היישום אינו מחובר לאינטרנט

האשליה הסוציולוגית

עבודה מס' 063229

מחיר: 119.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח השוואתי של המושג 'אשליה' במשמעותו הסוציולוגית.

3,100 מילים ,8 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

תוכן העניינים
1. מבוא
2. הקדמה תיאורטית
2.1 כינון לצורך קינון
3. דיון
3.1 פסיכולוגיה חברתית
3.2 פסיכולוגיה
3.3 תקשורת
3.4 ספרות
3.5 קולנוע
3.6 היסטוריה
3.7 חינוך
ביבליוגרפיה

בעבודה הנוכחית נדון בקונספט של אשליה כבעלת משמעות סוציולוגית. ננסה להציע נקודת מבט חלופית להסתכלות על התופעה שתהיה מבוססת על מקרים מן ההיסטוריה והאומנות ועל מונחי דיסציפלינות ידע אחרות. כמו כן, נראה לאילו מונחים סוציולוגיים מקבילה האשליה.
הבסיס התיאורטי המרכזי לעבודה שואב מן התיאוריה הפנומנולוגית המניחה העדר מציאות אחת1 וגורסת, במקום, על קיומן של גרסאות (ורסיות) מרובות מפרי תודעות שונות. תיאוריה זו תשמש כעוגן עקב זיקתה המיידית לניסיונות ההמשגה שלי; כלומר, התמקדותה בזרם התודעה של הפרט ולעתים של הקולקטיב (ברגר ולקמן - מציאות "אובייקטיבית") בו חיה האשליה, חווית העולם כמובן מאליו אשר מאפשרת את המשכיות האשליה, חיפוש המשמעות המתמיד של בני האדם שמניח לאשליה להגיע בקלות לתודעה וכך הלאה.
המונח "אשליה" אינו קיים בז'רגון הדיסציפלינרי של הסוציולוגיה המודרנית. מבדיקה מדוקדקת ומעופשת במדפי הספרייה, לא נמצא אף מילון, אנציקלופדיה או אינדקס סוציולוגי בהם הוגדר המונח2. מונחים סוציולוגיים אחרים התקרבו עד כדי נגיעה במהות המושג. ולמה כוונתי? "תודעה כוזבת" של מרקס, "דומינציה" של גרמשי ו"הגמוניה" של אנשי אסכולת פרנקפורט הם רק קצה הקרחון של מערכת מושגים מובנית המנסה לאתר את אותה יצירת ה"יש
מאין", ה"סדר שבכאוס" וכד' .3
המשותף למושגים הללו הוא תיאורם מצב שבו נמצאים מעמד\קבוצה\פרט (בהתאמה) נטולי יכולת הבחנה, נעדרי מבט. שלוש המושגים אינם אלא מצבי תודעה - הם אינם יכולים להשתנות בלא קיום התנאים הנדרשים לכך. התנאים לשינוי הנם מבניים ומוגדרים פעמים על ידי הסביבה (שחרור\לימוד\זריעת אשליה חלופית), כלומר רצוי כי יתרחשו תנאים מאקרו- חברתיים על מנת להביא הפרט לידי מצב תודעתי אחר.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. נניח לרגע ל"מציאות העליונה".
2. למעט אינדקס אחד, בו ההפניה הייתה להזיות פסיכוסומטיות רפואיות, הקשורות לבעיות בנפש.
3. אתנומתודולוגיה - גם המילית וכד' נועדה ליצור אשליה של ידע.

מקורות:

Anderson, B., (1991), Imagined Communities: Reflections on the Origin and Spread of Nationalism, London: Verso.
Avraham, E., (2000), "Cities and their News Media Images", Cities, 17 (5): 363-370.
Ben Yehuda, N., (1980), "The European Witch Craze of 14th to 17th Centuries: A Sociological Perspective", American Journal of Sociology, 86 (1): 1-31.
Erikson, E., (1962), Young Man Luther: A Study in Psychoanalysis and History, New York: Norton.
Freud, A., (1967), rev. ed., The Ego and the Mechanism of Defense, New York: International University Press.
Mandel, B. J., (1980), "Full of Life Now", in Olney, J., ed., (1980), Autobiography - Essays Theoretical and Critical, New Jersey: Princeton University Press, pp. 49-72.
Michener, H. A. DeLamater, J. D., (1994), Social Psychology, 3rd ed., Forth Wort: Harcourt Brace College, pp. 110-142.

תגים:

אישי · דיון · היסטוריה · זהות · חברתית · חינוך · יצירה · כינון · מיתוס · ספרות · עצמי · פונקציונלי · פנומנולוגיה · פסיכולוגיה · קולנוע · תודעה · תחליף · תיאוריה · תקשורת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האשליה הסוציולוגית", סמינריון אודות "האשליה הסוציולוגית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.