היישום אינו מחובר לאינטרנט

מחקר שוק על מוצר הסקוטש ברייט של חברת שלוש-אם.

עבודה מס' 063405

מחיר: 300.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

7,421 מילים ,2004

תקציר העבודה:

חברת M3 היא תאגיד אמריקאי ענק שהכנסותיו בשנת 2002 עמדו על 16 מיליארד דולר. החברה המציאה ומייצרת את סדרת מוצרי סקוטש ברייט המקוריים, מאז שנת 1958. המוצר יוצר ושווק בארה"ב ואף הגיע לשוק הישראלי לפני כ-30 שנה ומוכר בישראל כשם גנרי לספוגי קרצוף וניקוי.
סדרת מוצרי סקוטש ברייט כוללת שתי סדרות של עזרי ניקוי - מוצרי קרצוף ומוצרי ניגוב - מחקר זה יעסוק במוצר הקרצוף סקוטש ברייט העשוי סיבי ניילון, ספוגי הקרצוף שונים זה מזה בדרגת הקושי של המינרלים בהם, שוני זה מיוצג בצבעם - אדום וירוק. המוצרים הנ"ל משמשים לניקוי כלי מתכת כגון: סירים, מחבתות, גריל, תנורים וכד' כך שהכלי המנוקה לא יינזק ויישרט.

המחקר שאנו עורכים יתמקד בהתנהגותו של הצרכן בעת רכישת מוצר קרצוף מסוג זה ואופן שימושו. בעיית המחקר עוסקת בהשערה שהצרכן לא מזהה\מבדל את המותג סקוטש ברייט משאר המתחרים, לכן מטרת המחקר היא לבדוק מהו המיצוב שמיחס הצרכן לסקוטש ברייט, איך המוצר נתפס בתודעת הצרכן, חשיבותו של המוצר בעיניו ומעורבותו בנושא. מתוך בדיקה זו נוכל ללמוד על העדפותיו של הצרכן ולגזור את האסטרטגיה השיווקית שלפיה יש לפעול.
מחקרנו עוסק בפוטנציאל השיווקי של המוצר "סקוטש ברייט". במהלך המחקר ניסינו לבדוק את עמדת הצרכן כלפי המוצר,העדפתו, התנהגותו, השוואתו למתחרים ומיצובו.
האוכלוסייה הפוטנציאלית לשימוש במוצר הם בתי אב בישראל הכוללים משפחות, רווקים ורווקות המאופיינים במגורים עצמאיים.
בחרנו באוכלוסייה בוגרת שמבצעת את פעולת הרכישה או\ו הצריכה של המוצר מכיוון שמדובר במוצר שהפך להיות בסיסי בסל הקניות הממוצע, מוצר מתכלה ומשמש כל בית מגורים.
המחקר התמקד בשאלות הבאות:
* איך הצרכן תופס בתודעתו את המוצר סקוטש ברייט ביחס למתחרים?
* האם הצרכן מודע לכך שהסקוטש ברייט הוא המוצר המקורי והאם זה משנה בהחלטת הרכישה?
* מהו המחיר האופטימלי שרואה הצרכן כהוגן לגביו, בהשוואה לתועלת הנגזרת מהשימוש במוצר?
* מהם התועלות שהצרכן רואה במוצר מסוג זה?

דגמנו את האוכלוסייה באמצעות מדגם נוחות. המחקר הראשוני נערך בקרב 70 אנשים שמהווים את אוכלוסיית המחקר. במחקר המשכי, אנו נשתמש בדגימה הסתברותית משום שנידרש לבצע הכללה של ממצאי המדגם לאוכלוסיה והמדגם יכלול 500-600 איש.

תוצאות המחקר מראות כי:
* הסקוטש ברייט הוא המוצר המוכר ביותר מבין כל המוצרים המתחרים מאותו הסוג. כמו כן רוב הנשאלים חשבו שה הסקוטש ברייט הוא האיכותי ביותר וגם היקר ביותר מבין המוצרים, אך אינו הבולט ביותר על המדף אלא סנו סושי. מרבית הנשאלים העידו כי הם משתמשים בסקוטש ברייט מאשר בכל מותג אחר.
* אין קשר סטט' בין ידיעת הצרכן על המוניטין של סקוטש ברייט לבין גישתו ביחס למחיר הגבוה של המוצר.
* לא קיים קשר סטטיסטי מובהק בין גיל הצרכן לבין הסכום שמוכן להוציא על מוצר ויראה אותו כהוגן.
* קיים הבדל מובהק בין גברים לבין נשים לגבי החשיבות שהם מעניקים לשם המוצר\המותג במוצרי הקרצוף.

מסקנות והמלצות המחקר:
* אין סיבה להשקיע בפרסום המוצר על רקע הותק והמוניטין של סקוטש ברייט מכיוון שאין הדבר משפיע על תפיסת צרכן את איכותו של המוצר ולכן פרסום כזה יגזול יותר משאבים מאשר יניב תוצאות.
* צורת המוצר אחידה לגבי כל מוצרי הקרצוף בשוק ואין בידול בקטגוריה זו. הצרכן היה רוצה לראות את מוצרי הקרצוף בצורות אחרות מלבד מלבן כגון: כפפה וצורה עגולה\אליפטית. אנו ממליצים על צורת כפפה שחלקה הפנימי רך ונעים למגע וחלקה החיצוני נועד לקרצוף.
* מכיוון שלא נמצא קשר בין גיל הצרכן לבין הסכום שיראה כהוגן לגבי המוצר, נמליץ לחברה להישאר בהמחרה אחידה ולא לשנות אסטרטגיה. אם החברה תחליט על מבצע לקידום מכירות נמליץ על צירוף מתנה, כלי דקורטיבי שישמש "בית ייעודי" עבור הסקוטש ברייט בעת רכישת 3 אריזות ביחד.
* מכיוון שגברים מיחסים חשיבות גבוהה יותר לשם המוצר\מותג מאשר נשים וישנו חלק גדול של גברים שמבצע את פעולת הרכישה עבור מוצרים אלו, נמליץ על הבלטת יתר של שם המוצר.
הבלטת המותג על אריזת המוצר בצבעים זוהרים יותר או אותיות בולטות, בידול האריזה מאריזות המתחרים וכן ע"י שימת דגש על שטח המדף.

תוכן עניינים:
סיכום מנהלים
פרק מבוא ושיטה
שאלון ריק לדוגמא
מאפיינים דמוגרפיים של המדגם
פרק תוצאות המחקר
פרק דיון, מסקנות והמלצות
תרשימים ונספחים
פלטים סטטיסטיים גולמיים
פלט סטטיסטיקה תיאורית (Descriptives)

הערת מערכת: בעבודה לא נכתבו מראי מקום.

תגים:

מוצרי · מותג · מחקרי · ניקוי · ניקיון · סושי · סנו · סקר · סקרים · צרכן · קרצוף · שאלון · שאלונים · שווקים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מחקר שוק על מוצר הסקוטש ברייט של חברת שלוש-אם.", סמינריון אודות "מחקר שוק על מוצר הסקוטש ברייט של חברת שלוש-אם." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.