היישום אינו מחובר לאינטרנט

שובה של האנונימיות

עבודה מס' 063766

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: על הבחירה באינטרנט כדרך להשגת בן\בת זוג.

4,349 מילים ,8 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

נושא העבודה זו הוא היכרויות בין המינים (או בתוך המינים) באמצעות רשת האינטרנט. באופן אישי, ההתייחסות של מחברי שורות אלו לתופעת ההיכרויות דרך האינטרנט היתה התייחסות מזלזלת בעיקרה, שנבעה מן המחשבה המוטעית כי בשירותים אלו משתמשים אלה שאין בכוחם להשיג בן/בת זוג באופן ישיר בהיכרות פנים מול פנים. כאשר במהלך הסמסטר התחוור לי באקראי, המחבר הזכר של עבודה זו, כי הנערה היפה והמוצלחת ביותר בבית הספר התיכון שלי התחתנה עם מישהו שהכירה דרך אתר היכרויות מפורסם, ההפתעה היתה כל-כך גדולה, שנושא העבודה הנוכחי ממש התבקש.
כותרת העבודה - "שובה של האנונימיות" נבחרה משום שבעבר הלא רחוק שידוכים בין גבר לאישה נתבצעו כמעט תמיד על-ידי צד שלישי, בדרך כלל משפחה, שבט או סמכות דתית כלשהי, ושני הצדדים המעורבים היו אנונימיים לגמרי האחד לשני. מודרניזציה ותרבות בילוי פעילה הפכה את אתרי הבילוי - מועדונים, פאבים, בארים וכו' לשדות בהם המטרה המוצהרת של המבלים היא התחקות אחר בן/בת זוג לכל טווח שהוא. מוסדות לימודים על מחלקותיהם השונות הפכו יותר ויותר מעורבים מבחינה מגדרית, וכך גם המערכת הצבאית בישראל. לפני עידן האינטרנט נראה היה כי הדרך היחידה להכיר בן או בת זוג היא באמת מפגש פנים אל מול פנים באחת הדרכים הנזכרות לעיל, וכך, מצאו עצמם ביישנים רבים בבעיה - המוטיב האנונימי נעלם עם המודרניזציה והמוטיב האישי תפס את מקומו. תעוזה, ביטחון עצמי, יכולת התבטאות וכישורי קומוניקציה תפסו את מקומם של היוקרה המשפחתית והסטטוס המעמדי.
לגברים, ובעיקר לנשים, לפתע היתה אפשרות לבחור את בן או בת הזוג בדיוק כפי שבוחרים פירות בשוק על-פי יופיים, גודלם ותכונות פיזיות אחרות, ולא פעם הדהד הביטוי "שוק בשר" בהתייחס לאתרי בילוי.
שאלת המחקר בעבודה זו היא: "האם מתמעט המוטיב האישי בהיכרויות בין המינים?" כאשר טענת המחקר היא שבעקבות הכניסה כל-כך דרמטית של רשת האינטרנט לחיינו המוטיב האישי אכן הולך ומנוטרל והמוטיב האנונימי תופס את מקומו יותר ויותר.
כבר בפרק "רקע היסטורי, סטטיסטי ועכשווי" אפשר לקבל תשובה חיובית לשאלת המחקר, בהסתמך על הנתונים הסטטיסטיים. נראה כי התשובה לשאלה והוכחת הטענה הן עניינים בנאליים במקצת, ולכן העבודה הזו אינה כתובה כעבודת מחקר, על-אף שהיא משלבת בתוכה מחקר עצמאי של מחבריה וכמה מחקרים מן העולם, אלא היא מתעסקת יותר בשאלות של "למה ואיך" בהתייחס לתופעה והיא כתובה יותר כמאמר המספר את סיפורה של חברה מערבית מריטוקראטית, בה צעירים וצעירות רווקים הופכים יותר ויותר אינסטרומנטאליים בכל הנוגע להחלטות שהם מקבלים בחייהם, וכיצד זה משפיע גם על המגע עם בני המין המנוגד.
התופעה המתוארת בעבודה כמעט ואינה קיימת בספרות האקדמאית, ככל הנראה משום שמדובר בתופעה חדשה שתפסה תאוצה רק בשנתיים האחרונות, ומכאן, שדלות המקורות האקדמאיים לעבודה זו אילצה אותנו להסתפק בארבעה מחקרים שנעשו בתחום, כל אחד מתמקד באספקט אחר של התופעה, ואף לערוך מעין מחקר קטן משלנו שכלל 18 נשים ו-22 גברים.

מקורות:

Deziel S., "Love Inc.", Macleans.ca, Life, February 7th, 2005
Hardey M., "Life Beyond the Screen: Embodiment and Identity Through the Internet." Sociological Review. Nov 2002, Vol. 50 Issue 4, pp. 570-5
Holme P. Edling C. Liljeros F., "Structure and Time Evolution of an Internet Dating Community", Social Networks, Vol. 26, Issue 2 , May 2004, pp. 155-174
Houran J. Lange R., "Expectations of Finding a `Soul Mate' with Online Dating", North American Journal of Psychology, 2004, Vol. 6, No. 2, pp. 297-308
Ward C. Tracey T., "Relation of Shyness With Aspects of Online Relationship Involvement", Journal of Social and Personal Relationships, 2004, Vol. 21, No. 5, pp. 611-623
Whitty M.T., "Cyber-Flirting: Playing at Love on the Internet", Theory and Psychology, Vol. 13, pp. 339-357

תגים:

gnitad · אינטרנט · אנונימיות · גולשים · היכרות · הכרויות · זוג · מגדר · רשת · שידוך · שידוכים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שובה של האנונימיות", סמינריון אודות "שובה של האנונימיות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.