היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת הגרושין על חיי הילד ומשפחתו

עבודה מס' 063058

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הקשר שבין ההורה שאינו גר בבית לבין אישיותו של הילד ממשפחה חד הורית.

2,798 מילים ,12 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

תוכן העניינים
חלק א' - מיפוי וצמצום הנושא.
חלק ב' -
משפט תיזה
שאלות כלליות
שאלות המחקר
חלק ג' - מקורות לקריאה ראשונית
חלק ד' - גוף העבודה
נושא
תקציר
מבוא
מתודולוגיה
נסיינים
חומרים
תהליך
תוצאות
מסקנות
סיכום
חלק ה' - ביבליוגרפיה
נספחים - השאלונים

במשפחות בהם ההורה שאינו גר בבית מתערב בחיי הילד המתגורר במשפחה החד - הורית עם
ההורה השני ומקדיש לו זמן כמו: הליכה לקניון יחד, יציאה לטיולים משותפים עם שני
ההורים, חגיגת ימי הולדת יחד עם שני ההורים, הצגות חוגים משותפים הילדים לרוב יותר
שמחים בחיי יום-יום, בעלי ביטחון עצמי גבוה, ולרוב אינם מרגישים שהם חיים במשפחה חד
- הורית.
בעבודה זו אנסה לבדוק מהם מאפיינים של המשפחה חד - הורית "מלאה" (קשר של הילד עם
שני ההורים) וכיצד ניתן לעודד ולחזק את הדימוי והביטחון העצמי של הילד לחיים "נורמליים"
מבלי להרגיש חוסר בהורה.

זאת אעשה ע"י שאלונים שחולקו להורים במשפחות חד - הוריות לילדים בכיתה ב' וכן למורות
המחנכות של אותם הילדים בבית ספרם.
במחקר השתתפו 90 משפחות חד - הוריות, הורים לילדים בכיתות ב', הלומדים ב 12 - כיתות
ב', מבתי - ספר השונים מבחינת socioeconomic status) SES - גבוה, בינוני, ונמוך) וכן
12 המורות המחנכות אשר מהוות יחידת ביקורת.
כל כיתה מונה 30 ילדים - בנים ובנות (לא כל הכיתות מורכבות מילדים ממשפחות חד - הוריות,
לכן נלקחו 12 כיתות = 360 משפחות שמתוכם רק 90 משפחות חד הוריות).
כל משפחה חד - הורית קיבלה שאלון ובו שאלות הנוגעות ליחסים במשפחה והשפעתם על
הילדים כגון: לזמן המוקדש לילדים, חוגים, טיולים, מגוון פעילויות של ילדים במשך היום.
במקביל, קיבלו מחנכות הכיתה שאלון על כל תלמיד ותלמידה מהכיתה אשר חיים במשפחות
חד - הוריות ובו שאלות לגבי התנהגותם של הילדים, השתתפותם, ציונם, ידע כללי, בטחון עצמי
ומצב חברתי של הילדים אלו.
את כל השאלונים התבקשו המורות לרכז במעטפות שניתנו להן יחד עם השאלונים.
גילאי הילדים שהשתתפו במחקר הוא 7-8 בלבד (כיתה ב').

התוצאה העיקרית מן המחקר היא שקיים קשר בין היחסים בתוך המשפחות חד - הוריות לבין
השפעתם על ילדים.

המסקנה העיקרית מן המחקר היא שעל ההורה שאינו גר בבית להשקיע בקשר עם הילד
ולהעשירו במידה רבה ככל האפשר (לאו דווקא מבחינה כספית) וכמו כן לא קטנה ההשפעה של
ההורה שחי עם הילד, כי הדבר יתבטא אצל הילד בגיל מבוגר יותר. אך אם הקשר עם ההורה
שאינו גר בבית הוא קשר שלילי יש למנוע מילד כל קשר עם הגורם השלילי.

מקורות:

איזקס, ס. (1945). הילדים בגיל בית - ספר. מרחביה: ספריית פועלים
אילון,ע. ופלשר, ע. (1988) תגובת שרשרת. חיפה: הוצאת נורד
אלוני, ש. (1961). הילד סביבתו וחינוכו. ישראל: יבנה.
בנטוב, ע. (1996). זה היה רגע קשה, הורים וילדים, 104, 81.
בנטוב, ע. (1996). פרידה קטנה-גדולה, הורים וילדים, 105, 79.
בנטוב, ע. (1996). ילדותי זה לא חריג, הורים וילדים, 107, 65.
בנטוב, ע. (1997). אין רע בלי טוב, הורים וילדים, 109, 75.
בנטוב, ע. (1997). שיחות על אבא, הורים וילדים, 114, 81.
מירון, ש. (1993). בעיקר מצוקה כלכלית, הורים וילדים, 66, 42.
GARDNER, R. (1970) . PSYCHOTHERAPY WITH CHILDREN OF DIVERCE . JASON ARONSON: N.Y.
HOLMES, T.M. RAYE, R.H. (1967) . THE SOCIAL READJUSTMENT RATING SCALE . JOURNUL OF PSYCHOSOMATIC RESEARH, 11,213-218.
RATHS, L. HARMIN' M. SIMON, B. (1978) . VALUES AND TEACHING CHARLES E. MERRILLI COLUMBUS.

תגים:

גירושין · הורית · ילד · משפחה · קהילה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת הגרושין על חיי הילד ומשפחתו", סמינריון אודות "השפעת הגרושין על חיי הילד ומשפחתו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.