היישום אינו מחובר לאינטרנט

ההבדל בין עובדים למתנדבים במוקד ויסות וסוגי משימות במד"א

עבודה מס' 062563

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת ההבדל בין העובדים למתנדבים בהיבט של מוטיבציה, שביעות רצון ומוקד ויסות בארגון.

7,705 מילים ,12 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

השאלה המרכזית בה עוסק המחקר הנוכחי הינה: בדיקת ההבדל בין העובדים למתנדבים בהיבט של מוטיבציה, שביעות רצון ומוקד ויסות בארגון עם אופי התנדבותי- לצורך העבודה הזו, בארגון מד"א.
הנחנו כי נראה יותר ביצוע מתוך רצון אצל המתנדבים מאשר אצל העובדים במשימות קידום וללא בדיקת סוג המשימות, מעצם העובדה שהמתנדבים יבצעו את עבודתם מרצונם החופשי. אך בפועל זה לא אושש. הנחנו גם כי העובדים ידווחו על ביצוע מתוך חובה יותר מאשר המתנדבים - אך ההשערה הזו לא אוששה.
הנחנו כי המתנדבים יהיו גבוהים יותר במוקד קידום ואילו העובדים יהיו גבוהים יותר במוקד מניעה - וזה אכן אושש.
בנוסף מצאנו גם כי כאשר מדובר במשימות מניעה- גם המתנדבים וגם העובדים דיווחו יותר על ביצוע מתוך חובה.
לצורך עריכת המחקר הנוכחי חילקנו את השאלון שהיה מורכב מ2- חלקים, אחד הבודק את סוג המשימות והשני- שאלון שוורץ ל-70 נבדקים, מתוכם 35 עובדים בשכר ו-35 מתנדבים בטווח הגילאים 16-45 . כך בדקנו את ההשערות.
מחצית מההשערות לא אוששו- שכן הוכח כי כאשר מדובר על ביצוע מתוך רצון, וגם בביצוע מתוך חובה - אין הבדל מובהק בין המתנדבים לבין העובדים בשכר כאשר מדובר בארגון כגון מד"א.

תוכן העניינים:
1. תמצית
2. מבוא
2.1 הגדרות : עבודה בשכר, התנדבות
2.2 מניעי הפרט להתנדב
2.3 מקורות לשביעות רצון ברב המתנדבים
2.4 מערך ארגוני של הפעלת המתנדבים
2.5 אודות הארגון הנחקר-מד"א
2.6 תיאוריית שני הגורמים של הרצברג
2.7 תיאוריית הציפיות של וורום
2.8 תיאוריית הויסות העצמי של היגינס
2.9 מקורות לשביעות רצון בקרב העובדים בשכר
2.10 שאלת המחקר המרכזית
2.11 השערות המחקר
3.שיטה
3.1 נבדקים
3.2 מהלך המחקר
3.3 כלים
3.4 מערך המחקר
4.תוצאות
4.1 השערה 1
4.2 השערה 2
4.3. השערה 3
5.דיון
5.1 השערה מספר 1 א'
5.2 השערה מספר 1 ב'
5.3 השערה מספר 2 א'
5.4 השערה מספר 2 ב'
5.5. השערה מספר 3 א'
5.6 השערה מספר 3 ב'
5.7 סיכום
6.המלצות
7. ביבליוגרפיה
8.נספחים
שאלון
גיליון excel (קובץ נפרד)

מקורות:

בן מאיר , ד. (1988). "העבודה ההתנדבותית בישראל להלכה ולמעשה."ירושלים : כרטא.
לוברזון,ש.,עדן ד.(1992) "תימרוץ והנעת העובדים "ירחון משאבי אנוש
גדרון ,ב.(1981)."תגמולים שביעות רצון והתמדה בעבודת המתנדבים במרכזים קהילתיים".ירושלים: האונ' העברית.
דריהם,ר.(1999)."מהם הגורמים הקשורים בהתמדה של המתנדבים". עבודת מ.א. אוניברסיטת בר אילן, בית הספר לעבודה סוציאלית, רמת גן.
ואן דייק ד.,קלוגר א.(1991)"משוב ממוקד קידום לעומת משוב ממוקד מניעה: מתי מועיל כל אחד מהם, מתי הוא מזיק, ולאילו סוגי עובדים הוא מתאים ?"ירושלים : האונ' העברית
Higgins Torye (1997) "Beyond pleasure and pain"American psychologist
Jurkiewicz , C.,Massey ,T.&Brown ,R.(1998)."Motivation in public and private organizations "Public productivity and management review.
Smith,D.H.(1981) "Altruism , volunteers and volunteerism" .Journal of Voluntary Action Research.p10,21-36
Steers,R.M & Porter L.W(1991)"Motivation and work behavior" fifth edition p.144-148,414-418

תגים:

ביצוע · בשכר · התנדבות · חובה · מוטיבציה · מוקד · מניעה · מתוך · עבודה · קידום · רצון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ההבדל בין עובדים למתנדבים במוקד ויסות וסוגי משימות במד"א", סמינריון אודות "ההבדל בין עובדים למתנדבים במוקד ויסות וסוגי משימות במד"א" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.