היישום אינו מחובר לאינטרנט

חיפוש בגופו של חשוד

עבודה מס' 064363

מחיר: 191.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הנושא על רקע חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו.

1,876 מילים ,20 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

חוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה- חיפוש בגוף החשוד), התשנ"ו-1996, מטפל בעיקרו בסוגיית החיפוש בגוף החשוד, וכולל הסדרים מפורטים באשר לסוג החיפוש המותר, היקפו, עילות החיפוש, תנאים ונסיבות בהן יערך חיפוש או יינתן היתר לעריכתו וכו'.
פסיקת ביהמ"ש העליון ובייחוד חקיקתו של חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו הם שעוררו את הצורך בחקיקה מפורשת שתסדיר את החיפוש בגופו של חשוד. זכות האדם לשלמות גופו, פרטיותו וצנעת חייו היתה מאז ומתמיד זכות בסיסית שאין עליה עוררין, אך עם בוא המהפכה החוקתית, זכות זו קיבלה משקל גדול יותר ואף מעמד "על חוקי". אם כן, על פעולות הרשות המנהלית לעלות בקנה אחד עם עקרונות העל שמתווה חוק היסוד. על כן שואף החוק להגיע לאיזון בין צרכי החקירה, בטחון המדינה, שמירת הסדר הטוב והמשמעת בבתי הסוהר ועוד, לבין שמירה על כבוד האדם וצנעתו.
יש לציין כי בחוק אין כל התייחסות לסוגיית ראייה שהושגה תוך הפרת הוראות החוק. ננסה לבדוק באיזו דרך יבחר ביהמ"ש העליון ללכת בעניין זה במקרה שראייה הושגה בדרך לא חוקית.

קטע מהעבודה:

בסעיף 1 לחסד"פ נמצאת שורה מפורטת של בדיקות המהוות בדיקה חיצונית בגופו של חשוד, והן: בדיקה חיצונית של גופו הערום של אדם לרבות צילומו, לקיחת טביעה מכל חלק של הגוף, לקיחת חומר מתחת לציפורניים, גזירת ציפורניים, לקיחת חומר מתוך הנחירים, לקיחת שיער לרבות שורשיו, לקיחת חומר מעל הגוף, בדיקה על העור, דגימת שתן, דגימת רוק, דגימת אוויר באמצעות בדיקת נשיפה ולקיחת תאים מחלקה הפנימי של הלחי*.
-------------------------------------------------------------------
* סעיף 1 לחסד"פ (חיפוש).

תגים:

זכויות · אדם · עצור · משטרה · ראיות · פסולות · ברק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חיפוש בגופו של חשוד", סמינריון אודות "חיפוש בגופו של חשוד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.