היישום אינו מחובר לאינטרנט

המעורבות הסורית בלבנון בהנהגת חאפט' אל אסד

עבודה מס' 063660

מחיר: 131.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הסיבות שהניעו את אסד לפעול במקרה הלבנוני.

2,639 מילים ,5 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

מדצמבר 1975 ואילך התרחשו בלבנון התפתחויות אחדות, שגרמו לחאפט' אל- אסד חרדה עזה. כשגברה והלכה האלימות בלבנון חזה אסד שתי תוצאות אפשריות, שתיהן נוראות באותה מידה: או שהמארונים יקימו מדינה נפרדת, והדבר יכניס את ישראל לתמונה כמגינה עליה; או שהקיצונים, מתמיכת הפלסטינאים, יגברו על המארונים, והדבר יכניס את ישראל לתמונה כמענישה. אם תתערב סוריה, צפויה לה מפלה, אם תישאר עומדת מהצד, תיפול לבנון לידי האויב.
באמצעות הסכם "סיני שניים" עיצבו הנרי קיסינג'ר וישראל סדר ערבי שהלם את צורכיהם, סדר שאסד היה נחוש בדעתו להילחם בו. קבלת התכתיב של "סיני שניים" הייתה מוליכה לשקיעתה של סוריה למעמד של עוד מדינה חלשה אחת על גבול ישראל. גורל מביש ונתעב כזה לא היה מקובל בעיני אדם בעל עמדה לאומית רגישה כשל אסד. בעמדה מתריסה זו עשתה סוריה של אסד צעדים ראשונים בדרך להפיכתה לכוח מרכזי באזור.

עבודה זו באה לבחון את המעורבות הסורית בלבנון- מה היו הסיבות שהניעו את אסד לפעול במקרה הלבנוני; כמו כן לבדוק מה הייתה דעת הקהל העולמית הלבנונית והסורית שעמה היה צריך להתמודד אסד במהלך פעולתו; ולבסוף מה היו הסיבות שהביאו להצלחתו במקום שבו אחרים לא הצליחו לפניו.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק ראשון-החמרה במצב המדיני בלבנון
פרק שני-הסכם "הקו האדום"
פרק שלישי-דעת הקהל הסורית, הלבנונית והעולמית
פרק רביעי- הסיבות להצלחתו של אסד במעורבות בלבנון
ביבליוגרפיה

מקורות:

זיסר,אייל. אסד של סוריה- המנהיג ותדמיתו ,תל אביב, 1993.
סיל, פטריק. אסד : המאבק על המזרח-התיכון ,תל-אביב : מערכות, תשנ"ד 1993.
Rabinovich Itamar "The Lebanese crisis" in Colin Legume, Haim Shaked and Daniel Dishon Middle east contemporary survey V 1980-81, London 1982.
Randal Jonathan The tragedy of Lebanon, London 1983.
Schiff Ze'ev "Dealing with Syria", foreign policy, 55, 1984.

תגים:

אסד · דעת · הקהל · הלבנונית · העולמית · סורית · סוריה · לבנון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המעורבות הסורית בלבנון בהנהגת חאפט' אל אסד", סמינריון אודות "המעורבות הסורית בלבנון בהנהגת חאפט' אל אסד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.