היישום אינו מחובר לאינטרנט

השווה והשונה בין תורותיהם של מקיאבלי והאסלאם

עבודה מס' 021240

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מבחינת תפיסת ניהול מדינה, הנהגת עם וניהול מדיניות פנים וחוץ. ההשוואה הנה ע"פ ספריהם וע"פ הוגי דעות .

2,294 מילים ,13 מקורות ,1991

תקציר העבודה:

מקיאבלי והאסלאם נולדו בשנים שונות ומקורם הוא ברבדים שונים של המחשבה האנושית; למרות זאת שניהם מדברים לעיתים על צורות ניהול מדינה ומלחמות, ויש בהם מן השווה.
האסלאם היא אחת הדתות הגדולות בעולם והיא מקיפה כיום אלפי מאמינים בכל העולם. תורתו של מוחמד, אשר פותחה במאה החמישית לספירה הינה תורה מורכבת, אם כי ישנם מאפיינים ורעיונות בה הלקוחים מתוך דתות אחרות כמו היהדות(1). את רוב תורתו הוא קיבץ בקוראן אולם יש גם תורה שבעל פה אשר פותחה מאות שנים לאחר מכן.
מקיאבלי היה מדינאי איטלקי, מיסד מדע המדינה בעת החדשה אשר מדבר לרוב על שליטה בארצות כבושות, מהפכות ומרידות, דברים הידועים לאסלאם מקדמת דנא. ניתן לראות במקיאבלי את אבי התורה המדינית החדשה, למרות שרבים מהאלמנטים שהוא מכניס בספריו היו ידועים עוד בימי קדם.

מטרת עבודתי זו היא לסקור את השווה והשונה בין תורותיהם של מקיאבלי ובין הלכות הקוראן: מבחינת תפיסת ניהול מדינה, הנהגת עם, וניהול מדיניות חוץ ופנים. ההשוואה הינה על פי ספריהם ועל פי הוגי דעות מדיניים אחרים המובאים במהלך העבודה.

ראשי פרקים:
1.מבוא והצגת הנושא
2.הקדמה
א.תורתו של מקיאבלי
ב.עיקרי הגות האסלאם
4.דיון
5.ביבליוגרפיה

תגים:

תולדות · ברנדר · גורביץ · לואיס · אדם · חצי · האי · תורה · ערב · מקיאוולי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השווה והשונה בין תורותיהם של מקיאבלי והאסלאם", סמינריון אודות "השווה והשונה בין תורותיהם של מקיאבלי והאסלאם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.