היישום אינו מחובר לאינטרנט

תפוצת נשק גרעיני

עבודה מס' 062762

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תיאוריה והמקרה של הודו ופקיסטן.

2,891 מילים ,7 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

הקרבה הגיאוגרפית בין מדינות והעדר ריבון שולט במערכת הבינלאומית מוביל לכך שהשחקנים במערכת זו שרויים באנרכיה. סיטואציה זו מובילה לתלות בין מדינות כך ששיקוליה וצעדיה של מדינה אחת משפיעים על שיקוליה ומהלכיה של מדינה שניה.
סיום הכיבוש הבריטי ב"הודו ההיסטרית" בשנת 1947 סימל עבור רבים בדרום אסיה ובעולם כולו את קץ הקולוניאליזם. הבריטים חוקקו את חוק העצמאות להודו, שחילק את "הודו ההיסטורית" בין ההינדים למוסלמים: הודו להינדים, ופקיסטאן - שכללה בנוסף לפקיסטאן גם את בנגלה-דש של היום (שכונתה פקיסטאן המזרחית) - למוסלמים. אולם תוכנית זו פסחה על קשמיר, ומעמדו הסופי של חבל הארץ לא נקבע. חבל זה מחולק בין שתי המדינות ומהווה זירה להיתקלויות חוזרות ונשנות מאחר ושתי המדינות דורשות שליטה בו. 75% מהתושבים בחבל קשמיר הם מוסלמים, כאשר הודו ופקיסטאן הוקמו, בחר המהרג'ה (שהוא הינדי) להצטרף להודו (שבשליטת
ההינדים) ולא אל פקיסטאן (האיסלמית). פקיסטאן מעולם לא קיבלה זאת. היא נלחמה בשתי מלחמות בניסיון להשתלט עליה. ב-1971 הסתיימה המלחמה ביניהן בהפסקת אש שהותירה 2/3 מהמדינה בידי הודו ואת היתר בפקיסטאן. הסכסוך פרץ פעמים רבות: ב-1965, ב-1971, ב- 1987 (בזמן תרגיל צבאי בשל עיוותי תפיסה הדדים), וב1990 -. הודו ופקיסטאן ניצלו את שנות ה- 80 למודרניזציה של הצבא ולהתחמשות כלכלית (מלץ, 2000).
אחת הסיבות שבגללן ער העולם ומוטרד מהסכסוך בקשמיר, היא העובדה ששתי המדינות בעלות יכולת גרעינית, ושכנתן הגדולה והמשמעותית - סין - היא מעצמה גרעינית.

תוכן העניינים:
תפוצת נשק גרעיני - תיאוריה
הודו ופקיסטאן - התחמשות גרעינית
דיון
ביבליוגרפיה

מקורות:

Heibourg, F. "The Prospects for Nuclear Stability between India and Pakistan", Survival 40(4), 1998: 77-92.
Joeck, Neil. Nuclear Development in India and Pakistan. Access Asia Review 2 (July 1999): 11.
Lebow, Richard Ned, Stein, Janice Gross. "Beyond Deterrence," Journal of Social Issues 43(4), 1987.
Sagan, Scott D. Waltz, Kennety N. The Spread of Nuclear Weapons: A debate, New Tork: W. W. Norton, 1995: 1-91.
וייסמן, ס. קרוסני, ה. הפצצה האיסלמית, ירושלים: הוצאת אדם, 1982.
מלץ, ת. הניסויים הגרעיניים שביצעה הודו במאי 1998 כדוגמא למערכת היחסים בין השחקן והמבנה במערכת הבינלאומית, אוניברסיטת תל-אביב, 2000. (עבודת תזה).

תגים:

אטום · אטומי · בינלאומיים · גרעיני · הודו · הסכמים · יחסים · יריבות · מלחמות · נשק · עימות · פקיסטן

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תפוצת נשק גרעיני", סמינריון אודות "תפוצת נשק גרעיני" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.