היישום אינו מחובר לאינטרנט

השחיקה בקרב מורות

עבודה מס' 064056

מחיר: 277.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השחיקה בקרב מורות ובדיקת התעצמותה עם המעבר ליום לימודים ארוך.

3,848 מילים ,3 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

המחקר הנוכחי בא לבדוק את החוויה האישית של מורות העובדות במסגרת יוח"א. לשם כך בוצע מחקר אקספלורטיבי ב- 30 בתי-ספר (לא כלול בעבודה זו); ומחקר ממוקד בארבעה בתי-ספר שבהם נערכו תצפיות ורואיינו מורות במיוחד לצורך בדיקת שאלת השחיקה: בית ספר ממ"ד בירושלים, בית ספר לבנות של הזרם העצמאי בירושלים, בית ספר ממ"ד בבני ברק ובית ספר ממלכתי באזור השרון. חלק מהמרואיינות הן מחנכות, חלקן מורות מקצועיות ומקצתן משמשות בתפקיד של סגנית מנהלת.
הצורך במחקר זה התבהר תוך כדי עבודת הערכה. המידע שהגיע מן השטח, בתצפיות, ראיונות ושאלונים היה עקבי ולפיו, חלק גדול מן המורות, מדווחות על שחיקה, שחיקה שהתעצמה עם המעבר ליום לימודים ארוך. מצאנו לנכון לבדוק את התופעה, את היקפה ולפלח את אוכלוסיית המורות כך שיתקבל מידע מסביר ככל שניתן על אותן מורות שאינן שחוקות.
פוקס (1999) טוען שהגורם המכריע ביותר לכישלון החלתו של שינוי הוא ההתנגדות לשינוי בקרב מחוללי השינוי הפוטנציאלי, ובקרב המושפעים ממנו. מורכבותו הרבה של הארגון, קבוצות הכוח השונות הקיימות בו והאינטרסים המנוגדים הרוחשים בו יוצרים מצב בו כמעט כל שינוי ייתקל בהתנגדות של לפחות מקצת מהקבוצות.
יוח"א הביא לשינוי משמעותי במבנה הארגוני של בית הספר ובצורת עבודתן של המורות. כיוון שהמורות הן מחוללות השינוי בשטח, מחקר הזוטא הנוכחי בודק כיצד הן מתמודדות עם השינוי והאם קיימים אצלן דפוסי התנגדות.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע תיאורטי
מרכיביה של השחיקה הנפשית
ממצאים ופרשנות
מסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

שחיקה נפשית היא תופעה מוכרת - אדם בוחר מקצוע, משקיע שנים בלימודים ובהכנות לקראתו ומתחיל את עבודתו כשהוא מלא מרץ והתלהבות. אך קשיים שהוא נתקל בהם, לחצי היומיום, המנגנונים הבירוקרטיים המקיפים אותו וחוסר ההכרה במאמציו שוחקים בהדרגה את יחסו הראשוני לעבודתו. לאט לאט הוא מפסיק ליזום, מאבד עניין בעבודה, והתלהבותו פגה. עם הזמן הוא גם מפתח רגשות טינה כלפי האנשים העובדים עמו ועוינות כלפי הנזקקים לשירותיו. את ההתלהבות והפעלתנות, אשר אפיינו את תחילת עבודתו, תופסים כעת דיכאון ומרה שחורה. מצבו הגופני מתערער וגופו ונפשו עייפים. הוא נוטה להגזים בעישון, באכילה ובשתייה, יחסיו עם עמיתיו ובני משפחתו מתערערים ובמקרים קיצוניים מתעוררות בו אפילו מחשבות על התאבדות (מלאך-פיינס, 1984).

תגים:

שחיקה נפשית · מורות · בתי ספר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השחיקה בקרב מורות", סמינריון אודות "השחיקה בקרב מורות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.