היישום אינו מחובר לאינטרנט

תגמולים ומחוייבות ארגונית - הצעת מחקר

עבודה מס' 064724

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר בין שביעות רצון מתגמולים חומריים ובלתי חומריים לבין מחויבות ארגונית במחלקת מכירות בחברת "סלקום" - הצעת מחקר.

9,283 מילים ,50 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

הגדרת הבעיה בארגון
חלה ירידה ברמת המחויבות אנשי מחלקת המכירות לארגון וליעדי הארגון, אין די מוטיבציה לשיתוף פעולה פורה בין הצדדים .וכל זאת עקב רמת המכירות שנמצאת במגמת ירידה מתמדת.דבר שמשפיע ישירות על רמת השכר והבונוסים שאנשי המכירות מתוגמלים. עקב כך נוצרת תחושה של התמרמרות בקרב עובדים אלו שהחלק הארי משכרם מתבסס על תגמול מרמת המכירות שלהם.
לאור השינויים שחלו לאחרונה בארגון, שורר חשש בקרב עובדים רבים, כי עמיתיהם בארגון ובארגונים אחרים מקבלים תגמול רב יותר בגין אותו תפקיד. תחושת חוסר הוגנות זו מביאה את חלק מהעובדים לשיחות אישיות בדבר מעבר לעבודה ב"ארגון צודק יותר". מעבר לתפיסת חוסר הוגנות השכר, קיימת כמובן גם שביעות רצון נמוכה מהשכר עצמו אשר גורמת אף היא להרהורי עזיבה.
כמו כן, אחת מהשלכות תקופת המיתון בארץ בכלל ובארגון בפרט, הינה ירידה בשביעות רצון העובדים גם מתגמולים בלתי חומריים שחלקם תלויים בממונים וחלקם תלויים בשאיפות האישיות של העובדים (רצונם למימוש עצמי). העובדים מדברים בחדרי- חדרים על מעבר לאחד הארגונים המתחרים, ברגע שתפתח בפניהם ההזדמנות המתאימה.

מיקוד הבעיה העסקית
מנהל המכירות מתקשה להתמודד עם הבעיות היום- יומיות שמציבה בפניו החברה, ניכרת ירידה בכמות המכירות של המחלקה ובהשגת יעדי החברה, אשר מציבה בפניו יעדי מכירות. בשנה הקודמת הציבה החברה יעדי מכירות אך הייתה ירידה ניכרת של עד 16% מהמכירה שבתחרות הקיימת בשוק הסלולרי זה אחוז משמעותי.

תוכן עניינים:
1. מבוא
1.1 רקע ומבוא על הארגון
1.2 הגדרת הבעיה בארגון
1.3 מטרותיו היישומיות והתיאורטיות של המחקר
2. סקירת ספרות
2.1 מחוייבות ארגונית
2.1.1 הגדרות למחוייבות ארגונית
2.1.2 הקשר בין מחוייבות ארגונית לבין תפוקות הארגון
2.1.3 מחוייבות ארגונית - סיכום
2.3 תגמול עובדים
2.3.1 תגמולים חומריים
2.3.2 תגמולים בלתי חומריים
2.3.3 תגמולים בלתי חומריים
2.3.4 תגמולים - סיכום
2.4 שביעות רצון בעבודה
2.4.1 הקדמה - גורמים לשביעות רצון בעבודה
2.4.1.1 שביעות רצון מתגמול חומרי - שכר
2.4.1.2 שביעות רצון מתגמולים בלתי חומריים
2.4.2 שביעות רצון בעבודה - סיכום
2.5 הקשר בין שביעות רצון משכר לבין מחוייבות ארגונית
2.5.1 הקשר בין שביעות רצון משכר לבין מחוייבות ארגונית - סיכום
2.6 הקשר בין שביעות רצון מתגמולים בלתי חומריים לבין מחוייבות ארגונית
2.6.1 הקשר בין שביעות רצון מתגמולים בלתי חומריים לבין מחוייבות ארגונית - סיכום
2.7 רציונל המחקר
2.8 מודל המחקר
2.8.1 השערות המחקר
2.9 הגדרות משתני המחקר
2.9.1 שביעות רצון מתגמול חומרי (משתנה בלתי תלוי)
2.9.2 שביעות רצון מתגמול בלתי חומרי (משתנה בלתי תלוי)
2.9.3 מחויבות ארגונית (המשתנה התלוי)
3. שיטת המחקר
3.1 מערך המחקר
3.2 הגדרת אוכלוסיית המחקר
3.3 שיטת הדגימה ושיקולים בבחירתה
3.4 כלי המחקר
3.4.1 שיקולים בבחירת כלי המחקר
3.4.2 שאלון שביעות רצון מתגמול חומרי
3.4.3 שאלון מחוייבות ארגונית
3.4.4 שאלון שביעות רצון מתגמולים בלתי חומריים
3.5 הליך המחקר
3.6. עיבוד הנתונים
3.7 מגבלות המחקר
3.8 נגישות הסטודנט למידע
3.9 לוח זמנים
4. רשימת מקורות
נספח - שאלון המחקר

