היישום אינו מחובר לאינטרנט

פרשת ויסות מניות הבנקים 1983

עבודה מס' 060957

מחיר: 433.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח תהליך מדיניות בהיבט של רשתות מדיניות.

5,311 מילים ,11 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

מטרת עבודה זו היא לבחון את מדיניות ויסות המניות הבנקאיות במסגרת התיאורטית של רשתות מדיניות. גישת רשתות מדיניות, בוחנת את הקשר בין שחקנים ממשליים ושחקנים חוץ ממשליים ואת השפעתם על עיצוב מדיניות והוצאתה לפועל. על פי גישה זו, רשת המדיניות היא הזירה שבה מתקיימת הזיקה בין השחקנים ברשת, וכתוצאה
מזיקה זו מעוצבת מדיניות ומוצאת אל הפועל (Rhodes and March, 1992).

עבודה זו תבחן את השאלה, האם ניתן לזהות מאפיינים של רשת מדיניות בקרב הגופים והמוסדות שהיו מעורבים במכלול אירועי ויסות המניות הבנקאיות. תשובה חיובית לשאלה זו, תוכל להוכיח כי מדיניות ויסות המניות עוצבה ויושמה במסגרת רשת מדיניות, ותסביר את ההתמדה שאפיינה מדיניות זו.

מעבר לעצם קיומה של רשת המדיניות תיבחן גם השפעתה על עיצוב המדיניות וכמו כן איכות ההשפעה, וזאת באמצעות בחינה של תפוקות הרשת במונחים של פגיעה או תרומה לרווחת המשק בפרט והחברה בכלל, מול האינטרסים של חברי הרשת ומידת ההתמדה שבה מימשו את יעדי המדיניות שלהם. (Scharpf, 1989)

לצורך ניתוח והבנת אירועי הויסות, יעשה שימוש בעבודה זו בדין וחשבון ועדת החקירה לעניין ויסות מניות הבנקים (בייסקי, 1986). הדו"ח, פרי עבודתה של ועדת חקירה ממלכתית מציג את שרשרת אירועי ויסות המניות הבנקאיות ומהווה מסמך אובייקטיבי ומהימן להבנת האירועים. המסמך מבוסס על תחקור עשרות עדים ולימוד אלפי דפים של נתונים, פרוטוקולים חוות דעת וכדומה. לגיטימיות לשימוש בדו"חות של גופי ביקורת ממשלתיים ניתן לשאוב גם ממאמרה של מנחם (מנחם, 1999) אשר עשתה שימוש בדו"חות של מבקר המדינה בכדי ללמוד על מצב מדיניות משק המים בישראל.

מקור נוסף ללימוד והבנת אירועי פרשת ויסות המניות הינו ספרו של אלעזר לוין, אשר התבסס על אלפי עמודים של פרוטוקולים ומסמכים סודיים אשר לא היו זמינים לקהל הרחב (לוין, 1988). אלעזר לוין שימש באותה תקופה ככתב לענייני כלכלה של עיתון "הארץ" ואף הזהיר על המפולת הצפויה כחמישה חודשים לפני שהתרחשה.

תוכן העניינים:
מבוא
המסגרת התיאורטית
דיון : מדיניות הויסות - האם במסגרת רשת מדיניות?
השחקנים
אופן תפקוד הרשת
מבנה הרשת
כללי המשחק
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

אוחיון מישל, חברות, ניירות ערך, ייעוץ וניהול השקעות, 1997 .
בייסקי משה, זילר ורדימוס, הירש זאב, סרנת מרשל, פרידמן דניאל, דין וחשבון ועדת החקירה לעניין ויסות מניות הבנקים, 1986.
בן חורין משה, שוק ההון וניירות ערך, 1996.
לוין אלעזר, הבנקאיות, 1988 .
מנחם גילה, מדיניות המים בישראל: פרדיגמות מדיניות, רשתות מדיניות ומדיניות ציבורית, המדיניות הציבורית בישראל בעריכת דוד נחמיאס וגילה מנחם, 1999.
Ellison A. Brian, Intergovernmental Relations and the Advocacy Coalition Framework: The Operation of Federalism in Denver Water Politics, The Journal of Federalism, 28:4, 1998.
Jordan A., Greenaway J., Shifting Agendas, Changing Regulatory Structures and the "New" Politics of Environmental Pollution: British Coastal Water Policy, 1955-1995, Public Administration, 76, 1998.
Rhodes R., Marsh D., New Directions in the Study of Policy Networks, European Journal of Political Research, 21, 1992.
Scharpf F., Decisions Rules, Decisions Styles and Policy Choices, Journal of Theoretical Politics, 1:2, 1989.
Smith A., Policy Networks and Advocacy Coalitions: Explaining Policy Change and Stability in UK Industrial Pollution Policy, Environment and Planning C: Government and Policy, 18, 2000.
Van Waarden F., Dimensions and Types of Policy Networks, European Journal of Political Research, 21, 1992.

תגים:

בורסה · בנקים · מדיניות · רשתות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פרשת ויסות מניות הבנקים 1983", סמינריון אודות "פרשת ויסות מניות הבנקים 1983" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.