היישום אינו מחובר לאינטרנט

האלימות במשפחה

עבודה מס' 063899

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התייחסות למימדים האישי, הבינאישי והחברתי.

3,132 מילים ,5 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

אלימות במשפחה הינה בעיה חברתית בולטת ובעלת היקף נרחב ואינה ייחודית למשפחה מסויימת. בחברה הישראלית תופעה זו ממקדת תשומת לב ציבורית הולכת וגוברת. אלימות במשפחה מוגדרת כשימוש בכח מילולי, פסיכולוגי, פיזי או מיני כלפי בן הזוג , הילדים, ההורים או האחים.
האלימות במשפחה היא תפיסת עולם ואורח חיים, יש לה ביטויים רגשיים, קוגניטיביים והתנהגותיים אשר משפיעים על כל התחומים של חיי המשפחה ועל חיי בני המשפחה. את תופעת האלימות במשפחה לא ניתן למקם בתחום האישי, המשפחתי, הקהילתי או החברתי-תרבותי בלבד, אלא ההתמודדות עם התופעה מצריכה התייחסות לכל הממדים הללו בו זמנית.
לפיכך, בעבודה זו אעסוק בגורמים לאלימות במשפחה תוך התייחסות והתמקדות במאפייני הגבר המכה(1), האשה המוכה(2), האשה המכה(3) ולתופעת הפגיעה בילדים(4) ובכך אציג תמונה כוללת של המאפיינים הגורמים לתופעה זו.

1) ניתוח מאפייני הגבר המכה מתבסס על בוכבינדר אלי, פולק-שמואלי, חיה. "טיפול פרטני לגבר" אצל גולדבלט הדס (עורכת). אלימות במשפחה. חיפה: היחידה לחקר טיפול ומניעת אלימות במשפחה. לנ"י, 1994, עמ' 39-23.
2) ניתוח מאפייני האישה המוכה מתבסס על בוכבינדר אלי, פולק-שמואלי, חיה. "טיפול פרטני לאישה". אצל גולדבלט הדס (עורכת). אלימות במשפחה. חיפה: היחידה לחקר טיפול ומניעת אלימות במשפחה. לנ"י, 1994, עמ' 61-39.
3) ניתוח מאפייני האישה האלימה מתבסס על בן דוד, שרה. "אלימות נשים". אצל נחשון ישראל (עורך). עבריינות וסטיה חברתית. רמת-גן: אוניברסיטת בר-אילן. 1991, עמ' 42-31.
4) ניתוח מאפייני תופעת הפגיעה בילדים מתבסס על צימרין, חניתה, "למה הם עושים זאת? גורמים סיבתיים לפגיעה". ילדים מוכים. תל-אביב: פפירוס, 1985. עמ' 37-23.

תוכן העניינים:
מבוא
תכונות יחודיות של היחידה המשפחתית
המאפינים והגורמים לאלימות במשפחה בתחום האישי
המאפינים והגורמים לאלימות במשפחה בתחום הבין אישי
המאפינים והגורמים לאלימות במשפחה בתחום החברתי
סיכום
מראי מקום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

האנשים הנוקטים באלימות לעיתים מפתחים מנגנוני הגנה בכדי להתמודד עם האלימות, דבר הגורם להנצחתה.
גברים מכים משתמשים במנגנוני הגנה אלו: מינימיזציה - גברים מכים נוטים להכחיש את האלימות עצמה, את הכוונה האלימה ואת האחריות לאלימות.
השלכה- גברים מכים נוטים להטיל את האשמה על האשה(11) או על נסיבות חיצוניות כגון: לחצים כלכליים. מנגנוני הגנה אלו משמשים את הגברים המכים להסתרת המציאות מפני עצמם ומפני הזולת בכדי למנוע רגשות בושה והאשמה חברתית.
האישה המוכה בכדי להתמודד עם המציאות האלימה, מפתחת אף היא מספר מנגנוני הגנה:

מקורות:

אבני, נגה. נשים מוכות: התופעה ומקורותיה" אצל נחשון ישראל (עורך) עבריינות וסטיה חברתית. רמת גן: אוניברסיטת בר אילן, 1991,עמ' 13-29.
בוכבינדר אלי, פולק-שמואלי, חיה, "טיפול פרטני לאישה", אצל גולדבלט הדס (עורכת), אלימות במשפחה. חיפה: היחידה לחקר טיפול ומניעת אלימות במשפחה לנ"י 1984, עמ' 61-39.
בוכבינדר אלי, פולק-שמואלי, חיה. "טיפול פרטני לגבר". אצל גולדבלט הדס (עורכת). אלימות במשפחה. חיפה: היחידה לחקר טיפול ומניעת אלימות במשפחה, לני"י, 1984, עמ' 39-23.
בן דויד, שרה, "אלימות נשים" אצל נחשון ישראל (עורך) עבריינות וסטיה חברתית. רמת גן אוניברסיטת בר אילן, 1991, עמ' 31-42.
צימרין חניתה. "למה הם עושים זאת? - גורמים סיבתיים לפגיעה" ילדים מוכים. ת"א: פפירוס, 1985, עמ' 37-23.


תגים:

נשים · מוכות · ילדים · מוכים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האלימות במשפחה", סמינריון אודות "האלימות במשפחה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.