היישום אינו מחובר לאינטרנט

דמוקרטיה עממית בסוריה

עבודה מס' 062455

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת המשטר הסורי עפ"י ההגדרה של דיאמונד.

3,701 מילים ,14 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

תוכן העניינים
מבוא
פרק א: רקע הסטורי
דיימונד - "הגדרה ופיתוח של דמוקרטיה"
פרק ב: מוסדות שלטון הבעת'
הצמרת הסורית
פרק ג: תמורות בשלטון בשנות התשעים
כלכלה
החברה האזרחית בסוריה
פרק ד: העברת השלטון מאב לבן
סיכום
בבליוגרפיה


מבוא
דיימונד במאמרו "הגדרה ופיתוח של דמוקרטיה" מונה ארבע סוגי דמוקרטיות: דמוקרטיה ליברלית, דמוקרטיה אלקטורלית, פסודו דמוקרטיה ודמוקרטיה אוטריטרית1. עבודה זו תראה שהמשטר הסורי הוא אוטריטרי לפי ההגדרה של דיאמונד. העבודה תעסוק בהסטוריה של סוריה מיום קבלת עצמאותה, דרך עליית מפלגת הבעת' לשלטון ועד ימנו, בדגש על תקופת שלטונו של נשיא סוריה חפאז אל אסד. בעבודה זו אבחן את סוג המשטר ואת הדרך בה שלט הנשיא אסד במדינתו ובעמו, באמצעות המערכת הפורמלית שכוללת את מפלגת הבעת' (המפלגה השלטת) ו"מועצת העם" (הפרלמנט). כמו כן אני אראה את המערכת השלטונית הבלתי פורמלית שבאמצעותה שלט אסד, דהיינו הצבא וכוחות הבטחון. במסגרת העבודה אני אראה את מרכזיותו של הנשיא אסד וחשיבותם של מעגלי הקרבה אליו והשפעתם על קבלת ההחלטות לכל אורך שלטונו.
העבודה תבחן אלו תמורות התחוללו בשלטון ובמדינה בשנות התשעים בתחומים כגון ממשל, כלכלה, זכויות אדם וזכויות פוליטיות. כמו כן, אבחן את מידת היצוג של המיעוטים בממשל ובמוסדות השלטון ובאיזה מידה קיימת חברה אזרחית במדינה.
העבודה תעסוק בין היתר בדרך העברת השלטון מהאב לבנו ומכלול הפעולות להכשרת הבן לרשת את אביו ונטרול אלמנטים שעשויים להפריע להעברת השלטון כגון: טוענים אחרים לכתר, מינויים שונים של נאמני השלטון בתפקידי מפתח בממשל וכוחות הבטחון וכדומה .
לבסוף אנסה להעמיד את סוריה אל מול ההגדרות של דיימונד ואציב אותה בסולם הדמוקרטיות שהוא קבע כשמטרתי לנסות ולהוכיח כי סוריה הינה עדיין דמוקרטיה אוטריטרית למרות השינויים והתמורות שעברה בשנות התשעים.
----------------------------------------------------------------------------------
1. Larry Diamond Defining and Developing Democracy, in: Larry Diamond, Developing Democracy : Toward Consolidation, John Hopkins Universuty Press, 1999 pp. 1- 19

מקורות:

Larry Diamond " Defining and Developing Democracy " in Larry Diamond 1. Developing Democracy : Toward Consolidation, John Hopkins Universuty Press, 1999 pp. 1- 19.
Michael Van Dusen H. "Political Integration and Regionalism in Syria". Middle East Journal , Vol. 26 (1972), pp. 123 -136
אבי דן , "אליטות ומרכז בחברה הסורית", המזרח החדש כרך יח' , 1968, עמודים 205-222.
אייל זיסר. "סוריה - לקראת סדר חדש מבית". המזרח החדש . כרך ל"ח. 1996.
אייל זיסר.סוריה של אסד על פרשת דרכים . הקיבוץ המאוחד . תל אביב 1998 .
יוסף אולמרט.סוריה המודרנית, "משטר אסד - בניית קהילה חדשה", משרד הבטחון, 1977.
משה מעוז. אסד- הספינקס של דמשק. דביר, תל אביב, 1988 עמודים 62-58 .
פטריק סיל, סוריה מאבק אל הצמרת, תל אביב , מערכות , 1968. מאבקי הכח בסוריה בין השנים 1963 -1946.
פטריק סיל, אסד של סוריה - המאבק על המזרח התיכון,תל אביב , מערכות,1993.
Larry Diamond " Defining and Developing Democracy " in Larry Diamond 1. Developing Democracy : Toward Consolidation, John Hopkins Universuty Press, 1999 pp. 1- 19.

תגים:

דיימונד · דמוקרטיה · כלכלה · סוריה · עממית · שלטון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "דמוקרטיה עממית בסוריה", סמינריון אודות "דמוקרטיה עממית בסוריה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.