היישום אינו מחובר לאינטרנט

מדיניות חברתית וצדק חלוקתי - יהודי צפון אפריקה

עבודה מס' 063823

מחיר: 300.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תפיסת התיאוריות הסוציולוגיות את אי השוייון החברתי

5,524 מילים ,10 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

נהוג להתחיל דיון העוסק באי שוויון חברתי בציון ההנחה הבסיסית כי בני אדם נולדו שווים. אך, בין זה לבין הקיים במציאות מרחק שנות אור. במציאות החברתית בעולם, בולט אי השוויון בכל תחומי החיים הקיימים. כך שקיומו של האי שוויון החברתי במציאות הוא "פרי יצירתה" של מציאות חברתית, שמתנהלים בה מאבקי כוח בין קבוצות ופרטים בחברה על חלוקתם של משאבים ותגמולים היוצרים את אי השוויון. מכאן, שלא נכון יהיה לומר שאי השוויון הוא בטבע האדם, אך יהיה נכון לומר כי החלוקה והשוני הם אחד מהמאפיינים האוניברסאליים של כל חברה.
מציאות זו שהייתה ועדיין קיימת לא יכולה שלא להעלות שאלה בסיסית נוקבת, כיצד זה אנשים במשך מאות שנים ודורות ממשיכים לחיות ולהשלים עם מר גורלם? התשובה לשאלה זו נעוצה באידיאולוגיה. אחת הסיבות העיקריות להתמדה מופלאה זו של היררכיות חברתיות היא עובדת היותן מבוססות על אידיאולוגיה, ככוח המשמר את הריבוד.

העבודה בוחנת את ההבדלים בין משנתו של קארל מרקס, וובר ותיאוריית הפונקציונליזם את הריבוד החברתי. לאחר מכן, העבודה בוחנת כיצד בא לידי ביטוי הריבוד החברתי בקליטתם של עולי צפון אפריקה בישראל. לבסוף ניתנת ביקורת הפונקציונליזם המבני בעיניים מרקסיסטיות על מיצובם החברתי של יהדות צפון אפריקה בישראל

הערת מערכת: בעבודה לא נכתבו מראי מקום.

מקורות:

יפתחאל, א' ואז צפדיה. 1999. מדיניות וזהות בערי הפיתוח : השפעת התכנון והפיתוח על יוצאי צפון אפריקה 1952-1998, (עיבוד לדו"ח מחקר שהוגש למשרד המדע). באר שבע : מרכז הנגב לפיתוח אזורי, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב.
משוניס, ג'. 1999. "ריבוד חברתי". בתוך סוציולוגיה. תל-אביב:האוניברסיטה הפתוחה.
סמוחה, ס'. 1993. "שסעים מעמדיים, עדתיים ולאומיים ודמוקרטיה בישראל". בתוך החברה הישראלית - היבטים ביקורתיים. עורך אורי רם. תל-אביב : הוצאת ברירות, 173-201.
סבירסקי, ש'. 1995. זרעים של אי שוויון. תל-אביב : ברירות.
סבירסקי, ש' ואלון אטקין. 1997. מקום מגורים ורמת שכר בישראל, 1997 : שכר ממוצע, לפי יישוב ולפי מין ושיעור מקבלי שכר מינימום, לפי יישוב. תל-אביב: אדווה.
שוחט א'. 1988. "המזרחים בישראל: הציונות מנקודת מבטם של קורבנותיה היהודים". בתוך זיכרונות אסורים. לקראת מחשבה רב תרבותית. תל-אביב : בימת קדם לספרות, 140-206.
שטרית ש' ס'. 2004. "המפגש בין הציונות האשכנזית ליהודי המזרח: רקע סוציו-היסטורי". בתוך המאבק המזרחי בישראל:1948-2003. ת-אביב : עם עובד, 42-61.
שפירא י' ואורי בן אליעזר. 1986. יסודות הסוציולוגיה. תל-אביב : עם עובד.

תגים:

בורגנות · דיוויס · וובר · ומור · חברתי · מזרחים · מעמד · מפלגה · מרקס · סטטוס · פונקציונליזם · פרולטריון · ריבוד · שיוויון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מדיניות חברתית וצדק חלוקתי - יהודי צפון אפריקה", סמינריון אודות "מדיניות חברתית וצדק חלוקתי - יהודי צפון אפריקה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.