היישום אינו מחובר לאינטרנט

פתוח כיתות שיוויוניות - שילוב עולים בכתה

עבודה מס' 063298

מחיר: 276.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת תיאורטית ותיאור מקרה.

2,911 מילים ,19 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

החברה הישראלית היא חברה רב תרבותית, שכן היא מורכבת מקבוצות אתניות שונות, בעיקר בזכות גלי העלייה הגדולים שפקדו את ישראל בשנים האחרונות. במערכת החינוך כתות רבות שבהרכבן תלמידים עולים. ראוי לתת את הדעת על שילובם של העולים במערכת החינוכית הן מבחינה לימודית והן מבחינה חברתית. ככל שנשכיל לשלבם, כך ייטב לנו כחברה.

בעבודה זו יתואר מקרה של שילוב תלמידים עולים ממדינות ברית המועצות לשעבר, בכתה הטרוגנית. מטרת העבודה - הצגת ניסיוני האישי בשילוב התלמידים העולים בכתה, תיאור התמודדותי והדרכים בהם נקטתי, כל זאת על רקע הגישה הפוסטמודרנית, הדוגלת בשיוויוניות.
אציג סקירה ספרותית הדנה בקשיי הקליטה של תלמידים עולים, הגישה הפוסטמודרנית וביטויה במערכת החינוך, תפקידה של מערכת החינוך בקליטה מוצלחת של תלמידים עולים.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק א'- סקירה תיאורטית
1. קשיי הקליטה של תלמידים מתבגרים עולים
2. העידן הפוסטמודרני
3. שילוב ושיווין בקליטה בבי"ס
פרק ב'- תיאור מקרה
פרק ג'- דיון
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

אבירם, ר. (1999). לנווט בסערה, חינוך בדמוקרטיה פוסט מודרנית, מסדה, תל אביב.
אגמון ש. תש"ן,"תגובות פסיכולוגיות להגירה ועליה אצל ילדים והוריהם",מתוך- ילדים עולים מעברים והסתגלות בבית הספר, משרד החינוך והתרבות המנהל הפדגוגי
ברזניץ ש. (1983), פסיכולוגיה חברתית, עם עובד
בר י, וויס ר.(1992),"תהליך ההסתגלות של העולה -דסוציאליזציה" בתוך: עולים בישראל.
ישראל חברה רב תרבותית- חינוך לסובלנות וכבוד האדם, מכללת גורדון לחינוך, הוצאת ספרית "אח" בע"מ, 1998.
לוי, ז. (1996). ביקורת הלוגוצנטריזם של דרידה ולוינס והשלכותיה. אצל גור זאב, א. (עורך), חינוך בעידן השיח הפוסטמודרניסטי. ירושלים" מאגנס, האוניברסיטה העברית.
מרסקי י. (1991),גיל ההתבגרות, עלייה ותהליכים תלויי תרבות בקרב מתבגרים עולים מבריה"מ, מכון פאלק- ירושלים
מירסקי י, פראור ל,(1992), לעלות כמתבגר להתבגר כעולה,נוער עולה מברית המועצות לשעבר, הוצאת ואן ליר ואלכ"א ישראל.
סבר ר. (1997), "כאילו שהכל בסדר" גישור בין תרבותי בבית הספר למה צריך אותו ואיך עושים את זה? המכון לחקר הטיפוח בחינוך, האוניברסיטה העברית בירושלים -בית הספר לחינוך
סמילנסקי מ. וצוות נ. ( 1990),אתגר ההתבגרות- כרך א, הכרות וחברות, הוצאת ת"ל
ריץ', י. (1996),הכיתה ההטרוגנית- חינוך והוראה, רמת גן, אוניברסיטת בר- אילן.

תגים:

פוסטמודרניזם · שיוויוניות · שילוב

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פתוח כיתות שיוויוניות - שילוב עולים בכתה", סמינריון אודות "פתוח כיתות שיוויוניות - שילוב עולים בכתה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.