היישום אינו מחובר לאינטרנט

אוריינות בעזרת מחשב בחינוך המיוחד

עבודה מס' 063073

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות ובניית מערכי שיעור ללימוד סיפורים בעזרת מחשב.

5,764 מילים ,9 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

תוכן הענינים:
1. הקדמה
2. תאור בית הספר והתלמיד
2.1 בית הספר "הראשונים"
2.2 התלמיד א.
3. עיבוד הנושא העיוני
3.1 אוריינות הכתה ממוחשבת
3.2 אוריינות בכתה ממוחשבת מדוע?
3.3 יכולת הלמידה במחשב לילדים בעלי פיגור קל וליקויי למידה.
3.4 המחשב ככלי להקניית מושגים.
4. הנושא הלימודי.
4.1 מטרות.
4.2 יעדים.
4.3 רעיונות לעבודה.
4.4 מבנה וארגון שעור.
4.5 מערכי שעור.
4.5.1 "לא רוצה"
4.5.2 "ילדה אחת אמרה"
4.5.3 "לבד על המרבד"
4.5.4 "סבתא לאה"
4.5.5 "גלגלים"
4.5.6 "הר גלידה"
4.5.7 "אני צובעת ענן"
4.5.8 "לאיבוד הלך לי זבוב"
5. סיכום.
6. ביבליוגרפיה.

הקדמה
החינוך הלשוני הוא תחום בעל חשיבות רבה בבית הספר היסודי, כי יש לו קשר הדוק
להתפתחות הקוגניטיבית, הריגשית והחברתית של הילדים.
המושג אורינות מתקשר עדיין בעיקר לתחומי הלשון, אך הוא הולך ומתרחב. הרחבת המושג
איננה משקפת רק את העליה בדרישות מאדם אוריין, אלה גם את שינוי סוגי הקריאה והכתיבה,
כתיבה וקריאה גם של טקסטים מסוג חדש. היכולת לתקשר באמצעות קריאה וכתיבה
טכנולוגית משקפת חלק מהתפתחות האורינות.
עצם השימוש במחשב אינו מחולל מהפך והופך את הילדים לאוריינים.
בתנאים מסויימים יכול המחשב לשמש סביבת עבודה התומכת באורינות וברכישתה על
מרכיביה השונים.
בחיפוש אחר פעילויות המטפחות ומפתחות אוריינות, נשים לב למסרים המועברים בפעילות
ובהקשר שבו היא מוגשת.
אין די בפעילות המציעה לילד טקסט לקריאה או אפשרות נוחה לכתיבה. צריך לספק לו סביבה
מגוונת ועשירה המזמינה את הילד לפעול, וצריך להגמיש את מסגרת הזמן כדי להתאימה במידת
הצורך לרצון ולנוחות התלמידים וכן לשאר הפעילויות המתקיימות.
נראה כי ילדים מרגישים נוחות וביטחון ואף נהנים מגילוי המדיום ומהשימוש בו.
בחיפוש אחר דרך אימון מתאימה לילדים, נמצא שלאינטראקציה של הילד עם המחשב יכולה
להיות תרומה רבה לתהליך קליטת המידע ועיבודו. השימוש במחשב אף מסייע לילדים בעלי
ליקויים ומקצר בתהליכים שבהם אין צורך להקפיד (כתב יד, סדר וארגון ועוד).

הערת מערכת: בעבודה זו לא נכתבו מראי מקום.

מקורות:

רונן חנן, "סוגיות בחינוך המיוחד",(2,3,4) הוצ' האוניברסיטה הפתוחה1990.
רונן חנן ,"פרקי מבוא בחינוך המיוחד"הוצ' אוצר המורה, 1975.
עינת ע. "לקוי למידה האתגר", הוצ' איתאב-תל אביב, 1997.
מברך זמירה+ חטיבה נירה, "המחשב בבית הספר" ,הוצ' שוקן, 1996.
שפירא רות, "להצליח עם המחשב" ,הוצ' ירושליים, 1999.
אורנה בדר+שוש ולדמן+אסיה לויטה+רנה מיכלוביץ, "שיטות למידה ממוחשבות", הוצ' המרכז הארצי למחשבים בגני ילדים, מרכז השלטון המקומי, 1993.
הבר דוד, "לא הואב לקרוא", הוצ' רמות, 1990.
ענבר עדנה+שרות רביד, "אורינות בכתה א'", הוצ' האגף לתוכניות לימודים, 1995.
מזור נעמה, "אורינות בכתה א' (גם) באמצעות מחשב" , הוצ' האגף לתוכניות לימודים, 1995.

תגים:

אוריינות · חינוך · מחשב · מיוחד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אוריינות בעזרת מחשב בחינוך המיוחד", סמינריון אודות "אוריינות בעזרת מחשב בחינוך המיוחד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.