היישום אינו מחובר לאינטרנט

רכילות וסלבריטאות בעבר ובתקשורת המודרנית

עבודה מס' 063060

מחיר: 252.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עיקרי התופעות והשוואה בין מדורי רכילות.

3,745 מילים ,9 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

תוכן העניינים
עיקרי תופעת הרכילות ותפקידיה
מקורות הסלבריטאות והתפתחות התופעה
תולדות ומקורות הרכילות
השוואה בין מדורי רכילות שונים
ביבליוגרפיה

הקדמה
כאשר אנו מדברים על תופעה מסוימת, כמו הרכילות, יש תחילה לנסות להגדירה.
ההגדרה המילונית של הפועל "לרכל" היא: לדבר או לכתוב דברים בטלים, בדרך כלל שליליים
על בני אדם אחרים, בעיקר על ענייניהם האישיים או האינטימיים.
אנתרופולוגים חוקרים את תופעת הרכילות והסקנדל כבר מתחילת התפתחותו של שדה המחקר
האנתרופולוגי, הם מתייחסים לרכילות כאחת מהתופעות האנתרופולוגיות הקיימות בתוך
קבוצות קטנות ואשר עשויות לגרום לחיזוק או להיפרדות הקבוצה.
רכילות היא בדרך כלל פעולה בטלה ומרגיעה, אשר ערכה מצוי בעצם הפעילות ולא בהשגת
מטרה. תוצאותיה הן מוצר לוואי בלבד. אין זו פעילות תכליתית - העניין מכוון לפעולה בלבד
ולא לתוצאה. זוהי פעילות שמספקת צורך מסוים - כמו פעילות מינית (בן זאב, 1993).

התפתחות תופעת הסלבריטאות בנויה משני סיפורים שונים. הראשון, מדבר על תהילה לאנשים
שראויים לה, שהרוויחו אותה בגלל הישגים איכותיים שהשיגו. בסיפור השני, הפרסום הוא זה
שמניע את העלילה ומטווה את הדרך של הסלב, להלן - המפורסם, לפסגה, בסיפור זה הסלב
מפורסם בזכות הזרקור שמכוון עליו, ומי שמכוון אותו הם תעשיית הפרסום והיחצ"נות.
שני הסיפורים מתקיימים יחד, בהרמוניה, כבר מעל עשור, אך קיום זה ספג טלטלות עזות
מכיוון לכיוון (.(Gamson, 1994

מקורות:

בן-זאב, א. (1993) "רכילות אופיינית", רכילות. ע"מ 28-15.
דה-סוסה, ר. (1993) "בשבחי הרכילות: חוסר דיסקרטיות כמעלת קדושים", רכילות. ע"מ 49-41.
Gabler, N. (1999) Life the Movie; Alfred A. Knopf.
Gamson, J. (1994) Claims to Fame: Celebrity un Contemporary America; University of California Press, pp 39-15.
Gluckman, M. (1963) Gossip and Scandal; Current Anthropology; 4; 316-307.

תגים:

ידוענים · פירסום · סלבריטאי · סלבריטי · רכילות · תקשורת

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "רכילות וסלבריטאות בעבר ובתקשורת המודרנית", סמינריון אודות "רכילות וסלבריטאות בעבר ובתקשורת המודרנית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.