קטע מהעבודה:

מחויבות ארגונית הוגדרה על ידי) Miner 1992, אצל וון-דייק, 2000) כעוצמת הזדהות והמעורבות של היחיד בארגון עם הרצון להישאר בו.
מחויבות ארגונית היא מבנה רב פנים ומורכב ויש לה צורות ביטוי שונות. המחויבות בעבודה יכולה להיווצר כלפי המעסיק, כלפי הארגון או כלפי האיגוד המקצועי.
המחוייבות הארגונית היא מצב פסיכולוגי של הפרט המאפיין את היחסים בין המועסק לבין הארגון, בעל השלכות על ההחלטה להמשיך או לא להמשיך את חברותו בארגון.

מקורות:

אילני, ר. (1998), התנהגויות של אזרחות ארגונית כפונקציה של שביעות רצון מהתפקיד, מחוייבות ארגונית, תמיכה ארגונית נתפסת ושיתוף בקבלת החלטות, רמת-גן: אוניברסיטת בר-אילן.
בירנבוים, מ. (1993), מי מפחד מעבודת המחקר?, ישראל: מפעלים אוניברסיטאיים לאור.
בר-חיים, א. (1997), ניהול משאבי אנוש, תל-אביב: האוניברסיטה הפתוחה.
ברמן, נ. (1999), "האם הכסף עונה על הכל?", ידע למידע, נובמבר 99, עמודים: 175-174.
גזיאל, ח. (2002), בית ספר בניהול עצמי - תיאוריה, מחקר ומעשה, תל-אביב: רמות.
גל מ. (2000), "העלאת ערכו של עובד", משאבים, גליון 238, 23/09/2002, עמ' 1-2. http://leadersnet.co.il,
גלוברזון א., וכרמי ע. (1988), אנשים בארגון, תל אביב: ספריית המינהל.
גלוברזון, ש., ועדן, ד. (1992), תמרוץ והנעת עובדים, תל אביב: צ'ריקובר מוציאים לאור.
געש, ט. (2001), פיתוח ותיקוף שאלון לבדיקת העצמה אצל עובדים סוציאליים, חיפה: אוניברסיטת חיפה.
סתר, ד. (2001), "מערכות תגמול עובדים", משאבים , 249 , מנהיגים ברשת,http://www.leadersnet.co.il .
פופר, מ. (1994), על מנהלים כמנהיגים, תל אביב: אוניברסיטת תל אביב, רמות.
פורסיית, פ. (2001), יצירת מוטיבציה אצל צוות העובדים, כנרת מוציאים לאור, ת"א.
פנטי, ע. (1997), "תרבות ארגונית כמפתח להנעת עובדים", משאבי אנוש, נובמבר, 45-31.
צפריר ש. (1998), "הדרכה לעובדים ומנהלים משפרת את ביצועי הארגון", משאבים, גליון 136, 23/08/2002, עמ' 2-1. http://leadersnet.co.il,
קופר, ר. וסאווף, א. (1998), תבונה ותובנה - אינטליגנציה רגשית בעולם העסקים, ירושלים: פקר הו"ל בע"מ.
רוזן, א. (2000), "אם בטכנולוגיה נהיינו אמריקה, למה לא בשכר", סטטוס: הירחון לחשיבה ניהולית, גליון 103, עמוד 15. 2
שירום, א. (1996), מבוא ליחסי עבודה, תל אביב, הוצאת עם עובד.
שניידר, ב., ובואן, ד. (1996), שירות מנצח בשוק התחרותי, הוצאת מט"ח.
Barker, A.T. (2001), "Salespeople characteristics, sales managers' activities and territory design as antecedents of sales organization performance", Marketing Intelligence & Planning, 19 (1), 21-28.
Beardwell, I. Holden, L. (1997), Human resource management-A Contemporary Perspective, 2nd Edition, Financial times, Pitman Publishing.
Belfield, R., & Marsden, D. (2003), "Performance pay, monitoring environments, and establishment performance", International Journal of Manpower, 24 (4), 452-471.
Berman, J.A, Nevo, B. (1994), "Job Satisfaction Components, Task Characteristics, Organizational Characteristics and Turnover Intentions among Data Processing Employees", International Journal of Management, 11 (1), 585-590.
Brody, R.G., Frank, K.E., & Kowalczyk, T. (2001), "Prior commitment and the merit pay allocation process", Journal of Managerial Psychology, 16 (3), 243-253.
Cohen, A. (1999), "Turnover among professionals: A longitudinal study of American lawyers", Human Resource Management, 38 (1), 61-76.
Cohen, A. (2000), "The relationship between commitment forms
and work outcomes: A comparison of three models", Human Relations, 53 (3), 387-417.
Cohen, A., & Vigoda, E. (1998), "An empirical assessment of relationships between general citizenship and work outcomes", Public administration Quarterly, 21 (4), 401-431.
Dyer, L. & Theriault, R. (1976), "Incentive Schedules, Productivity, and Satisfaction in Work Groups: A Laboratory Study", Organizational Behavior and Human Performance, 17, 159-170.
