היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת הזמן על תהליכי הלמידה של הילד עם הפרעת קשב וריכוז

עבודה מס' 063097

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת ההשערה כי הפעילות המוטורית של הילד עם ADHD גוברת במשך יום הלימודים.

2,959 מילים ,12 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

נושא המחקר שערכנו הוא "השפעת הזמן על התנהגות הילד ההיפראקטיבי". המחקר שלנו נמשך שנה שלמה, בהנחיית ד"ר דובי לופי. הנסיון הראשון לבצע מחקר ולצאת עם תוצאות שאוששו ע"י החומר הספרותי היה מאד נעים בשבילנו. המחקר התרכז בהבדל בתדירות ביצוע ארבע ההתנהגויות של הילד ההיפראקטיבי בהשוואה בין תחילת יום הלימודים לסוף יום הלימודים. בצענו תצפיות בשלושה בתי ספר בנצרת, כשכל אחת משלושתינו היתה אחראית על בי"ס מסויים. מהתוצאות שקיבלנו, ישנו הבדל בהתנהגויות הילד ההיפראקטיבי בין תחילת יום הלימודים לסוף יום הלימודים, הילד מבצע התנהגויות מוטוריות בתדירות גבוהה ככל שמתקרבים לסוף יום הלימודים.
התמקדנו במחקר בארבע התנהגויות, שעליהם בצענו את התצפיות והם: מדבר שלא בתורו, מתפתל\ מסתובב, קם מכיסא, מפריע לילדים אחרים.

מטרת המחקר הנוכחי היא לבדוק את השפעת משך הזמן על התנהגות הילד ההיפראקטיבי בכתה.

השיטה
נבדקים: 9 תלמידים מבתי ספר יסודיים ממלכתיים חילוניים שונים מכיתות א' עד ו'. הכיתות מונות 30-35 תלמידים. 3 מבין התלמידים היו בכיתות חינוך מיוחד שמונות כ-10 תלמידים. גיל התלמידים נע בין 8-12, כולם בנים ומאובחנים כילדים היפראקטיבים, מהם 2 נוטלים ריטאלין.
בזמן התצפית התלמידים היו משתתפים פאסיבים (נצפו ללא ידיעתם) ב-10 קבוצות תצפית בשעות הלימוד השונות.
מכשור: במחקר נעשה שימוש בטופס תצפית שתוכנן לצורך התצפית בו נרשם כמה פעמים התלמיד ביצע את ההתנהגויות אותן הוחלט לצפות, ליד כל התנהגות בנפרד סומן כמה פעמים ביצע אותה התלמיד. טופס התצפית התמקד ב-4 התנהגויות, הטופס עצמו מחולק ל-4 חלקים שני החלקים הראשונים לצורך התצפית שבתחילת יום הלימודים ושני חלקים האחרונים לתצפית שבסוף יום הלימודים.

תוכן עניינים:
מבוא
מטרת המחקר ושיטת המחקר
הליך המחקר
טבלאות וגרפים
דיון
מסקנות והמלצות
ביבלוגרפיה
נספחים

מקורות:

Barkly. R. A. (1997). Attention Deficit Hyperactivity Disorder : A handbook for diagnosis and treatment. New York :Guilford press.
Barkly.R. A. Dupuaul. G. J. (1990). Attention Deficit Hyperactivity Disorder :
A handbook for diagnosis and treatment. New York :Guilford press.
Cantwell, D. P.(1975) . Genetic Hyperactivity. Journal Child Psychology And Psychait, 16, 577-585
Greenberg L. M. (1985). ATTENTION Deficit Disorder. Practice of pediatrics. Philadelphia.
Mackenberg, E. , Broverman, D., Vogel, W. and Klaiber, E. (1974). Morning to afernoon changes in cognitive performances and in the electroencephalogram. Journal of Educational Psychology,66, 238-246
Ross, D.M. and Ross, S A. (1982). Hyperactivity (2nd ed.) John Wiley Sons.
Safer,D. J. and Allen, R. P.(1976) . Hyperactive children. (Diagnosis and Management). University Park Press. Baltimore - London - Tokyo.
Safer, D. J. Krager, J. M. (1988) .A survey of medication treatment for activity. Journal of child Psychology and Pschiatry,26, 111-124.
Zagar, R. and Bowers, N. (1983). The effect of time of the day on problem solving
and classroom Behavior . Psychology in the Schools,20 , 337-345 .
מרגלית,מ. (1984). בתנועה מתמדת- הילד ההיפראקטיבי בבית ובבית-הספר היבטים חינוכים ופסיכולוגיים. תל-אביב: ספרית פועלים.
גבריאל,פ. (1996). דפוסי קשב שונים אצל ילדים הסובלים מהפרעות קשב עם או בלי היפראקטיביות. אוניברסיטת בר אילן.
ברקלי,ר. א.(1998). לשלוט ב- ADHD : מדריך מלא ומוסמך להבנת הפרעות קשב וריכוז. תל-אביב : גלילה - הוצאה לאור. חלק א ו- ג.

תגים:

DHDA · קשב · וריכוז · היפראקטיבי

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת הזמן על תהליכי הלמידה של הילד עם הפרעת קשב וריכוז", סמינריון אודות "השפעת הזמן על תהליכי הלמידה של הילד עם הפרעת קשב וריכוז" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.