היישום אינו מחובר לאינטרנט

חברת אמבלייז מובייל

עבודה מס' 063406

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח אסטרטגי ותכנית עסקית.

17,278 מילים ,8 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

תוכן עניינים:
1. תקציר מנהלים
2. חזון החברה
3. ייעוד החברה
4. גישת התובענים
5. ניתוח סביבה חיצונית רחוקה
6. ניתוח סביבה חיצונית קרובה
6.1 מודל חמשת הכוחות
6.2 מודל מחזור חיי הענף
6.3 מודל קב' אסטרטגיות
6.4 מודל היהלום
6.5 מודל שרשרת הערך הענפית
7. ניתוח סביבה פנימית
7.1 מודל בסיס המשאבים
7.2 מודל שרשרת הערך של החברה
7.3 ניתוח פיננסי
7.4 מבנה ארגוני
7.5 תרבות ארגונית
8. נספחים
א. תיאור החברה
ב. נתחי שוק
ג. דוחות כספיים
9. ביבליוגרפיה

מטרת עבודתנו במסגרת תכנון יחידה עסקית הינה ניתוח חברת אמבלייז בדגש על חטיבת אמבלייז מובייל לפי מודלים עסקיים מקובלים שנלמדו.
החברה מוגדרת כיום כשחקן בכיר בליבת השינוי של המעבר של תקשורת סלולארית מקבצי קול לתמונות וידאו. חזון החברה כמו גם הגדרת יעודה משתלבים במהלך זה ובמיצוב החברה בשינוי אסטרטגי זה.
מבחינת התוכנית העסקית המיושמת על ציר של זמן אנו צופים שינוי מהפצת מכשיר לקהל היעד של בני הנוער כמסה קריטית. מאפיינים סוציו אקונומיים וביהביוריסטיים נצפו כתומכים במהלך של השענות על new adaptors לקראת הפצתו והטמעתו בקהל רחב יותר.
בהמשך הצבענו על בעלי מניות פנימיים וחיצוניים ועל יחסי הגומלין ביניהם משיתוף פעולה ועד ניגוד אינטרסים.


2. הצגת התוכנית העסקית

תוכן עניינים
1. תקציר מנהלים
2. יתרון תחרותי בר קיימא
3. אסטרטגיה תחרותית
4. אסטרטגיית צמיחה
5. אופן יישום
6. בניית תחזית פיננסית
7. אופני מימון
8. אסטרטגיה פונקציונאלית
9. מיסוד
10. בקרה והערכה
11. ביבליוגרפיה
12. נספחים

מנהלים
עבודה זו השנייה המתייחסת לסוגיות מקרו של חברת אמבלייז מתמקדת בבניית תחזית אסטרטגית לחמש שנים הקרובות לחברה בדגש על חטיבת המובייל המאוחדת.
מטרת העבודה הינה להמליץ להנהלת החברה על אסטרטגיה מומלצת לתחרות, צמיחה ואופן ישום האסטרטגיה שנבחרה.
בשלב הראשון נבחנה על ידינו עמידות היתרון התחרותי של אמבלייז שבאה לידי ביטוי במודל עסקי ייחודי שהוא למעשה ה"התמקדות בלקוח" ישום קפדני של מודל זה יציב למתחרים מחסומי כניסה משמעותיים ובמקביל משתף את המפעילות בתהליך.
היתרון התחרותי כמטרת על של אסטרטגיה מומלצת נבחן במספר פרמטרים עיקריים המפורטים בפרק הרלוונטי .
המלצתנו לחברה היא לשמור על היתרון התחרותי כפוף להשקעה משמעותית במו"פ והובלת הענף בחידושים טכנולוגיים, כל זאת מבלי להזניח את זיהוי רצונות הצרכנים ההטרוגניים וסיפוק צרכיהם.
נבחנו על ידינו מספר אסטרטגיות תחרותיות והמלצתנו הינה פעולה על פי אסטרטגית בידול.
האסטרטגיה המיושמת בפועל באמבלייז הינה בידול ממוקד, בשלב זה אמבלייז פונה אך ורק לנתח שוק הצעירים עם מותג האלפא.
בהמשך נבחנו מספר אסטרטגיות צמיחה ומניתוח החלופות על -פי מודל פישביין עולה כי החלופה הכדאית ביותר הינה פיתוח שוק.
לאחר מכן בחנו את אופן היישום של אסטרטגית התחרות ואסטרטגית הצמיחה, האופציה הנבחרת על פי מודל פישביין היא "מיזוגים ורכישות".
אופן מימון האסטרטגיה הנבחרת נבחן על פי שלוש אופציות ונבחרה אופציית שימוש בקופת המזומנים של החברה לאחר שהחברה הוסיפה לקופת המזומנים סכום של 54 מיליון $ ממכירת חטיבת הסמי-קונדקטור לחברת "צורן" הישראלית.
לאחר מכן נבנתה תחזית פננסית ל5- השנים הקרובות (2004-2008), בהתאם לאסטרטגיות הנבחרות, אשר מעידה על ציפייה לשיפור של מצבה הפיננסי של מובייל עד להצגת רווחים בשנים האחרונות של התחזית.
האסטרטגיה הפונקציונאלית נבחנה בהתאם לשרשרת הערך של הפירמה שהוצגה בעבודה מספר1
תוך ישום יתרונות סינרגטיים אם קיימים והצגת שינויים מתבקשים ליישום האסטרטגיה החדשה.
בחנו שינויים מתבקשים הן בתרבות ארגונית והן במבנה הארגוני והצגנו מבנה ארגוני מומלץ לחטיבת מובייל המאוחדת, כמו כן לא מצאנו לנכון להמליץ על שינויים מהותיים בתרבות הארגונית.
לנושא סוגיית איוש אנשי מפתח ליישום האסטרטגיה, מצאנו לנכון כי רצוי להקים צוות שיורכב מכוח האדם הקיים בחברה והוא זה שיהיה ממונה על היישום.
לנושא בקרה פנימית בחברה בדקנו את הנושאים הקריטיים\מהותיים והמלצנו על מערכת בקרה המתבססת על מדדים הן שיווקיים\איכותיים והן כמותיים שיהיו באחריות דרגי ההנהלה ויבחנו תקופתית על ידי המבקר הפנימי בחברה. (מבדקים פנימיים ומדדי שביעות רצון לדוגמא)

מקורות:

ניהול השיווק, פיליפ קוטלר ויעקב הורניק, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה, מהדורה 11.
Thompson, A.A. & Strickland, A.J., Strategic Management: Concepts and Cases, 12thed Homewood IL, Irwin,2000.

תגים:

אמבלייז · ארגונית · היהלום · הכוחות · הערך · חזון · חמשת · ייעוד · יתרון · מודל · סלולארי · סלולר · ענף · פורטר · שרשרת · תחרותי · תרבות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חברת אמבלייז מובייל", סמינריון אודות "חברת אמבלייז מובייל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.