Harkins, P.J. (1998), "Why Employees stay - or go", Workforce, 77 (10), 74-78.
Hopkins, L.J. & Milward, L.J. (1998), "Psychological contracts, organizational and job commitment", Journal of Applied Social Psychology, 28(6), 16-31.
Igbaria, M., Kassicieh, S.K., & Silver, M. (1999), "Career orientation and career success among research, and development and engineering professionals", Journal of Technology Management, 16 (1), 29-54.
Jernigan, I. E., Beggs, J.M., & Kohut, G.F., (2002), "Dimensions of work satisfaction as predictors of commitment type", Journal of Managerial Psychology, 17 (7), 564-579.
Kirk, J., & Hulett, C. (2001), Motivation & Productivity, 28,07,2002, pp.1-3: http://www.global.umi.com.
Koslowsky, M., Schwarzwald, & Ashuri, S. (2001), "On the relationship between subordinates' compliance to power sources and organizational attitudes", Applied Psychology: an International Review, 50 (3), 455-476.
Laabs, J., (1998), "Satisfy them with more than money", Workforce, 77 (11), 40-43.
Lam, T., & Zhang, H.Q. (2003), "Job satisfaction and organizational commitment in the Hong Kong fast food industry", International Journal of Contemporary Hospitality Management, 15 (4), 214-220.
Linz. S.J. (2003), "Job satisfaction among Russian workers", International Journal of Manpower, 24 (6), 626-652.
Locke, E. (1993), What is Job Satisfaction, Organizational Behavior of Human Performance, 34, pp.629-634
Lok, P. & Crawford, J. (2001), "Antecedents of organizational commitment and the mediating role of job satisfaction", Journal of Managerial Psychology, 16 (8), 594-613.
Meyer, J.P., & Allen, A.A. (1997), "Commitment to Organization and Occupation", Journal of Applied Psychology, 78, (4), 538-551.
Mullins, L.J. (1999), Management & Organizational Behavior, Financial Times, Pitman Publishing.
Newstrom, A.. & Davis, F. (1997), Human Behavior at Work, Organizational Behavior, 10th Ed, NY.
Porter, L. & Lawler, E. Hackman, R (1992), Behavior in Organization, Mcgraw Hill, New York.
Schuster, J.R.; Zingheim, P.K. (2000), The New Pay: Linking Employee And Organizational Performance, Lexington Books, New York, N.Y.
Shepherd, J.L. & Mathews, B.P. (2000), "Employee commitment: academic vs practitioner perspectives", Employee Relations, 22 (6), 555-575.
Shikhar, S., & Vijay, M. (2001), "Product quality and Rewards", 11,08,2002, pp.1-18: http://www.global.umi.com.
Stallworth, H.L. (2003), "Mentoring, organizational commitment and intentions to leave public accounting", Managerial Auditing Journal, 18 (5), 405-418.
Stum, D.L. (2001), "Maslow revisited: building the employee commitment pyramid", Strategy and Leadership, 29 (4), 4-9.
Torrington, D., & Hall, L. (1998), Human Resource management, N.Y.: British Library.
Varona, F. (2002), "Conceptualization and management of communication satisfaction and organizational commitment in three Guatemalan organizations", American Communication Journal, 5 (3).
Vigoda, E. (2000), "organizational politics, job attitudes, and work outcomes: exploration and implications for the public sector", Journal of Vocational Behavior, 57 (3), 326-347
Vigoda, E., & Cohen, A. (2002), "Influence tactics and perceptions of organizational politics: a longitudinal study", Journal of Business Research, 55 (4), 311-324.

תגים:

תיגמול · מחוייבות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תגמולים ומחוייבות ארגונית - הצעת מחקר", סמינריון אודות "תגמולים ומחוייבות ארגונית - הצעת מחקר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.