היישום אינו מחובר לאינטרנט

בין שאמאניזם לרפואה

עבודה מס' 063022

מחיר: 277.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רפואה בדת העממית ביפן.

5,246 מילים ,8 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

רופא, רפואה, מרפאים. מילים אלה מוכרות קרוב לוודאי לכל אדם בן תרבותנו, התרבות המערבית, וטומנות בחובן סט שלם של דימויים ואסוציאציות. אנו מתייחסים למקצוע ולעוסקים בו בכבוד והערכה, ולראיה המיתוס המוכר לנו על שאיפתה של כל אם ____ (מלאו את החסר, הסיפור חוזר במקומות שונים עם "סוגי" אמהות שונים) שבנה יהיה רופא. מיתוס שמסופר בדרך כלל בבדיחות הדעת, אך טומן בתחומו אמירה חברתית לא מבוטלת. מאידך, אל אותם אנשים ולאותו המקצוע ממש אנו מתייחסים בחשד ובפחד. כאן יכנסו לתמונה אמונות וסיפורים אחרים בדבר קשרי שתיקה זדוניים ורופאים רשלניים. אנו מכירים את הרופאים כעטורי הילה, הנבחרים מבין הנבחרים שזכו ללמוד את הפרקטיקה מחד, וכאנשי מקצוע אפורים הקורסים תחת נטל עבודה, שאינה זוכה להערכה או לתגמול ראויים מאידך. היחס הדואלי הזה לרפואה ולרופאים מובא בצורה חיה וכואבת בסיפורו של פרנץ קפקא "רופא כפרי". אך מעבר לקוטביות ולזוויות ההסתכלות השונות שיש לנו, רופא, כמאמרו של קפקא, "הוא רק רופא" (קפקא 214 2000,). כלומר, תפקידו של הרופא הוא להיטיב את מצבנו הבריאותי. הן ההילה והן מעטה החשד העוטים אותו הינם תוצרים של הצלחות, או כישלונות, שנחלה הרפואה בעבר לעשות כן. הרופא מטפל בחולי, מכאן עוצמתו וזוהי חולשתו.
מכיוון שביפן עסקינן, ובתרבות הדת העממית בפרט, אנסה לבדוק בדפים הבאים האם אותו צביר דימויים, רגשות ותפקידים הנקרא בפינו "רופא", הינו בר הכלה גם לתרבות העממית ביפן המושתתת על הדת העממית.
כבר בשלב זה אטען, שהתשובה אותה אנסה לספק לשאלה היא לא. ה"רופא" וה"רפואה" בדת העממית ביפן ממלאים תפקיד תרבותי נרחב ומגוון, המתפרש ושולח זרועות לתחומים רבים ושונים, הרבה מעבר לריפוי מחלות. בדפים הבאים אנסה להראות שהמרפא בדת העממית ביפן הוא מחולל ומגדיר חברתי, סוג של מנהיג, אשר נשאר כזה גם כיום בחברה העירונית המודרנית.
אנסה להגדיל ולהראות כי עד כדי כך נרחב תחום אחריותה של הרפואה בדת העממית ביפן ומתמזג בתחומים אחרים, שלא רק שהמרפא אינו "רק רופא", אלא שהמרפא הוא לא הרופא, הוא בכלל מישהו אחר.

תוכן העניינים:
מבוא
פרק 1- רקע
פרק 2- אלי מרפא ומרפאים
פרק 3- חטאים וריטואלים
פרק 4- גירוש שדים
פרק 5- רפואה עממית בעיר המודרנית
סיכום
נספח- הגירוש התראפויטי, ריפוי בהיפנוזה
ביבליוגרפיה

מקורות:

Blacker, Carmen. The Catalpa Bow. London: Mandala, 1986 (1975).
Hori, Ichiro. "Three Types of Redemption in Japanese folk religion". In: Dr R.J.Z. Werblowsky and Dr C.J. Bleeker eds. Types of Redemption. Leiden: E.J. Brill, 1970, pp.105-119.
Ohnuki-Tierney, Emiko. Illness and Culture in Contemporary Japan: An Anthropological View. Cambridge: Cambridge University Press, 1984.
Sakurai, Tokutaro. "Folk Healers for the Modern Masses". Echoes of Peace 15, October 1986, pp.4-6.
Schoenberger, Nancy E. "Hypnosis in the Treatment of Women With Anxiety Disorders". In: L.M. Hornyak and J.P. Green eds. Healing From Within. Washington DC: American Psychological Association, 2000, pp.45-64.
Yoshida, Masatoshi and Nakamura Yoshikatsu. Kodansha's Furigana Japanese-English Dictionary. Tokyo: Kodansha International Ltd. 1995.
קפקא, פרנץ. רופא כפרי. המרמן אילנה תר'. תל אביב: עם עובד, 2000, עמ' 209-216.
שילוני,בן עמי. יפן המסורתית תרבות והיסטוריה. תל אביב: הוצאת שוקן, 1995.

תגים:

אישיות · אלי · אלים · גירוש · היג · היפנוזה · חטאים · טיהור · טקסי · טקסים · יאמבושי · ימבושי · ירי · מדיום · מצורי · מרפא · פסיכולוגיה · ריבוי · ריטואלים · שדים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בין שאמאניזם לרפואה", סמינריון אודות "בין שאמאניזם לרפואה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.