היישום אינו מחובר לאינטרנט

הטרדה מינית כתוצאה של חיברות לתפקידי מין

עבודה מס' 062848

מחיר: 216.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאור תהליך הסוציאליזציה לתפקידי מין והאם יש קשר בינו ובין הטרדה מינית.

2,309 מילים ,8 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

המושג חיברות [ SOCIALIZATION ] הוא מושג סוציולוגי,המתאר את התהליך שבאמצעותו לומד היחיד להיות חבר בחברה. התהליך ההופך אותו מייצור גנטי לייצור חברתי. החברה מכוונת את תפיסותיהם ואת התנהגותם של בני האדם ומדריכה אותם להסתגל למבנה החברתי. תהליך זה מאפשר לחברה לשרוד, לשמור על סדר חברתי, ומאפשר לפרטיה להבין את "חוקי המשחק", ללמוד את השפה, הכללים והציפיות כמו גם את הסטטוסים והתפקידים בחברה. בכדי למלא את הפונקציות הללו משתמשת החברה ב"סוכני החיברות": המשפחה בראש
ובראשונה ולאחריה גם הקהילה,בית הספר,הצבא והתקשורת.
גם בחברת ימינו, אם כי בוודאי בעוצמה פחותה מאשר בחברה המעמדית המסורתית,מופעל לחץ חברתי ניכר למקם כל פרט ופרט למשבצת מתויגת בכדי לשמור על מבנה חברתי ברור-מה שמסביר היטב את תת-הנושא בו נעסוק: החיברות לתפקידי מין. המונח מגדר [GENDER] מתמקד בהגדרה החברתית-תרבותית של ההבדלים בין המינים.
חיברות מיני פירושו מכלול של תפיסות ותפקידים מיניים המונחלים לבת ולבן. זהו למעשה התהליך שבו היחיד מפתח את ההתנהגויות ואת מאפייני האישיות המוגדרים מבחינה תרבותית כמתאימים למינו הביולוגי. ניתן אף לומר כי בנות ובנים באים לעולם כשבאמתחתם רפרטואר מגוון של כשרונות ותכונות,אך החברה תוך מובחנות עקבית,בוחרת מה לטפח ומה לפסול.
בחלק הראשון של עבודה זו אעסוק בהיבטים התיאורטיים והמעשיים של תהליך הסוציאליזציה לתפקידי מין ע"י תיאור סוכני החיברות הלוקחים חלק בתהליך ותוך ניסיון לבחון את הקשר בין תהליך זה לבין תופעות חברתיות שונות בחברה הישראלית.
אין להסיק מהתעלמותי מגורמים ביולוגיים-גנטיים או פסיכולוגיים כאילו אין להם יד ונחלה בבניית אופיו של האדם הבוגר. בטוחני כי קיים יחס של הדדיות בין הביולוגיה ובין התרבות אך הדדיות זו אינה רלוונטית לניתוח זה.
ניתן לדמות זאת לבלון היוצא מהמפעל בגודל מסוים ועם פוטנציאל מוגבל להתנפח. המנפח (החברה) יכול לנשוף אוויר לתוך הבלון (הפרט) על פי דרכו ורצונו, אך לא פחות ולא יותר מהגודל שנקבע במפעל (הביולוגיה).
בחלקה השני של העבודה אעסוק ב"צד האפל" של החיברות המיני. תהליך זה המתואר כטבעי טומן בחובו גם היבטים אמביוולנטים וקשים לניתוח.
האם אפשר לראות באותו חיברות, האחראי הישיר לכך שדורות רבים של נשים ראו ועדיין רואות את עצמן נחותות מן הגברים?
האם יש קשר בין הסוציאליזציה לתפקידי מין וביו התופעה הנקראת "הטרדה מינית?

העבודה נכתבה במסגרת הקורס "מבוא לסוציולוגיה".

תוכן העניינים
מבוא
תהליך החיברות לתפקידי מין
הטרדה מינית
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

אברהמי-עינת ,י' (1989). היא והוא בכיתה. תל-אביב: מודן.
הולצמן, א' . יזרעאלי, ד' (2000). הכניסה הדיפרנציאלית של נשים להתמחויות ברפואה בישראל. ביקורת ופרשנות. 34.
וולף, ת' (1999). תפיסות וחשיפה לתופעת ההטרדה המינית בקרב אחיות בתי חולים בישראל. עבודה לצורך קבלת תואר מ.א . אוניברסיטת בר-אילן.
מלאך-פיינס, א' (1998). פסיכולוגיה של המינים. יח' 6. תל-אביב: האוניברסיטה הפתוחה.
קמיר, א' (1997). הטרדה מינית במקום העבודה. בתוך ע', מאור, נשים הכוח העולה. 122-100. קיבוץ דליה: ספריית פועלים.
שפירא, י'. בן אליעזר, א' (1989). יסודות הסוציולוגיה. תל אביב: עם-עובד.
Gutek, B' Morasch, B' (1982). Sex-ratios, sex role spillover and sexual harassment of women at work. Journal of Social Issues 38 :p.55-74.
Weizman ,L.G' others (1972). Sex role socialization in picture books for pre-school children, Amrican Journal of Sociology :V.11, N.6.

תגים:

הטרדה · חינוך · מגדר · מינית · סוציאליזציה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הטרדה מינית כתוצאה של חיברות לתפקידי מין", סמינריון אודות "הטרדה מינית כתוצאה של חיברות לתפקידי מין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.