היישום אינו מחובר לאינטרנט

תצפית בנושא מגדר

עבודה מס' 062032

מחיר: 108.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תצפית בנושא מגדר בבי"ס תיכון בשיעור הנחשב מסורתית לגברי.

2,256 מילים ,4 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

מטרתי בתצפית היתה לבדוק איזה דפוסים של מגדריות פועלים בכיתה שבה גם הבנים וגם הבנות לומדים מקצוע הנחשב מסורתית לגברי; האם יש איזשהו שוני בתהליכי חיברות שעוברים בנים לעומת בנות, ומה הם יחסי הגומלין שבין שני המינים בסיטואציה כזו.
כדי לבדוק זאת, ערכתי התצפית בחטיבה עליונה בטבריה, בכיתה יב' שמגמתה פיזיקה ואלקטרוניקה. התצפית נערכה בשיעור פיזיקה שנמשך 4 שעות, וב-3 ההפסקות שהיו לאורך הזמן הזה. בכיתה לומדים 18 תלמידים, 7 בנות ו-11 בנים, מהם 2 דתיים לאומיים, 2 עולים מרוסיה, והשאר ילידי הארץ חילוניים מבני עדות המזרח. המורה היה גבר דתי לאומי בן עדות המזרח.
הכיתה היא הטרוגנית מבחינת הישגי התלמידים. כל התלמידים לומדים פיזיקה ומתמטיקה ברמה של 5 יח' לימוד, חלקם גם לומדים אלקטרוניקה ברמה של 5 יח' לימוד. מדובר בתלמידים מצטיינים, שהם העילית הלימודית של ביה"ס.
בתצפית שלי התמקדתי ביחסים שבין הבנים והבנות, הן בכיתה והן בהפסקות, וגם ביחסו של המורה אל הבנים והבנות. גיליתי, שהיחסים בין קבוצת הבנים וקבוצת הבנות, ובמיוחד היחסים של המורה אל שתי קבוצות אלו הוכתבו במידה רבה על ידי המערך הפיזי של הכיתה: הכיתה היא כיתת מעבדה, ובה שולחנות של 4 מקומות ישיבה, הערוכים בשני טורים עם מעבר מאוד רחב ביניהם. מול המעבר, באמצע הקיר שבו בד"כ נמצא הלוח, ישנה דלת למחסן הציוד המעבדתי. הלוח נמצא מהצד השמאלי של הדלת, מול הטור השמאלי. הטור הימיני, שממוקם מימינה של הדלת, נמצא מול קיר ערום. המורה, כמובן, נמצא רוב הזמן ליד הלוח, כלומר, מול הטור השמאלי, ופונה בעיקר אליו. זה אומר, שיושבי הטור הימיני נמצאים מראש במצב נחות לימודית מיושבי הטור השמאלי. בכיתה זו נערכים גם השיעורים הרגילים בפיזיקה וגם הניסויים. אני נוכחתי בשיעור רגיל.

תוכן העניינים:
תיאור התצפית
ניתוח הממצאים
גישת ההבנייה החברתית
גישת אינטראקציוניזם סימבולי
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

מקורות:

רפופורט, ת. "להיות נרה - אי רציפויות בהתנסויות טעונות - מיניות בין מוסדות חיברות", מגמות, ל"ה (1), 1993. (עמ' 5-22).
קליין, א. "תהליכים של הבניית מגדר בבתי - ספר", מיניות ומגדר בחינוך, שמחה שלסקי (עורכת), תל אביב: הוצאת רמות, 2000. (עמ' 113-134).
3. Parker, A. "The Construction of Masculinity within Boy's Physical Education", Gender and Education, Vol. 8, No. 2, 1996. (p. 141-157).
4. Thorne, B. Gender Play: Girls and Boys in School. New Brunswick: Rutgers University Press, 1993. (p. 36-134).

תגים:

ג'נדר · בנות · בנים · הוראה · מתמטיקה · קבוצה · כיתה · סוכן · חיברות · הבניה · חברתית · אינטראקציה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תצפית בנושא מגדר", סמינריון אודות "תצפית בנושא מגדר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.