היישום אינו מחובר לאינטרנט

השימוש באינטרנט כמרכיב מרכזי בתרבות הפנאי של ילדים בגילאי 18 - 12

עבודה מס' 064070

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת מידת ומאפייני שימוש האינטרנט בקרב ילדים בגילאי 18 - 12 בישראל.

7,229 מילים ,20 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

מחקר זה בא לבדוק את מידת ומאפייני שימוש האינטרנט בקרב ילדים בגילאי 18 - 12 בישראל. הסיבה למחקר הינה ההתפרצות הנרחבת של האינטרנט לתוך חייהם החברתיים והתרבותיים של הצעירים. נתונים אודות היקף השימוש באינטרנט בקרב ילדים ובני נוער בגיל בית הספר ודפוסי השימוש בו, חלקיים ובלתי מספקים. הידע הקיים כיצד משפיעה מערכת החינוך על השימוש באינטרנט וכיצד היא מושפעת ממנו נמצא עדיין בחיתוליו. אין לנו עדיין תשובות לשאלות רבות העשויות להשפיע על החינוך כגון: כמה מתלמידי בית הספר משתייכים למעגל המשתמשים באינטרנט? כמה זמן הם מקדישים לכך? מתי הם מתחילים וכיצד מתפתח השימוש עם הגיל? מהם יעדי השימוש שלהם: למחזור מידע, לתקשורת, ליצירה? האם הם גולשים לבד או בחברותא? האם הם נעזרים באינטרנט לצורכי לימודים, ובאלו אופנים, האם ניתן להצביע על הבדלים בהיקף ובדפוסי הגלישה בין בנים לבנות?
בשאלות אלו ונוספות יעסוק המחקר שבא לשקף ולתאר את מידת ואופן השימוש באינטרנט בקרב הנוער בישראל - ואת הקשר בין שימוש באינטרנט לצורכי הלמידה.

המדגם שנקבע לצורך המחקר היה 100 תלמידים (n=100) כאשר 11% מהנשאלים לומדים בבית-ספר יסודי, 34% לומדים בחטיבת ביניים והשאר המהווים 95% הינם תלמידי בית ספר תיכון.
שיטת הדגימה שנבחרה היתה לא הסתברותית שבה היה סיכוי לכל נחקר להכלל או לא להכלל בתוך קבוצת המידגם.
על מנת לקבל את המידע הרצוי השתמשתי בשאלון מובנה אשר כלל בתוכו שאלות סגורות המתייחסות להרגלי השימוש ולמידת השימוש של התלמיד במחשב ובאינטרנט וכן שאלות סוציו דמוגרפיות כגון; גיל, מין, רמת דתיות ומספר שאלות המתייחסות להורי התלמיד.
תוכן העניינים
פרק 1 - מבוא
1.1 שאלות המחקר
פרק 2 - סקירת ספרות
2.1 תרבות האינטרנט
2.2 דפוסי שימוש במחשב
2.2.1 מידת השימוש במחשב
2.3 אופן השימוש במחשב
2.4 יצירה ופיתוח של אתרים
2.5 אינטרנט בחינוך
2.6 הבדלים בין המינים בשימוש במחשבים
פרק 3 - מתודולוגיה
3.1 הגדרת המשתנים
3.1.1 משנים תלויים
3.1.2 משתנים בלתי תלויים
3.2 אוכלוסיית המחקר
3.3 המדגם
3.4 שיטת הדגימה
3.5 כלים
3.6 ההליך
3.7 שיטת ניתוח הנתונים
פרק 4 - ממצאים עיקריים
פרק 5 - סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים - שאלון

הערת מערכת: העבודה אינה כוללת את קובצי ה- Excel וה- spss

קטע מהעבודה:

נתונים אודות היקף השימוש באינטרנט בקרב ילדים ובני נוער בגיל בית הספר ודפוסי השימוש בו, חלקיים ובלתי מספקים. הידע הקיים כיצד משפיעה מערכת החינוך על השימוש באינטרנט וכיצד היא מושפעת ממנו נמצא עדיין בחיתוליו. אין לנו עדיין תשובות לשאלות רבות העשויות להשפיע על החינוך כגון: כמה מתלמידי בית הספר משתייכים למעגל המשתמשים באינטרנט? כמה זמן הם מקדישים לכך? מתי הם מתחילים וכיצד מתפתח השימוש עם הגיל? מהם יעדי השימוש שלהם: למחזור מידע, לתקשורת, ליצירה? האם הם גולשים לבד או בחברותא? האם הם נעזרים באינטרנט לצורכי לימודים, ובאלו אופנים, האם ניתן להצביע על הבדלים בהיקף ובדפוסי הגלישה בין בנים לבנות?

