היישום אינו מחובר לאינטרנט

השלכות והישגים של שביתות במגזר הציבורי בישראל

עבודה מס' 064776

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת המושג שביתה וזכות השביתה הקיים בישראל ובמדינות דמוקרטיות אחרות.

7,089 מילים ,2005

תקציר העבודה:

הרבה נכסים כבר איבדה ההסתדרות - מחברות עסקיות בולטות כמו כור, שיכון עובדים וסולל בונה, דרך גופים ציבוריים כקרנות הפנסיה וקופת-חולים כללית, ועד גורמים קטנים יותר כמו קבוצת הפועל תל-אביב. אך למרות אובדן מוקדי הכוח, ההסתדרות ניסתה לשמור על עוצמתה בעיקר באמצעות הנכס המרכזי שלה-ועדי העובדים. אלה מהווים גם את הזרוע המממנת (באמצעות דמי החבר של העובדים) וגם את הזרוע המבצעת (שביתות ועיצומים). וכמובן, הם גם אלה שמעניקים להסתדרות, ולעמיר פרץ, את המנדטים בכנסת (פרל, מעריב, 20.8.2004).

עובדים מאורגנים בשירותים ציבוריים חיוניים בישראל הצליחו בעבר להשיג הישגים רבים ע"י שביתות, כגון:
- תוספות שכר
- מניעת פיטורין
- ביטול רפורמות מבניות
- תוספות תקציביות למקום העבודה.

המשמעות הכלכלית העיקרית של הישגים אלו של העובדים היא הגדלת התועלת לעובדים על חשבון אוצר המדינה ואזרחי המדינה. לעיתים, מספיק כוחם הפוליטי והאיום בשביתה כדי למנוע התערבות ממשלתית. ידוע המושג "היד על השלטר" המייצג את כוחם של ועד עובדי חברת החשמל וועדי עובדים אחרים העלולים לגרום נזק חמור למשק המדינה ולרווחת תושביה.
בעתיד הקרוב, יעלה נושא המאבק בין קבוצת עובדים גדולה וחשובה לבין הממשלה. רבים צופים כי ב1/9/2005 תפרוץ שביתה גדולה וארוכה במערכת החינוך כחלק מהמאבק בין ארגוני המורים לממשלה בקשר ליישום דו"ח ועדת דוברת.
שאלת המחקר בעבודה זאת היא " מהם ההשלכות וההישגים של שביתות במגזר הציבורי בישראל?"
עבודה זאת תסקור את המושג שביתה וזכות השביתה הקיים בישראל ובמדינות דמוקרטיות אחרות. בהמשך תעסוק העבודה בהגבלות הקיימות על זכות השביתה של עובדים חיוניים.
לצורך הדגמת הישגי העובדים כתוצאה משביתה ינותח הישגם של עובדי נמלי הים על פי ההסכם שהושג בפברואר 2005.

תוכן העניינים:
מבוא
שביתה
שביתות בשירותים חיוניים ציבוריים
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

במהלך המו"מ הקיבוצי, ישנה אפשרות שהדיונים ייקלעו למבוי סתום והעובדים יחליטו לפתוח בשביתה. שני הצדדים מודעים לאפשרות זו, ולכן, מנסים לזהות מראש את הנושאים העלולים להיות בעייתיים, ולתכנן את הצעדים קדימה שיינקטו במידה ויתקשו להתפשר. ההגדרה הרחבה של המילה שביתה, היא סירוב קיבוצי מתואם מצד עובדים לבצע עבודה. הגדרה צרה יותר של שביתה: הפסקה מוחלטת של העבודה היא תנאי הכרחי לכינוי שביתה. השביתה הייתה בעבר ועודנה היום, הביטוי המובהק ביותר למימוש כוחם של העובדים במאבקם להשגת תנאי עבודה ותוספות שכר.

תגים:

עובד · זכויות · פיטורים · הסכמי · עבודה · משק · מגזר · ציבורי · ארגונים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השלכות והישגים של שביתות במגזר הציבורי בישראל", סמינריון אודות "השלכות והישגים של שביתות במגזר הציבורי בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.