היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת איכות החופשה על רמת הלחץ והשחיקה ב- "012 קווי זהב"

עבודה מס' 064348

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם יש קשר בין המשתנים הנ"ל, מהו עוצמת הקשר והאם ניתן לומר ברמת בטחון גבוה כי אי יציאה לחופשה היא הגורם ללחץ ושחיקה.

8,110 מילים ,25 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

נושא המחקר הנו לחץ, שחיקה ועזיבה. מדובר באותו תהליך שבסופו בדרך כלל , מחליט העובד לעזוב את מקום עבודתו. לכן כה חשוב להבין ולדעת את מקורות השחיקה.
נושא השחיקה הנו נושא הנדון רבות בספרות. גם אם רמות השחיקה שונות בכל מקצוע ביטויי השחיקה בדרך כלל דומים : בהדרגה מאבד איש המקצוע עניין בעבודתו התלהבותו פגה , הוא מפתח עמדה שלילית כלפי עצמו , רגשות עוינות כלפי חבריו לעבודה ולקוחותיו, זלזול ואף אדישות. תופעות אלו עלולות להיות מושלכות על רמת תפקודו ופניו של הארגון: מוסר עבודה ירוד, רמת ביצוע נמוכה היעדרויות ושיעור תחלופה גדולים. מצב זה יוצר לארגון נזקים כלכלים כבדים ואף נזקים חברתיים המשפיעים על סביבת העבודה והאקלים הארגוני.
חלק גדול מהחוקרים מצא כי שחיקה יכולה להיות גם צעד ראשון לקראת עליית המודעות העצמית, העשרת הבנה ושלב מקדים לצמיחה והתפתחות אישית . לכן אנשים שחוו שחיקה ולמדו להתגבר עליה , ייתכן וימשיכו בחיים טובים יותר.
רוב ההגדרות למושג שחיקה מתייחסות בצורה זו או אחרת לתהליך של אובדן אנרגיה נפשית וירידה בתפקוד כתוצאה מהלחצים היום-יומיים שנמשכים. השחיקה נוצרת מתנאי עבודה לוחצים הגורמים לאובדן משאבים פיזיים ונפשיים, האנשים שהופכים קורבנות השחיקה הם בעיקר אנשים דינמיים כריזמטיים ומכווני משימה, בעלי רמת ציפיות לא ריאלית אשר מתעקשים להמשיך במאמציהם להשיג אותן ציפיות . הוא מונה את הסימפטומים הנפוצים לתופעה בניהם : עייפות, ניתוק, שעמום וציניות ,חוסר סבלנות ועצבנות גוברת.
העבודה הנוכחית בודקת את השפעת היציאה לחופשה, הגורמת להפוגה מעבודה, על התנהגות העובדים- קרי איכות עבודתם,
לפי אמנת העבודה הבינלאומית כל עובד זכאי למנוחה. המנוחה גורמת להירגעות פיזית, רוחנית ונפשית, אם כי היא אינה מהווה מתכון בדוק להירגעות.
הנחת העבודה הבסיסית היא כי יציאה לחופש ו"שבירת" השיגרה, הם נקודות ציון חשובות בדרכו של כל עובד, ובלעדיהם תגבר השחיקה. הבעיה העסקית הנדונה להלן היא מיעוט החופשות, לעומת עומס המטלות היומיומי, דבר הגורר שחיקה ולחץ.
השערות המחקר היו:
1. יש קשר חיובי בין לחץ ושחיקה
2. יש קשר שלילי בין איכות החופשה ללחץ
3. יש קשר שלילי בין איכות החופשה לשחיקה
המחקר נערך באמצעות שאלונים סגורים ומתוקפים וממנו עולים ממצאים התואמים פחות או יותר את סקירת הספרות. השאלונים לקוחים מעבודתו של ענבי (2004).
הממצאים היו כי אכן יש קשר בין יציאה לחופשה לבין שחיקה, אולם הקשר אינו חד משמעי. הסיבה שלא נמצא קשר הדוק ביותר יכולה להיות נעוצה בעובדת קיומם של גורמים רבים- לחצים ארגוניים, לחצים משפחתיים ולחצים הנובעים מהמטלות.

ההמלצות היו לקבע את נושא החופשה כחלק מהוראות מקום העבודה. מי שלא יוצא לחופשה מאבד חלק מהפרמיה הניתנת לו. כמו כן מומלץ להקים בתי הארחה\נופש מיוחדים לעובדים הנמצאים תחת לחץ מתמיד, שישולבו בהם הרצאות כיצד להירגע בחיי היום יום.

תוכן העניינים:
1. תקציר
2. מבוא
2.1 תאור הארגון
2.2 הצעת בעיית המחקר
2.3 שאלות המחקר
2.4 מטרות המחקר
3. סקירת הספרות
3.1 השחיקה
3.2 לחץ
3.3 הקשר בין לחץ לבין שחיקה
3.4 איכות החופשה
3.5 הקשר בין איכות החופשה לבין לחץ
3.6 הקשר בין איכות החופשה לבין שחיקה
3.7 הרציונל
3.8 הגדרת המשתנים
3.9 מודל המחקר
3.10 השערות המחקר
4. שיטת המחקר
4.1 מערך המחקר
4.2 אוכלוסיית המחקר
4.3 שיטת הניתוח
4.4 הליך המחקר
4.5 כלי המחקר
4.6 הליך המחקר
4.7 מגבלות המחקר
5.תוצאות המחקר
5.1 מאפייני המדגם
5.2 מאפייני המדדים
5.3 בדיקת ההשערות
5.4 הקשר בין שביעות רצון מהחופשה לשחיקה
5.5 הקשר בין שביעות רצון מהחופש ללחץ
6. דיון
7. סיכום, מסקנות והמלצות
8. ביבליוגרפיה
9. נספח- שאלון

קטע מהעבודה:

מספר חוקרים בדקו את השפעת החופשה על לחצים בעבודה.
עדן (1990) השווה רמת לחץ בארבעה מועדים: סגירת מחשב חופשה, פתיחת מחשב ושגרת עבודה. נמצא ששני אירועי הלחץ האקוטיים (סגירה ופתיחת המחשב מחדש) נתפסו כמלחיצים יותר מתקופת השגרה בה לחץ העבודה כרוני, וגרמו ללחץ פסיכולוגי ופיזיולוגי רב יותר. במדידה שנערכה בזמן החופשה נמצא שהאירועים הקריטיים נתפסו ע"י העובדים כפחות מלחיצים בתקופת החופשה מאשר בתקופת העבודה . אולם המתח פסיכולוגי ופיזיולוגי היה גבוה כמו בתקופת העבודה. ממצא זה הוסבר בציפייה לעומס עבודה לאחר החופשה וממתח שנבע מעצם השהייה בחופשה.

תגים:

היעדרות · מוסר · עבודה · איכות · עבודה · עזיבה · חופש

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת איכות החופשה על רמת הלחץ והשחיקה ב- "012 קווי זהב"", סמינריון אודות "השפעת איכות החופשה על רמת הלחץ והשחיקה ב- "012 קווי זהב"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.