היישום אינו מחובר לאינטרנט

מקיאבלי ותורת ניהול המדינה (תרגיל)

עבודה מס' 060860

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עיקרי גישתו של מקיאבלי על רקע התקופה בה פעל.

2,200 מילים ,2 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
הרקע ההיסטורי
תולדות חייו של מקיאבלי
הנחות כלליות בדבר טיבו של האדם
תכונות הנסיך
אופן פעולת הנסיך ודפוסי שליטה במדינה
דפוסי מנהל בשיטתו של מקיאבלי
סיכום
הערות ביבליוגרפיות
ביבליוגרפיה

מבוא
איטליה של תקופת הרנסנס היינה אוסף של מדינות עצמאיות כאשר יש פיצול למספר רב של ישויות אוטונומיות ובניהן בלטו חמש מדינות גדולות: ונציה, ירנצה, מילנו, מדינת האפיפיור וממלכת נפולי.
היחסים בין המדינות הללו וגרורותיהן התאפיינו בחוסר יציבות והן נאלצו לפתח טכניקות דיפלומטיות ופוליטיות מתוחכמות: שגרירים קבועים, דיווחים דיפלומטיים, קואליציות צבאיות ובריתות מדיניות הפכפכות.
מלחמות תכופות היו נטושות בין צבאותיהן השכירים ועורמה ותככים ציינו את הקשרים הדיפלומטיים. עם זאת, שגשגה כלכלתה של איטליה ופרחו בה החיים הרוחניים והתרבותיים.
ארץ זו המפולגת בתוכה משכה אליה כובשים מן החוץ. משנת 1494 ובמשך 65 שנים שמשה איטליה מטרה למסעות כיבושים ושוד של מלכי אירופה הגדולים: צרפת, ספרד ומלכי בית הבסבורג, עד שלבסוף נפלה בידי מלכי ספרד. מאז נמשך שעבודם לזרים במשך 300 שנה.
המאורעות הפוליטיים האלו השפיעו גם על האפיפיורים אשר נהפכו לשליטים חילוניים.
בגלל העובדה שהאפיפיור הופיע כשליט חילוני הוא התחיל להשתמש ככל נסיך אחר בכל האמצעים הרגילים באותם הימים, כגון בגידה, שוחד, תככים, רמאות ועוד.
מדיניות זו של האפיפיורים הוסיפה נדבך נוסף על פירודה של אטליה והוסיפה להתפוררות הפנימית שלה. האפיפיורים נתפסו כמושחתים אשר טובתם האישית והרדיפה אחרי הממון הייתה חשובה להם יותר מאשר אחדותה של איטליה.

רקע היסטורי זה של תקופתו של מקיאבלי ותולדות חייו הביאו אותו להבנה כי הדרך היחידה לגאול את איטליה ממצבה היינה על ידי אחדות השורות וחופש מעול הכובשים הזרים.
מקיאבלי חולם על נסיך איטליה רב פעלים שיבוא ויגאל את איטליה. "עדין שוכבת אטליה כמעט בלי רוח חיים ומצפה לגואל שיעמוד לחבוש פצעיה, שישים קץ לשוד ולגזל בלומברדיה, לגניבות ולשריפות במלכות ניאפולי, ובטוסקנה, וירפא אותה ממכותיה אלה".1
על מנת להגיע לאיטליה מאוחדת זו מפתח מקיאבלי תפיסה חדשה של השליט היחיד - הנסיך ועל המדינה באשר היא. הוא מגדיר כללים שעל פיהם צריך הנסיך לקיים ולבסס את שלטונו.
-------------------------------------------------------------------------------
1 . "הנסיך" עמ' 260.

מקורות:

בן אמיתי ,יעקב .(1967) פרקים בתולדות הרעיון המדיני, רמת גן: מסדה.
בר נביא ,אלי. (1995) צמיחתה של המדינה המודרנית, תל אביב: משרד הביטחון.
כפיר, אהרון. (1995) רעיונות ועקרונות ניהול במשנתו של ניקולאי מקיאבלי, מונוגרפיה לימודית. ירושלים: נציבות שירות המדינה.
מקיולי, ניקולי.(1948) כתבים פוליטיים, ירושלים: שוקן.
סאביין .ה. ג'ורג. (1963) תולדות תורת המדינה, תל אביב: יחדיו.
קליינברגר, רות. (1965) פרקים בתולדות המחשבה המדינית, תל אביב: דגה.
קנצלר, שאול. (1962) תולדות המחשבה המדינית, תל אביב: שאק.

תגים:

מקיוולי · מקיאוולי · מקיאולי · מקיאבלי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מקיאבלי ותורת ניהול המדינה (תרגיל)", סמינריון אודות "מקיאבלי ותורת ניהול המדינה (תרגיל)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.