היישום אינו מחובר לאינטרנט

ההלכה היהודית מול חופש הדת והמצפון של רולס (תרגיל).

עבודה מס' 063368

מחיר: 119.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

1,808 מילים ,7 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

עד ימינו נשמעת הטענה כי לא תיתכן מדינה יהודית ודמוקרטית בכפיפה אחת משום שאלו הגדרות שמעצם טבען נמצאות בניגוד מתמיד. מצד אחד, כאשר מנסים להגדיר את מהות המדינה הדמוקרטית יש להסתמך על מכלול של אלמנטים שכל אחד מהם לבדו הינו תנאי הכרחי אך שאינו מספיק על מנת לקיים דמוקרטיה יציבה; ניתן לומר בכלליות כי דמוקרטיה היא משטר המכבד את ערך השיוויון כאשר לכל אחד יש קול אחד בבחירות ובקבלת ההכרעות הקולקטיביות. מצד שני, הדת, מעצם מהותה, שואפת לכונן משטר מדיני שיפעל בהתאם להלכה היהודית ואף מתירה כפיית חוקים אלו בשעת הצורך. רפראט זה ינסה לבחון את השאלה האם מכבדת ההלכה היהודית את חופש הדת והמצפון המאפשרים את קיום "איש באמונתו יחיה", או שמא יתברר כי הדת היהודית היא מוסד שאינו מאפשר חשיבה מקורית וחריגה מן הנורמות המקובלות בה.

מקורות:

גביזון, רות (תשנ"ו). "מדינה יהודית ודמוקרטית: זהות פוליטית, אידיאולוגיה ומשפט", בתוך דפנה ברק-ארז (עורכת), מדינה יהודית ודמוקרטית. תל-אביב, רמות, עמ´ 222-169.
מרגלית, אבישי, הלברטל, משה (תשנ"ח). "ליברליזם והזכות לתרבות", בתוך מאוטנר, מנחם, שגיא, אבי ושמיר, רונן (עורכים), רב-תרבותיות במדינה דמוקרטית ויהודית. רמות, אוניברסיטת תל אביב, עמ´ 106-93.
נויברגר, בנימין (1998). הדמוקרטיה הישראלית. האוניברסיטה הפתוחה, "ממשל ופוליטיקה", יח' 2, עמ´ 19-7.
רביצקי, אביעזר (1999). חירות על הלוחות (תל-אביב: עם עובד). "דת ומדינה: דגמים מתחרים במחשבה היהודית", עמ´ 63-49.
שוחטמן, אליאב (תשנ"ו). "חקיקה דתית בחברה חילונית". מחניים, 13. מרכז ספיר לתרבות ולחינוך יהודי. http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/mahanaim/hakika.htm
Rawls, John (1993) Political Liberalism, Lecture 1: "Fundamental Ideas", pp. 3-46. New York: Columbia University Press.
Rawls, John (1999). A Theory of Justice, pp. 180-194. Cambridge, Mass.: Harvard, Revised Edition.

תגים:

הלכה · יהדות · מדינה · רולס

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ההלכה היהודית מול חופש הדת והמצפון של רולס (תרגיל).", סמינריון אודות "ההלכה היהודית מול חופש הדת והמצפון של רולס (תרגיל)." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.