היישום אינו מחובר לאינטרנט

האם ז'אן ד'ארק תאמה את מאפייני הילדות של בנות שחיו בכפר בימי הביניים?

עבודה מס' 064011

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניסיון להראות כי ילדותה של ז'אן כן תאמה במידה רבה את מאפייני הילדות של ימי הביניים.

2,663 מילים ,14 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

בעבודה זו אבקש להראות כי ילדותה של ז'אן כן תאמה במידה רבה את מאפייני הילדות של ימי הביניים. לכן אבדוק מהם המאפיינים הכלליים של ילדות בנות בכפר האירופאי של בימי הביניים, על מנת לחפש חפיפה בינם לבין התנהלותה היומיומית של ז'אן ד'ארק, כפי שהיא מעידה על עצמה, וכפי שזקני הכפר וסנדקיה מעידים עליה. הסוגיות שאבחן יהיו עבודת הילדים בכפר בימי הביניים בדגש על חלוקת העבודה בין בנים לבנות, השכלתם הדתית של הילדים, ודמות האם והאב.
בתחילה אבדוק מהן דעות החוקרים על תקופת הילדות של בנות בכפר בימי הביניים. לאחר מכן אנסה לרכז את כל העדויות שז'אן מעידה על עצמה בנוגע לילדותה, ואת שמעידים עליה אנשים שהכירוה (מעדויות מהמשפט החוזר). בשלב הבא אשווה בין העדויות על ילדותה של ז'אן ובין המחקר שערכו החוקרים על תקופת הילדות בכפר בימי הביניים. ובשלב הסופי אערוך סיכום של השוואות אלו.
לפני תחילת העבודה עלי להבהיר שתי נקודות. האחת היא שהסתמכתי על ספרות המתארת תקופת ילדות בכפרים בממלכות השונות ברחבי אירופה בימי הביניים. הנקודה השנייה היא שהמגמה שלי אינה "להגן" על ז'אן ד'ארק ולהראות שהיתה "ככל האדם" כילדה. אלא לשאול האם ישנה חפיפה בין הספרות המחקרית הכללית למציאות הפרטית של ז'אן ד'ארק, כפי שהיא משתקפת מפרוטוקול המשפט הראשון, המשפט החוזר ומהעדויות השונות.

הערת מערכת: הרשימה הביבליוגרפית כוללת פריטים מתוך Virtual2002.tau.ac.il, ונדרשים שם וסיסמא על מנת לצפות בהם.

קטע מהעבודה:

ילדותה של ז'אן ד'ארק הוא נושא שעולה פעמים רבות במשפט המפורסם, ובעדויות מן המשפט החוזר. היא נשאלת על מעשיה בילדות ועל קורותיה. ככלל, השאלות שהיא נשאלת באות לבסס את הטענה שהיא לא בן אדם מן היישוב, אלא איזשהו סוג של מוטציה שצריך מיד למגר. זה נעשה כדי להוכיח שניצחונותיה היו מעשה שטן, ולכן אין לצרפתים תקווה נגד כוחות האנגלים, באי כוחו של האל. וכדי לערער את בסיס קיומה חוקרים אותה על ילדותה כדי לגרור את המסקנה כי המהות שהיא מייצגת אינה מעשה האל כי אם מעשה השטן, ובכך לאפשר את מיגורה הסופי, ואת ירידת רוחם של הצרפתים.
מפרוטוקול המשפט הראשון נראה כי החוקרים מבינים שאם יעלה בידם לסדוק את ה"דמות" שז'אן ד'ארק יצרה לעצמה, אזי ניצחונם מובטח. לכן אחד המאפיינים המרכזיים ביותר של ביסוס העובדות כנגדה סובב סביב ילדותה וזהותה המינית.

מקורות:

המסמך "עדויות מהמשפט החוזר", שבאתר האינטרנט Virtual2002.tau.ac.il, נמצא בספריית "ז'אן דארק".
המסמך "קטעים מפרוטוקול היומיים הראשונים במשפטה", שבאתר האינטרנט Virtual2002.tau.ac.il, נמצא בספריית "ז'אן דארק".
המסמך "משפטה של ז'אן ד'ארק", שבאתר האינטרנט Virtual2002.tau.ac.il, נמצא בספריית "ז'אן דארק".
המסמך "פרוטוקול הליך טיהור שמה של ז'אן ד'ארק", שבאתר האינטרנט Virtual2002.tau.ac.il, נמצא בספריית "ז'אן דארק".
המסמך "ז'אן וקרוביה", שבאתר האינטרנט Virtual2002.tau.ac.il, נמצא בספריית "ז'אן דארק".
המסמך "עדויות על ילדותה של ז'אן", שבאתר האינטרנט Virtual2002.tau.ac.il, נמצא בספריית "ז'אן דארק".
שולמית שחר,ילדות בימי הביניים, זמורה ביתן, תל אביב (1990).
Judith Bennet, "Medieval Women, Modern Women: Across the Great Divide" in Culture and History 1350-1500: Essays on English Communities, Identites and Writing, David Ares, Ed. (New York: Harvester Press, 1991).
W. P. Barrett, the Trial of Jeanne d'Arc. (Gotham House,inc. 1932).
Barbara A. Hanawalt, "Growing Up in Medieval London". (Oxford University Press, New York: 1995).

תגים:

מגדר · נשים · לוחמות · joan · arc

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האם ז'אן ד'ארק תאמה את מאפייני הילדות של בנות שחיו בכפר בימי הביניים?", סמינריון אודות "האם ז'אן ד'ארק תאמה את מאפייני הילדות של בנות שחיו בכפר בימי הביניים?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.