היישום אינו מחובר לאינטרנט

סקירת התהליכים בגרמניה 1918-1933

עבודה מס' 021540

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מבחינת הכוחות הפוליטיים, החברתיים והכלכליים תוך נסיון להעריך האם התקיימו תנאים של יציבות ולגיטימיות ע"פ הגדרת ליפסט

2,590 מילים ,6 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

מטרת חיבור זה הוא לסקור את התהליכים מאז 1918 ועד לעליית המפלגה הנאצית: כוחות הפוליטיים, החברתיים והכלכליים. תכלית העבודה הוא להעריך האם התקיימו או לא התקיימו בגרמניה התנאים של יציבות ולגיטימיות כפי שמגדיר אותם סיימור ליפסט .

ליפסט טוען כי יציבות חייבת להיות מלווה באפקטיביות ולגיטימיות של המערכת הפוליטית. אפקטיביות היא יכולת ביצוע של המערכת הפוליטית ושל אליטות בתוכה למלא את הפונקציות הבסיסיות שאותן צריך המשטר למלא על מנת להבטיח חיים תקינים.

הלגיטימיות פירושה לשכנע את העם כי המצב הנוכחי מבחינת המוסדות הקיימים הוא הטוב ביותר ומתאים ביותר לחברה.
בעוד שבלגיטימיות יש ערכים האפקטיביות היא אינסטרומנטלית. כי שנראה להלן חלקים ניכרים של צהבא הגרמני השירות האזרחי והמעמדות האריסטוקרטיים הגרמניה דחו את הרפובליקה הוימארית.
משטרים פוליטיים שאינם מכירים בזכותם של שכבות חברתיות חדשות ליטול חלק בשלטון אלא בדרך של מהפכה מעכבים בעד צמיחתה של הלגיטימיות. אי לכך לכל המשטרים החדשים יש בעיה עם נאמנות למשטר הישן. ניתן לומר ככלל שאף אם המערכת הפוליטית היא אפקטיבית במידה סבירה, עדיין יוטל בספק בלגיטימיות שלה.
לדעתו של ליפסט מבחן חשוב ללגיטימיות הוא המידה שבה גיבשו אומות נתונות תרבות פוליטית חילונית. בארה"ב נתפתחה תרבות הומוגנית משותפת שבאה לכלל ביטוי ביראת הכבוד כלפי האבות המייסדים.

תוכן העניינים:
1. מטרת החיבור
2. רקע היסטורי
3. דיון ביציבות המדינה מבחינה צבאית, פוליטית, כלכלית ויחסי החוץ.
4. סיכום
5. ביבליוגרפיה

מקורות:

בראכר קרל דיטריך, הדיקטטורה הגרמנית, תל-אביב, 1969.
מורגנתאו האנס, פוליטיקה בין האומות, ירושלים 1968.
סיימור מרטין ליפסט, האדם המדיני, תל אביב, 1972.
פקלר מרטין, "שימת קץ לאינפלציות גדולות", רבעון לכלכלה, 12, 1983.
ארתור רוזנברג, הרפובליקה הגרמנית, תל-אביב, 1953.
שיירר ויליאם, עלייתן ונפילתן של המעצמות הגדולות, יואל ישורון

תגים:

היטלר · נאצים · נאציזם · ליפסט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סקירת התהליכים בגרמניה 1918-1933", סמינריון אודות "סקירת התהליכים בגרמניה 1918-1933" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.