היישום אינו מחובר לאינטרנט

נירון ביוון

עבודה מס' 040167

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דמותו של הקיסר, אהבתו לתרבות, המסעות שערך, עלילותיו ביוון והצהרת העצמאות שהעניק לפרובינציה ושובו לרומא.

4,686 מילים ,7 מקורות ,1990

תקציר העבודה:

בשנת 66 לספירה הנוצרית ערך הקיסר הרומאי נירון מסע בן פחות משנתיים ליוון בו הופיע בתחרויות ובפסטיבלים בכל רחבי הארץ שבמהלכם זכה להישג חסר תקדים של ניצחונות בכל התחרויות בהן השתתף וזכה ב-1808 כתרים ומדליות שהוענקו לו ביד נדיבה בארץ המוזות.

נסיעתו של נירון קיסר ליוון הנתונה תחת שלטון רומאי היתה מעין הכרה של הנציג הרומאי הבכיר ביותר של רומא בעליונות התרבותית ובאנינות הטעם של היוונים שכוחם הפוליטי תש זה שנים רבות, אולם תרבותם הוסיפה להיות המכנה המשותף של נתיני האימפריה הרומית.
וכל זאת כשתחת שלטונו של נירון מתחוללים שינויים חברתיים ודתיים, שעדיין לא הגיעו להבשלה, בדמותם של הנוצרים, הנרדפים לעת זו, שדתם תהווה בעתיד את המכנה המשותף התרבותי והדתי של האימפריה הרומאית, ושל אימפריות גדולות אחריה ובזמנה.

בחיבור זה אתאר את הרקע לנסיעתו של הקיסר נירון ליוון, את המצב הפוליטי ששרר אותה עת ברומא, את מניעיו של נירון ותוכניותיו לנסיעה, את המאורעות המרכזיים שקדמו לה ברומא.
בהמשך אתאר את עלילותיו של נירון ביוון את ניצחונותיו הרבים מספור, ואת שיא בקורו שבא לכדי ביטוי בהכרזת העצמאות של הארץ שאירחה אותו בכבוד רב כל כך.

נסיעתו של נירון ליוון בישרה גם את קצו. יוון המרוחקת ממוקדי השלטון ברומא, איפשרה לאויביו ומתנגדיו של הקיסר שנחשב (ואכן היה) בוהמייני ואוהב תענוגות ושפגע בערכים רומאיים מסורתיים ומושרשים, להתארגן ולהפנות את העם נגדו (גם בשל סיבות אובייקטיביות כמובן) ומנעה ממנו יכולת שליטה ותגובה למאורעות וסופו שנפל בהפיכה שבראשה עמד הנציב הרומי בספרד גלבה ובידי קבוצת קושרים נוספת.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. דמותו של נירו קיסר
3. אהבת התרבות של נירון
4. נירון ומסעותיו
5. נירון ביוון
6. נירון והתחרויות
7. שיבתו של נירון לרומא
8. סיכום
מקורות

מקורות:

גאיוס סויטינוס טרנקוילוס, "חיי שנים-עשר הקיסרים", תרגם מרומית ד"ר אלכסנדר שור, הוצאת מסדה, תל אביב, 1966.
טאקיטוס, "ספרי השנים", תרגמה מרומית שרה דבורצקי, מוסד ביאליק, ירושלים, 1962.
יעבץ צבי, "קיסר וקיסריזם", ספרית פועלים, תל אביב, 1971.
קארי מ. "דברי ימי רומא", הוצאת ש. פרידמן, תל אביב, ישראל.
Warmington B. H., "Nero: Reality And Legend", Chatto Windus, London, 1969.
Grant Michael , "The Twelve Ceasers", Weidenfeld And Nicolson, London, 1975.
Grant Michael , "Emperor in Revolt - Nero", American Heritage press, New York, 1970.

תגים:

האימפריה הרומית · תחרויות הלניזם · רומא

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נירון ביוון", סמינריון אודות "נירון ביוון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.