היישום אינו מחובר לאינטרנט

השתלבותם של עולי ברית המועצות לשעבר בשוק העבודה הישראלי

עבודה מס' 063201

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת משלח היד של העולים של סוף שנות ה- 90.

3,760 מילים ,15 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

קליטת יהודי ברית המועצות לשעבר היא הקליטה הגדולה ביותר בתולדות מדינת ישראל לאחר העלייה החמישית.
קליטת גל עליה המוני מסוג זה אינו רק תוספת לאוכלוסיית מדינת ישראל אלא נושא חשוב ועקרוני בהתמודדות עם שינויים בתקופת סוף המאה.
כל עלייה, ובפרט עליה בסדר גודל כזה כרוכה בחבלי עליה וקליטה ובקשיים הנעוצים במעבר משפחות מביתן וסביבת חיים מוכרת למדינה חדשה, חברה חדשה, בה הם נאלצים להתמודד עם קשיים כגון שפה, תרבות זרה, דיור וכמובן הסדר מקור פרנסה.
כתוצאה מעלייה זו, התפתחו ציפיות גדולות. הצפייה הראשונה והעיקרית הייתה שזוהי רק תחילתה של תקופה שבסופה תגדל אוכלוסיית מדינת ישראל בשליש תוך חמש שנים. צפייה נוספת הייתה ששילוב גל עליה זה בכוח העבודה הישראלי יהפוך את כוח העבודה למשכיל ביותר בעולם וזאת מכיוון שגל העלייה אופיין בשיעור גבוה של אקדמאים בעלי מקצועות טכניים ובעלי מקצועות רפואיים ביחס לשיעור מקצועות אלו במשק הישראלי.
אחד מחבלי הקליטה העיקריים הוא בעיית התעסוקה - משלח היד. קושי זה בא לידי ביטוי בשינוי הרכב משקלם של העולים וכתוצאה מכך הקטנת משקלם של בעלי המקצועות המדעיים, האקדמאים ובעלי המקצועות החופשיים, וגידול משקלם של פועלים מקצועיים ובלתי מקצועיים. הקושי של העולים הוא למצוא תעסוקה ההולמת את כישוריהם שתתאים גם לביקושים בארץ.

עבודתי זו תתמקד בגל העלייה ההמוני בשלהי שנות ה-90 לישראל מברית המועצות לשעבר ובקליטת עלייה זו בשוק העבודה הישראלי.
בעבודתי אתמקד במשלח יד של העולים במשק הישראלי ואבחן האם משלח היד של העולים מגיע, לאחר זמן, למשלח היד המקורי בו הם עסקו בארץ המוצא.

הערת מערכת: בעבודה לא נכתבו מראי מקום.

תוכן עניינים:
מבוא
רקע לעלייה
מדיניות ממשלתית
סקירת ספרות - קליטת עולים בתעסוקה
סוגיה עיקרית - החלפת משלח היד
בדיקה אמפירית
סיכום ומסקנות
בבליוגרפיה
נספח 1 - התפלגות עולי ברה"מ לשעבר לפי קבוצות משלח יד \ מין ושנת עליה (קובץ אקסל)
נספח 2 - התפלגות עולי ברה"מ לשעבר לפי גיל בעת עליה \ שנת עליה (קובץ אקסל)

מקורות:

Eckstein Zvi, Weiss Yoram, The absorption of highly skilled immigration: Israel, 1990 - 1995, Tel Aviv University, 1998.
Eckstein Zvi, Schachar Ron, On the transition to work of new immigration: Israel 1990 - 1992, Jerusalem: Maurice falk institute for economic research, 1995.
Flug Karnit, Kasir - Kaliner Nitza, Ofer Gur, The absorption of soviet immigration into labor market from 1990 onwards: Aspects of occupational substitution and retention, Jerusalem, Bank of Israel, 1992.
דמיאן נ., רוזנבאום - תמרי י,. עולי חבר העמים לאחר חמש שנים בארץ (עולי יולי 1990), משרד הקליטה, דו"ח מס' 9, מאי 1996.
דמיאן נ., רוזנבאום - תמרי י,. חמש שנים ראשונות בארץ - עולי ברה"מ לשעבר, ספטמבר 1991 מול עולי יולי 1990, משרד הקליטה, דו"ח מס' 11, יוני 1997.
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, תעסוקת עולים שבאו מברית המועצות לשעבר באוקטובר - דצמבר 1993, 1996.
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, תעסוקת עולי 1990 ואילך ברבע הרביעי של שנת 2001, ירושלים, 2002.
נוה גדליה, נועם גילה, בניטה אסתר, מצבם התעסוקתי והכלכלי של העולים: ממצאים נבחרים מתוך סקר תעסוקה ארצי בקרב עולים מברית המועצות, מכון ברוקדייל, 1993.
ערן מרדכי, אמיר ניצה, צבי - גונן יצחק, שלף מרים, קליטה תעסוקתית של עולי חבר העמים (ברה"מ) 1989 - 1992, משרד העבודה והרווחה, שירות התעסוקה, 1993.
קרנית פלוג, קליטה בתעסוקה של עולי ברה"מ בשנת 1990 והלאה: הבטים של שמירה והחלפת משלחי יד, בנק ישראל, 1992.
רוזנבאום יהודית, מעקב אחר הנקלטים במסלול הקליטה הישירה, המשרד לקליטת עליה, אוגוסט 1991.
שובל י., דפוסי ההסתגלות של עולי בריה"מ, ירושלים, 1973.

תגים:

ברית · המועצות · כלכלת · משלח · עבודה · שוק · תעסוקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השתלבותם של עולי ברית המועצות לשעבר בשוק העבודה הישראלי", סמינריון אודות "השתלבותם של עולי ברית המועצות לשעבר בשוק העבודה הישראלי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.