היישום אינו מחובר לאינטרנט

יצרני הנשק - דיון מוסרי

עבודה מס' 068286

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ייצור נשק והדילמה המוסרית העומדת בפני יצרני הנשק.

4,801 מילים ,14 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

תעשיית הנשק היא הן אוסף של יזמות עסקית והן כלי של בטחון לאומי - צבאי וכוח.
בשנים האחרונות, לעומת זאת, תפקידה ותדמיתה עברו שינוי דרסטי. יצרני הנשק שואפים להיות כמו כל עסק נורמאלי אחר, לשרת את בעלי המניות העיקריים שלהם, ולא את הממשלות, והגדולים שביניהם להתחכך בגבולות הלאומיים. בו זמנית, בהתחשב בטבע המוצר, ערך בעלי המניות לא יכול לגמרי להתנתק משאלות של פוליטיקה ואסטרטגיה תעשייתית.

לא לפני זמן רב, יצרני נשק, ציבוריים או פרטיים, היו קצת יותר מבית מלאכה עבור כוחות הביטחון הלאומי. הממשלות החליטו על צרכיהם לציוד צבאי והעניקו חוזים לספקים ביתיים, בדרך כלל על בסיס עלות בתוספת רווח. מרבית המחקרים על נשקים חדשים ועל חלק מהפיתוחים נרשמו כהישגי הממשלה. חברות קיבלו עידוד למכור את חלק ממוצריהן מחוץ לארץ, כדי להרחיב את פס הייצור וכך לחסוך בעלויות עבור הלקוח העיקרי שלהן, וכך לתרום לאיזון התשלומים ובחלק מהמקרים, הדבר שירת גם מטרות פוליטיות ואסטרטגיות.
שני כוחות התאחדו על מנת לשנות את מצב זה: 1. התקדמות תחרותית של הטכנולוגיה והמסקנות מעליית עלויות המחקר והייצור. 2. סוף המלחמה הקרה.
הממשלות החלו להיות יותר מודעות לעלויות, לאחר שהנשקים נהיו יותר ויותר יקרים והצרכים הביטחוניים נראו פחות דחופים. חוזים התהדקו, ועלויות המחקר הוסטו יותר ויותר לחברות. מה שהצריך אותן להיות יותר בעלי ראש מסחרי, ולחפש נואשות שווקים חיצוניים, לא רק במדינות העולם השלישי, אלא גם במדינות מערביות אחרות, אשר נהפכו ליריבות וכן בעלות ברית. הן גם הוכרחו להיות מעטות וגדולות יותר, משום שלא היה מספיק עבודה לכולן וגם בגלל שארגונים עם גישה לסכומי הון גדולים יותר יכלו עכשיו לשאת את נטל הפיתוח והשיווק של מערכות נשק חדישות.

ייחודן של החברות בתעשיית הנשק היא העובדה שהלקוח היחידי שלהן היא הממשלות, בעלות אינטרס מיוחד לרווחת חברות אלה. ולכן אנו מוצאים מדינות מערביות שמעודדות את ייצוב תעשיית הנשק, הן בתוך ומעבר לגבולות הלאומיים על מנת לשמרה, אולם אנו מוצאים, שמאותה סיבה, הממשלות מהססות לתת לכוחות השוק לשלוט אם התוצאה תהיה בהחלשת "הגנה תעשייתית בסיסית" ((Wrigley Christopher, 2001.

בעבודה זו אנתח את הדילמה המוסרית העולה מייצור נשק, במספר היבטים שונים, תוך שימת דגש על חובותיהם וזכויותיהם של יצרני הנשק ויחסי הגומלין שלהם עם בעלי העניין השונים,
תוך ניסיון להגדיר את אחריותם המוסרית של יצרני הנשק במניעת עידוד האלימות.

תוכן עניינים:
פרק 1 - מבוא
פרק 2 - ריסון ממשלתי
2.1 - מטרות הריסון הממשלתי
2.2 - מגבלות הריסון הממשלתי
פרק 3 - הריסון העצמי של העסק
3.1- מטרות הריסון העצמי של הפירמה
פרק 4 - ניתוח מוסרי
4.1- מיתוסים וביקורת על מיתוסים בעולם העסקים
4.2- הביקורת על הנחת היסוד של הכלכלה הקלאסית
4.3- תורות המוסר
4.3.1- תורת התועלתנות
4.3.2 - תורת החובות והזכויות
4.3.3 - הצדק כהוגנות לפי רולס
4.3.4 - מוסר הסגולות הטובות והמוסר היהודי
4.4- החברה מול לקוחותיה
פרק 5 - סיכום ומסקנות
פרק 6 - ביבליוגרפיה

הערת מערכת: עבודה זו היא גרסת הפרו"ס של עבודה מס' 68285.

קטע מהעבודה:

בכל יום בארה"ב נהרגים קרוב ל-100 אנשים כתוצאה מפצעי ירי מכוון. גורם מכריע לגרימת תוהו ובוהו זה הינה הפרקטיקה הלא אתית של תעשיית הנשק, החל משלב עיצוב הנשק, וכלה ביצרניו, משווקיו ומפיציו. מחקרים מראים כי יצרני הנשק מייצרים ומפיצים כמות גדולה של נשקים מזו שהם מצפים למכור לרוכשים שומרי חוק. התוצאה היא שרבים מנשקים אלה מגיעים לידיהם של קטינים ופורעי חוק שונים ((Green, M. Ronald,2000.
יש הטוענים שנשק הוא כלי, וככזה אין לו משמעות מוסרית, ומכיוון שכך, אין גם משמעות מוסרית לייצור נשק. זה מכיוון שמוסר עוסק בשאלה של השימוש בכלי ולא בכלי עצמו. אם אתה משתמש בכלי הנשק להגנה מפני תוקפן, טוענים הם, אין בזה שום פסול מבחינה מוסרית. אם אתה משתמש בנשק לתוקפנות ורצח, אז יש פה מעשה לא מוסרי. כך שהשיפוט המוסרי עוסק רק במעשה בהתחשב בכוונה של העושה ולא במכשירים המשמשים אותו במעשיו ((Gvirtz, Amos, 2004.

תגים:

כלי נשק ירי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יצרני הנשק - דיון מוסרי", סמינריון אודות "יצרני הנשק - דיון מוסרי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.