היישום אינו מחובר לאינטרנט

מושג המימזיס בתורותיהם של אפלטון ואריסטו.

עבודה מס' 063555

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

2,950 מילים ,9 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

מטרתה של עבודה זו היא להשוות בין תפיסת המימזיס של אריסטו לזו של אפלטון. מטרה זו תושג בהתבססות על גישתם הביקורתית של השניים לביטויים אמנותיים בכלל ולשירה ולמחזות (קומיים וטראגיים) בכלל.
הדיון בטקסטים אלו ייפתח ברקע לגבי התפיסות הביקורתיות של השניים בנוגע לתחומי האמנות, ויצטמצם להתמקדות בנושא המימזיס. הבסיס לענין זה הם הטקסטים הרלוונטים מתוך "פואטיקה" לאריסטו ו"מנון", "איון", ופוליטיאה" לאפלטון. על מנת להבין את הענינים האלו בהקשרם לתורות הכלליות של שני האישים יינתן מבוא קצר לגבי התפיסה הביקורתית של כל אחד מהם.
בעת הדיון בכתבים אלו עלינו לזכור כי בידינו מצויים אך מעט טקסטים שכן מכתבי אפלטון לא שרדה ולו יצירה אחת שלמה אלה קטעים מפוזרים ואילו מאריסטו נותרה ה"פואטיקה" שערכה העיקרי הוא ביקרת הספרות ועוסקת בטרגדיה אך היצירה המקבילה שענינה הוא הקומדיה, שיחה (דיאגלוס) בנושא "על הפייטנים", וחיבור בשם "על הטרגדיות, אבדו.

מקורות:

מ' ברינקר, אסתטיקה כתורת הביקורת, תל אביב: 1982.
י' גליקר, פרקי מבא לאפלטון, תל אביב: 1985.
ר' הרסטהאוס, אסתיקה מבא פילוסופי, עורך: אוסוולד הנפלינג, תל אביב: האוניברסיטה הפתוחה, 1999.
ד' פישלוב, תפישת הז'אנרים בפואטיקה של אריסטו , בתוך: דפים לחקר הספרות,חיפה, 1992.
י' רינון, פואטיקה, ירושלים: הוצאת מאגנס,2003.
נ' שפיגל, תורת הפיוט לאריסטו, ירושלים: מוסד ביאליק, 1972.
Adams J., `The Republic of Plato', (1981).
Golden L., `Aristotle on Tragic and Comic Mimesis', (ACS) ,Atlanta: 1992.
Melberg A., `Theories of Mimesis', Cambridge press, 1995

תגים:

אמנות · אסתטיקה · אפלטון · אריסטו · אתיקה · ביקורת · טרגדיה · מטפיזיקה · מימזיס · פואטיקה · פוליטיאה · פילוסופיה · קומדיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מושג המימזיס בתורותיהם של אפלטון ואריסטו.", סמינריון אודות "מושג המימזיס בתורותיהם של אפלטון ואריסטו." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.