופר סוקר את המחקרים שיכולים לעזור לנו להבין מדוע תקשורת דרך האינטרנט יכולה להוביל עצמה לארוטיזציה של יחסים ובסופו של דבר לרומנטיקה בסייברספייס.
בהמשך אעבור לדיון בהשלכות תרפיות של האינטרנט. סנדרה לייבלום מניחה מסגרת עבודה ברורה ועוסקת בנושאים קליניים ביחס לאינטרנט שחוזרים רבות בחדרי מטפלים. היא מזהירה קליינטים נגד זיהוי האינטרנט כמקור העיקרי לבעיות זוגיות במהירות רבה מדי, ומדגישה את הצורך להערכה יסודית של היחסים הזוגיים לפני החמרתם על- ידי "בגידה אינטרנטית".
שאלה נוספת שעולה היא האם סייברספייס הינו הנושא המיני החדש: משלוח של מידע מיני ויחסים "וירטואליים" כפי שמעולם לא חווינו בעבר? או, האם זה ממשיך את "החתונות הוירטואליות" שאפיינו את החברה מאז ומתמיד, מסווים אותה עם בטכנולוגיה המופלאה הזו? אלו יתרונות וחסרונות מציג בפנינו השימוש המאסיבי והגלובלי באינטרנט? בנושא זה אדון בעזרתו של דיוויד סנארץ'.
תופעות תרבותיות אלו ואחרות, באות לידי ביטוי, אמנם בהקצנה, בסרט "תומא מאוהב" אשר בויים על ידי פייר פאול רנדרס. ניתן לראות בסרט זה, כפי שיפורט בהמשך, הן את חסרונות והן את יתרונות העידן הדיגיטלי בחיינו, ובפרט בחיפוש הפוסט מודרניסטי אחר מערכת יחסים זוגית. 'תומא מאוהב' היא סאטירה נשכנית ושנונה על התקשורת חסרת הנשמה של מסכי המחשב, על מציאות חדשה שבה מגע-עין או נגיעה אינם באים בחשבון. ניתן להבחין במגמתיות הבמאי הדוחף את הצופה לחוש "עומס דיגיטלי" ולהוביל לעמדה מסויימת באשר לטכנולוגיה בחיינו, אך אנסה להדגיש את העובדה כי בתחילת הסרט אנו יכולים דווקא להבחין ביתרונות רבים בעידן המודרני הנותנים פתרון לנכויות פיסיות, לדוגמה, כמו גם ובעיקר, לנכויות נפשיות ברמות כאלו ואחרות, אשר יידונו בעבודה וייתמכו על ידי מאמרים רלוונטיים.

כפי שאסביר ואדגים במהלך העבודה, ניתן להבחין באנשים הנוטים להשתמש באינטרנט ליצור יחסים מקוונים אשר מהווים מעין מסכה להצגת ה"אני" העצמי שלהם, כשההחבא מאחורי המילים נטולות הגוף מאפשרים להם לנהל מערכות יחסים וירטואליות רומנטיות או מיניות גרידא עם כמויות אנשים אשר לא היו מצליחים לתקשר עימם במציאות היומיומית.

תוכן עיניינים:
מבוא
"תומא מאוהב"- על הסרט
ארוטיקה למטורפי סייבר
זהויות
קיוון מסוכן
כמה אמיתי הוא "וירטואלי"?
מידע = כח
פסיכולוגיה, אינטימיות ואינטרנט
זוגיות ואינטרנט
נטסקס וזוגיות
"נטסקס"- מסלול צפוי מראש
ישראליות אינטרנט ומיניות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ברוכים הבאים לעולם הממוחשב- און-ליין או- Compu Sex. כל אתר המספק מידע, קטן או גדול ככל שיהיה, טומן בתוכו תת-תרבות המתעסקת בחילופים מיניים מבוססי טקסט. מפגשים אלו כמעט ולא הופכים למפגשים פנים אל פנים. במקום זאת, המשתתפים מרוצים מכך שהם יכולים לחזור לילה לילה לחקור את האינטרקטיביות השונה הזו ואת סיפור הסיפורים המיניים המפורשים הללו. ממעודדי הקומפו- סקס טוענים כי זהו הסקס הבטוח האולטימטיבי של שנות ה- 90' ללא החלפה של נוזלי גוף, מועדונים צפופים ומלאי עשן וללא "הבוקר שאחרי". כמובן, אין גם כל מגע פיזי.

תגים:

מציאות · וירטואלית · סרטים · פסיכולוגיה · קולנוע · ריאליטי · תומא · סייברסקס · צ'ט · צ'אט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זוגיות ומיניות ויחסים בעידן הדיגיטלי-אינטרנטי", סמינריון אודות "זוגיות ומיניות ויחסים בעידן הדיגיטלי-אינטרנטי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.