היישום אינו מחובר לאינטרנט

נפילת רפובליקת ויימאר (1918-1933): שסעים חופפים ו/או הסבר פוליטי-מוסדי

עבודה מס' 064553

מחיר: 338.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהן הסיבות לאי יציבותה ולהיחלשותה של הדמוקרטיה הויימארית, הרפובליקה הגרמנית הראשונה, עד לנפילתה הסופית.

4,602 מילים ,11 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

בעבודה אציג את משנתו של ריינר מ. ליפסיוס כפי שבאה לידי ביטוי במאמרו: "From Fragmented Party Democracy to Government by Emergency Decree and National Socialist Takeover: Germany" המתמקדת במבנה המערכת המפלגתית-מוסדית ומדגישה את חלקן של האליטות, המפלגות, האידיאולוגיה וכן את המבנה הפרלמנטרי כגורמים תורמים לנפילתה של הרפובליקה. מולם, אעמיד את משנתו של סיימור מ. ליפסט המובאת במאמרו: "מאבק חברתי, לגיטימיות ודמוקרטיה" ועוסקת בבחינת המבנה החברתי כמשפיע על לגיטימיות ויציבות של דמוקרטיה. אשתמש בגישה זו על מנת לבחון את השסעים החופפים שאפיינו את הרפובליקה ומדגישים את הפיצול והקוטביות שהיו מנת חלקה של החברה הגרמנית. באמצעות ניתוח השסעים, אבחן את מידת הלגיטימיות והאפקטיביות שעורר המשטר הדמוקרטי בקרב אזרחי גרמניה, תוך התייחסות לחוקת ויימאר אשר אין ספק כי היו טמונים בה 'זרעי הפורענות' אשר נסיבות היסטוריות חיצוניות ובעיות פנימיות גרמו דווקא לה להנביט פרי באושים כדוגמת המפלגה הנאצית והיטלר בראשה.

תוכן עניינים
מבוא
פרק ראשון: הסבר מוסדי-פוליטי לנפילת הרפובליקה
פרק שני: ניתוח השסעים החופפים ברפובליקת ויימאר כפוטנציאל לערעור הלגיטימיות ולאבדון
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

השערת המחקר:
הסיבות לנפילת רפובליקת ויימאר קשורות בהצטרפותם יחד של משתנים רבים (פוליטיים-מוסדיים וקיומם של שסעים חופפים). כל קבוצת משתנים בנפרד, על מרכיביה השונים, מהווה תנאי הכרחי אך לא מספיק להסבר התופעה. הצטרפותם יחד של כל הגורמים וההשפעות ההדדיות שהיו להם אלה על אלה, סימנו את הכיוון והכתיבו את התוצאה הבלתי נמנעת של הקיום הדמוקרטי הגרמני באותן שנים - אובדן וחידלון.

מקורות:

אהרונסון, שלמה. (1983), "גרמניה הנאצית - אידיאולוגיה ומשטר" בתוך: דמוקרטיה ודיקטטורה במאה ה-20 (תל-אביב: האוניברסיטה הפתוחה).
איסטון, דויד. "קטגוריות לניתוח מערכות בפוליטיקה" בתוך: ברוך זיסר (ע') (תשנ"ג), מדע המדינה לגווניו: אסכולות וגישות בחקר הפוליטיקה מקראה ודיון (רמת אביב: האוניברסיטה הפתוחה).
בראכר, קרל דיטריך. (1987), הדיקטטורה הגרמנית: השורשים, המבנה והתוצאות של הנציונל-סוציאליזם (תל-אביב: עם עובד).
היילברונר, עודד. (תשנ"ד), יהודי ויימאר - חברה במשבר המודרניות (ירושלים: הוצאת ספרים ע"ש י"ל מאגנס, האוניברסיטה העברית).
ליפסט, מ. סיימור. (1960), האדם המדיני (תל-אביב: יחדיו).
נוה, אייל. (1994), המאה ה-20 (תל אביב: ספריית ת"א).
קוקה, יורגן. "תולדות גרמניה לפני היטלר - הויכוח על ה'דרך הגרמנית המיוחדת'", בתוך: משה צימרמן (ע'), (1989), דרכה המיוחדת של גרמניה בהיסטוריה (ירושלים: האוניברסיטה העברית).

Lepsius, M. Rainer. "From Fragmented Party Democracy to Government by Emergency Decree and National Socialist Takeover: Germany". In Juan Linz and A. Stepan (eds), The Breakdown of Democratic Regimes. John Hopkins, 1978.

אתר האינטרנט ויקיפדיה www.he.vikipedia.org, זמן גלישה באתר 8/1/2005
אתר האינטרנט http://www.haemek.yafat.k12.il, זמן גלישה באתר 10/1/2005
אתר האינטרנט http://www.zinman.org.il, זמן גלישה 10/1/2005

תגים:

דמוקרטיה · היטלר · כלכלי · משבר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נפילת רפובליקת ויימאר (1918-1933): שסעים חופפים ו/או הסבר פוליטי-מוסדי", סמינריון אודות "נפילת רפובליקת ויימאר (1918-1933): שסעים חופפים ו/או הסבר פוליטי-מוסדי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.