מקורות:

1
2
3
4
5
האם את/ה מוריד משאבים (Download) מהאינטרנט?
כלל לא
במידה מועטה
במידה חלקית
במידה רבה
במידה רבה מאוד
1
2
3
4
5
במידה וכן - האם אתה/ה מוריד:
כלל לא
במידה מועטה
במידה חלקית
במידה רבה
במידה רבה מאוד
1
2
3
4
5
תמונות
משחקים
קטעי וידאו/קול
קטעי אנימציה
טקסט/מאמרים
תוכנות (Plug - ins)
17 האם את/ה בעלת/ת אתר משלך?
כן
לא
18. במידה ויש לך אתר משלך. כמה שעות בממוצע בשבוע את/ה מקדיש/ה
א. לפיתוח האתר ציין/י שעות__________________
ב. לתחזוקה ולעדכון האתר ציין/י שעות__________________
היכן את/ה מעדיף/ה לגלוש?
בבית
בבית- הספר
אצל חבר
בעבודה של ההורים
אחר________________
20. עם את/ה מעדיף/ה לגלוש?
לבד
עם חבר
עם ההורים
אחר________________
21. מתי את/ה גולש/ת במרבית הפעמים?
בשעות הבוקר.
בשעות הלילה.
בשעות הצהרים.
בסופי שבוע.
בשעות אחר הצהרים.
בחופשות חגים.
בשעות הערב.
אחר___________
22. באיזה גיל התחלת להשתמש באינטרנט?___________________
23. באיזו מידה את/ה נעזר באינטרנט כדי:
כלל לא
במידה מועטה
במידה חלקית
במידה רבה
במידה רבה מאוד
1
2
3
4
5
א. להכין עבודות עבור בית - הספר________________________________________
ב. להתכונן למבחנים:
כלל לא
במידה מועטה
במידה חלקית
במידה רבה
במידה רבה מאוד
1
2
3
4
5
ג. להעשיר ידע בנושא מסוים:
כלל לא
במידה מועטה
במידה חלקית
במידה רבה
במידה רבה מאוד
1
2
3
4
5
ד. להשתתף בקבוצות דיון הקשורות ללימוד:
כלל לא
במידה מועטה
במידה חלקית
במידה רבה
במידה רבה מאוד
1
2
3
4
5
24. באיזו מידה הנגישות לאינטרנט נוחה לך בבית-הספר?
כלל לא
במידה מועטה
במידה חלקית
במידה רבה
במידה רבה מאוד
1
2
3
4
5
25. באיזו מידה את/ה רואה באינטרנט ככלי עזר ללמידה?
כלל לא
במידה מועטה
במידה חלקית
במידה רבה
במידה רבה מאוד
1
2
3
4
5
26. האם הוריך משתמשים באינטרנט?
כן.
לא.
27. אם ענית כן בשאלה הקודמת, נא ענה על שתי השאלות הבאות: (במידה ולא נא השב את השאלון למורה).
28. באיזו מידה הוריך משתמשים באינטרנט?
כלל לא
במידה מועטה
במידה חלקית
במידה רבה
במידה רבה מאוד
1
2
3
4
5
29. לאילו מטרות הוריך משתמשים באינטרנט?
מטרת קניות.
מטרת תחביבים.
מטרת חיפוש מידע.
מטרת עבודה.
בתודה על שיתוף הפעולה
39

תגים:

אינטרנט · חינוך · בני · נוער · מיחשוב · מחשבים · בחינוך

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השימוש באינטרנט כמרכיב מרכזי בתרבות הפנאי של ילדים בגילאי 18 - 12 ", סמינריון אודות "השימוש באינטרנט כמרכיב מרכזי בתרבות הפנאי של ילדים בגילאי 18 - 12 " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.