היישום אינו מחובר לאינטרנט

מקומו של המורה בשילוב החברתי של ילדים עם צרכים מיוחדים בכיתה רגילה

עבודה מס' 031527

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: העקרונות והרעיונות המרכזיים של השילוב לפי מאמרים, סקירה תאורטית ומעשית.

3,581 מילים ,4 מקורות ,1997

תקציר העבודה:

בחרתי לעסוק בעבודה זו בשילוב החברתי של התלמידים בעלי הצרכים המיוחדים בכיתה הרגילה, מכיוון שמתוך צפייתי בכיתות משולבות במסגרת המכללה נתקלתי בקשיים בהשתלבות החברתית של אותם תלמידים עם צרכים מיוחדים בכיתה רגילה, כמו דחייה חברתית, הדבקת תוויות שליליות על אותם ילדים, יחס מפלה מצד המורים, בידוד חברתי בכיתה ובשעות הפנאי.

בעבודה אנסה לבדוק ממה נובעות הבעיות החברתיות של התלמידים עם הצרכים המשולבים בכיתה רגילה, והאם ישנן דרכים בהן יכול המורה לנקוט כדי לשפר את מצבם החברתי של אותם ילדים.
ענין אותי לבדוק האם המורים מודעים לנושא זה, האם הם נותנים משקל וחשיבות לשילוב החברתי ואם אכן קיימים קשיים, האם הם פועלים לשינוי המצב.

בחטיבות הביניים בהן ערכתי את הראיונות, התלמידים עם הצרכים המיוחדים משולבים בכיתות הרגילות, כאשר בחלק מן המקצועות מצויה גם המורה הרגילה וגם המורה לחינוך מיוחד בכיתה. ובשיעורים בהם הם מתקשים (כמו חשבון, אנגלית) הם לומדים בקבוצה קטנה, מחוץ לכיתה, ביחד עם המורה לחינוך מיוחד.

תוכן עניינים:
מבוא

פרק א': העקרונות והרעיונות המרכזיים של השילוב לפי מאמריהם של רונן ח. "הגדרת השילוב, מודלים תיאורטיים לשילוב", ושל רייטר, ש., "שילוב ילדים חריגים בבתי-ספר רגילים - אתגר לשנות ה-90".

פרק ב': סקירה תיאורטית בנושא השילוב החברתי של תלמידים עם צרכים מיוחדים בכיתה הרגילה

פרק ג': ניתוח הראיונות והסקת מסקנות לאור המאמרים

סיכום

ביבליוגרפיה

נספחים

מקורות:

רונן, ח., "הגדרת השילוב, מודלים תיאורטיים לשילוב", בתוך: פרקי מבוא לחינוך מיוחד, הוצאת אוצר המורה, פרק ג', 1983, עמ' 229-206.
רייטר, ש., "שילוב ילדים חריגים בבתי-ספר רגילים - אתגר לשנות ה- 90", סוגיות בחינוך מיוחד ובשיקום, מס' 6, 1989, עמ' 38-25.
Wood J., Adapting Instruction for Main Streamed and At-Risk Students, Chapter 4, 1992, P. 101-105.
Rana B. Lewis, Donald H. Doorlag, Teaching Special Students in the Mainstream, Chapter 6, Merril, an imprint of MacMillan Publishing Company, P. 137-159.

תגים:

חריג

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מקומו של המורה בשילוב החברתי של ילדים עם צרכים מיוחדים בכיתה רגילה", סמינריון אודות "מקומו של המורה בשילוב החברתי של ילדים עם צרכים מיוחדים בכיתה רגילה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.