היישום אינו מחובר לאינטרנט

האם ניצול משאבי טבע ציבורים לצרכים מסחריים פוגע בטובת הכלל ?

עבודה מס' 064690

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת פעילותן של חברות המים המינרליים תוך התמקדות ב"עין גדי".

10,399 מילים ,14 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

נושא העבודה עוסק בתופעה של ניצול משאבים טבעיים לצרכים פרטיים, מסחריים לטובת התעשרותם של התאגידים/הפירמות.
במהלך סקירת הנושא, אתמקד בנושא המים כמייצג של אותם משאבים טבעים, אשר מהווה משאב חשוב מעין כמוהו להמשך קיום חיים סדירים של החברה, במיוחד במדינות צחיחות, כישראל, הדלות במשאב זה.
לפני שנדון בדילמות המוסריות הכרוכות בנושא זה, אבקש לאמוד את היקף התופעה, אדון בשוני המשאבים הקיימים לרשות הציבור, אבדוק מהם הגורמים שהביאו לידי ביקוש הולך וגדל של מים-מינרלים והאם לממשלה ולמוסדות הציבור יש חלק ואולי גם אינטרס ביצירת המצב בקיים.
כשאדון בבעיה המוסרית לא אתייחס לשאלה: האם לאדם יש את הזכות או הרשות להשתמש במשאב טבע זה או אחר, לטובת מיקסום תועלתו האישית, גם אם מדובר במשאב טבע העלול להתכלות, ולהביא לפגיעה בסביבה הטבעית?
האם רשאית המדינה לסחור במשאבים ציבוריים ולמכור אותן לכל דורש ומרבה במחיר?
האם ראויה התופעה- שפירמה רואה לנגד עיניה בלבד, את התועלת והרווחים שעשוי המשאב להניב לה, ואינה אמונה ואחראית להמשך קיומו ושלמותו של המשאב בסיבבתו הטבעית?
האם אנו כציבור, אזרחים ותושבים- אמורים לשלם מחיר כה גבוה עבור משאב יסודי וחיוני כמו מים? האם אין זה מאחריותה של המדינה לספק מים איכותיים וראויים לתושביה? האם רק לבעלי האמצעים יש את הזכות לשתות מים טהורים?
במהלך העבודה אנסה לענות ולעמוד שאלות אלה ואחרות, ולתור אחר פתרונות אפשריים לבעיה המוסרית שהובאה בנ"ל.

כמו-כן, אדון בהיבט הכלכלי והכדאיות של אותן פירמות לעשות שימוש במים לצורכי-מסחור, כשבין היתר אציג את המיתוסים בעולם העסקים והביקורת עליהם, כשכמובן, אתייחס גם להיבט המשפטי, במטרה לבחון את החוק הקיים- האם הוא מתייחס לתופעה ולהשלכותיה המוסריות.
חשוב לזכור, הדיון יתמקד ברובו בתופעת ניצול מקורות המים לצרכים מסחריים, אך מהווה כתיזה לשאר המשאבים הטבעיים השייכים כביכול לציבור, אך מסיבות כלכליות ואינטרסים אישיים נלקחים או יותר נכון-"נשדדים" ממנו, ואף גורמים לפגיעה בלתי הפיכה בסביבה הטבעית.

תוכן עניינים:
פרק- 1: הקדמה
פרק-2: השערת המחקר
א. מבוא כללי
ב. הצגת המיתוסים והביקורות
פרק- 3: ניתוח התופעה תוך כדי הצגת ביקורת על הנחות היסוד
א. הצגת הצד הכלכלי בארץ ובעולם
ב. בקורת על הנחות היסוד של הכלכלה הקלאסית
פרק- 4: היבטים משפטים-ריסון חיצוני
א. הגוף הממונה והיבטים כללים לחוק
ב. האם עין גדי עומדת בדרישות החוק?
ג. מגבלות הריסון החיצוני
פרק- 5: ניתוח הבעיה המוסרית
א. הצגת הבעיה המוסרית
ב. מהו המעשה הראוי? הצגת 4 העקרונות
פרק- 6: דיון מסכם: גיבוש מדיניות ארגונית ואחראיות המנהל
א. ריסון פנימי
ב. הכלים לריסון פנימי
ג. אחריות המנהל
פרק- 7: סיכום ומסקנות
א. המלצות לפתרון בעיית עין- גדי
ב. האם ניתן לתת פתרון גלובלי לבעיה?
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בבואנו לקטרג כנגד אותם גופים ציבוריים, תאגידים ופירמות, עלינו לשאול עצמו את השאלה המתבקשת: מדוע אין זה לגיטימי שחברות ובעלי עניין שונים, אשר ברשותם הכוח לממן ולמנף משאב טבע לצורך פעילות עסקית,ולהפכו למוצר המשמש את ציבור הצרכנים,יעשו שימוש במשאב לצרכים מסחריים אלה? האם יש משאבים ציבוריים שכן לגיטימי לעשות בהם שימוש לצרכים מסחריים?
על מנת לענות על שאלות אלה עלינו לחקור ולהבין את המשמעות של שימוש במשאבים טבעיים, באיזה מידה, והיכן עובר הגבול הדק שבין שימוש יעיל במשאב לבין גרימת נזקים סביבתיים בלתי הפכים?
להלן מספר המחשות על ההשלכות הכרוכות בניצול משאבי הטבע:

תגים:

אחריות · איכות · אתיקה · הסביבה · ועסקים · טבעיים · מוסר · מסחריים · משאבים · ניצול · צרכיים · קאנט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האם ניצול משאבי טבע ציבורים לצרכים מסחריים פוגע בטובת הכלל ?", סמינריון אודות "האם ניצול משאבי טבע ציבורים לצרכים מסחריים פוגע בטובת הכלל ?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.