היישום אינו מחובר לאינטרנט

הרדיו במלחמת המפרץ

עבודה מס' 064025

מחיר: 386.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סיכום תקופת איחוד שידורי הרדיו והקמת הרדיו המשולב בתקופת מלחמת המפרץ ובחינת הרקע לאיחוד, הדעות בעד ונגד הגל המאוחד, היחסים בין אנשי התחנות באולפן המשותף ותכני השידורים החל מליל השידורים הראשון.

6,049 מילים ,12 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

ביקשתי לבדוק בעבודה זו האם איחוד התחנות היה מוצלח כפי שחשבתי באותם ימים גם עתה, בבחינה מחודשת ואובייקטיבית יותר, ולאור התחשבות במושגים חדשים שאז לא הייתי מודעת אליהם, כמו: צנזורה וחופש הביטוי, פלורליזם מול טוטליטריות ועוד.
לשם כך היה עלי לחזור אחורה ולבדוק כיצד הכל התחיל: מה גרם לשתי תחנות הרדיו להתאחד, מה היו החששות מפני האיחוד בצד התקוות שייחסו לו, והאם נתממשו. כן נבחנו איחודים ברדיו במלחמות קודמות, על-מנת להוסיף מימד של רקע לאיחוד במלחמה זו. לאחר מכן בחנתי את תקופת האיחוד: השידורים, המלל, היחס אל המאזינים והתפקוד המשותף. דגש מיוחד ניתן ללילה קריטי, ליל השידורים המאוחדים הראשון בו נפלו הסקאדים הראשונים במדינת ישראל ובו הן העם והן השדרנים היו חסרי אונים ואובדי עצות. זה היה המבחן הראשון של הרדיו המאוחד, ומהלך מאורעות לילה זה, על כל הבלבול והלחץ, שוחזר ונותח.
עניין רב מצאתי ביחסים ודפוסי העבודה שנוצרו מאחורי הקלעים בין אנשי קול ישראל לבין אנשי גלי צה"ל, שכידוע נמצאים בימים כתיקונם בתחרות מתמדת על תשומת לבו של המאזין. היה מסקרן ומרתק ללמוד על המשברים הקטנים והמכשולים, חלקם על בסיס אישי וחלקם על בסיס מקצועי, שנוצרו בדרך להתגבשות יחסי עבודה תקינים וסטטוס-קוו מסוים בין אנשי שתי הרשתות.
בנוסף נבחן והושווה תפקוד הרדיו אל מול תפקוד הטלוויזיה בתקופה ההיא על מנת לבחון את אפקטיביות שידורי הרדיו גם מול כלי תקשורת אחר. על סמך כל אלה ניסיתי לבסוף להסיק האם השידור המאוחד היה בסופו של דבר סיפור של הצלחה או שמא כישלון, בקריטריונים מסוימים או בכלל.
המקורות העיקריים בהם השתמשתי לעבודה זו היו ברובם עיתונים וכתבי עת בהם נמצאה סקירה נרחבת והתייחסות אל השידורים המאוחדים וכל מה שקשור בהם.
תקוותי שעבודה זו תשפוך מעט יותר אור על איחוד התחנות דאז ותתרום יותר להבנת התקופה המעניינת הקצרה והלא-שגרתית.

תוכן העניינים:
מבוא
1. הרקע:
1.1 הרדיו בישראל במלחמות קודמות
1.2 הקמת הרדיו המשולב במלחמת המפרץ
2. הדעות בעד ונגד האיחוד
3. ליל השידורים הראשון
4. היחסים בין אנשי התחנות באולפן המשותף
5. שידורי הגל המאוחד
6. הרדיו לעומת הטלוויזיה
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מלחמת המפרץ פרצה ב-16 לינואר בשנת 1991. היא היתה מלחמה שבה למעשה לא היה עורף; כל המדינה היתה חזית אחת, פגיעה וחשופה לטילי האויב. מאורעותיה התרחשו בזה אחר זה, ולכל אזרחי המדינה היה צורך להתעדכן ולדעת מה המצב בכל יום ויום, ובזמן חירום ישבו כלום בחדרים האטומים וחיכו לאינפורמציה והדרכה. אמצעי התקשורת סיפקו צרכים אלו, ובמיוחד הרדיו המאוחד של קול ישראל וגלי צה"ל ששידר 24 שעות ביממה, הביא מידע עדכני והדריך כיצד לפעול ומה לעשות בעתות חירום.

מקורות:

גולן, אבירמה. 1991. "רדיו וטלפון בחדר האטום". דבר,21 בינואר, עמ' 8-7
בושס, הדה. 1991. "סוף שבוע בטלוויזיה". הארץ, 27 בינואר, עמ' 2א
שגב, תום. 1991. "ימי הרדיו". הארץ, 25 בינואר, עמ' 5ב
מירון, מיכל. 1991. "צנזורים של עצמם". הארץ, 31 בינואר, עמ' 3ב
עריף, אורה. 1991. "רדיו חזק, בלי הפסקה". ידיעות אחרונות, מוסף 24 שעות, 21 בינואר, עמ' 32
שרם, דורון. 1991. "רדיו חזק". דבר, 25 בינואר, עמ' 6-5
רוזנבלום, עירית. 1991. " 'ימי הרדיו' חוזרים". אותות, 132, עמ' 26
רוזנבלום, שרית. 1991. "עזוב לי את המיקרופון". עיתון תל אביב, 25 בינואר, עמ' 21
גבירץ, יעל. 1991. "דובר צה"ל מרגיע". ידיעות אחרונות, מוסף 7 ימים, 25 בינואר, עמ' 8-6
בן-דוד, אמיר. 1991. "מנהל הרדיו היה בטוח שהשתלטו על האולפן". עיתון תל אביב, 25 בינואר, עמ' 20-21
כספי, דן ולימור, יחיאל. 1986. "המתווכים". מכון אשכול, תל אביב, עמ' 110-115
גורן, דינה. 1991. "הרהורים על תקשורת בחדר אטום". אותות, 129, עמ' 8

תגים:

אולפן · גלי · חירום · ישראל · מלחמות · צהל · קול · רדיו · שדרים · שידור · תחנה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הרדיו במלחמת המפרץ", סמינריון אודות "הרדיו במלחמת המפרץ" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.