היישום אינו מחובר לאינטרנט

פשיעה והגירה- המקרה של נוער עולה מברית המועצות לשעבר

עבודה מס' 067962

מחיר: 156.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תיאורטית של תהליכי הגירה והשפעות של בני נוער עולים מברית המועצות לשעבר.

4,383 מילים ,15 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

הגירה הינו תהליך של מעבר גיאוגרפי, במהלכו מתבצעת כניסה של אנשים עם רקע חברתי, תרבותי והיסטורי שונה, אל תוך מסגרת מבנית תרבותית קיימת, המהווה את הרוב. מדובר בחווית מעבר, הרוויה בשינויים מיידיים בחיי הפרט והחברה הקולטת, ומתוארת כאירוע דחק, אובדן ושכול. המפגש הבין תרבותי, מתואר כמפגש בין ציפיות ודרישות, בין מנהגים ונורמות, ואשר משכו וטיבו, תלוי במכלול מאפיינים אובייקטיביים ואינטר-סובייקטיביים. לכן בפרק ראשון של עבודתי, תובאה התייחסות לגורמי סיכון וחיסון ותהליכי משבר בעקבות הגירה, תוך מתן הסברים מתחום הסוציולוגיה והפסיכולוגיה. ההתמקדות בתיאוריות אלו נובעת מתוך הנחה, כי הגירה הינו תהליך דינאמי המשלב בתוכו השפעות ברמת המיקרו של הפרט ורמת המאקרו של החברה, וחשוב לבחון את ההתייחסות היחסית של שני ההיבטים הללו ואת השפעתם ההדדית (לרר, 1993; שוהם, אדד ורהב, 2004; Berry, 2001).
התבגרות בצל תהליכי הגירה הינו הנושא של הפרק השני, ובו תינתן סקירה של המאפיינים הייחודיים של החברה הפוסט סובייטית המציגים אותה כחברה אנומית, בה מתקיימת חפיפה רבה מדי בין הספירות הפרטיות והציבוריות. כמו כן, יבואו דוגמאות ספציפיות מתחום הסטייה, אשר ידגימו את הזיקה הבלתי מסתגלת של עולים מבריה"מ לשעבר למסגרות החברתיות בישראל. בחלק השני של פרק זה, אתייחס לתהליכים ספציפיים של תקופת ההתבגרות, אשר מציבים בני נוער רבים במשבר כפול של בלבול זהות וחוסר וודאות ( Jones & Trickett, 2005; Walsh, Shulman, Bar-On & Tzur, 2006; Walsh, Shulman, Feldman & Maurer, 2005).
הבחירה לבחון את ההשפעה של תהליכי ההגירה על מתבגרים עולים, הינה משתי סיבות עיקריות. הראשונה קשורה למורכבות החפיפה בין תהליכי הבשלה פסיכולוגיים והגירה. חפיפה זו, הטומנת בחובה את הצורך להתמודד עם המעבר הבין תרבותי לצד הקושי ביצירת רציפות בתחושת העצמי, מציבה מתבגרים רבים בסיכון לפגיעות כפולה, אשר עלולה להתבטא בהחצנה והפנמה מסתגלת או בלתי מסתגלת של קשיי הסתגלות. הסיבה השנייה לבחירתי בנושא זה, קשורה לחוויה האישית שלי, שהחלה בעליה ארצה לפני ארבע עשרה שנה. כעולה ותיקה, שעלתה ארצה בגיל 10 עם אמה שהתאלמנה חצי שנה לפני ההגירה, חשה אני הזדהות, סקרנות והבנה לגבי תהליכי אובדן, משבר ושינוי, שחווים עולים מבריה"מ לשעבר. בנימה אישית יותר ארצה לומר, כי למרות שרוב חיי אני חיה בישראל, הגעגוע והנוסטלגיה למה שהיה שם וכבר איננו, עדיין מציפים אותי לפרקים.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1- תהליך ההגירה- בין משבר לצמיחה
פרק 2- התבגרות בצל תהליכי הגירה
2.1 - מאפיינים של החברה הפוסט-סובייטית
2.2 - התבגרות בצל ההגירה
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תהליך ההגירה מאופיין בשינויים סביבתיים, חברתיים ופסיכולוגיים רבים. שינויים אלו מציבים את הפרט וסביבתו הקרובה, בפני סיטואציה מורכבת, הדורשת התמודדות משולבת עם ספקטרום רחב של שינויים וסוגי אובדן. דינמיות תהליכית זו, עשויה לעורר בפרט תחושת משבר ומצוקה פסיכולוגית ולהקשות על ההשתלבות בחברה החדשה. לפיכך, סקירה זו תדגיש את התהליכים הרבים שעובר המהגר ברמת הפרט, הקבוצה והחברה, תוך מתן הסברים סוציולוגיים ופסיכו-חברתיים להמחשת תהליך המעבר הבין תרבותי והשלכותיו על הבריאות הפיזית והנפשית (דרוקין, 2005; לרר, 1993 ; Berry, 2001).

תגים:

חברה · פוסט · סובייטית · התבגרות · תירבות · רוסים · רוסיה · בני · נוער · עולה · חדש · עלייה · רוסית · עולים · חדשים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פשיעה והגירה- המקרה של נוער עולה מברית המועצות לשעבר", סמינריון אודות "פשיעה והגירה- המקרה של נוער עולה מברית המועצות לשעבר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.