היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח תצפיות בשדה מחקר - חדר כושר

עבודה מס' 065250

מחיר: 338.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח תצפיות שנערכו בחדר כושר תוך התייסחות רב מימדית- שדה המחקר, הנחקרים,שפות וכיו"ב. כל זאת על סמך תיאוריות מובילות.

8,275 מילים ,5 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

תרבות, במובנה העממי, הינה ערך סגולי של התנהגות. היא מיוצרת בצורה דואלית הן על ידי קבוצות הגמוניות והן כתוצר עבודה מאומצת של בני האדם באשר הם. מרכיבי התרבות הינם רציונלים- ישנה מטרה והשאיפה היא להגיע אליה בדרך הטובה ביותר. התרבות מביאה לידי שכנוע, שסוג מסוים של קשר הינו היעיל ביותר. מרכיב אי-רציונאלי- כגון אמונות, נורמות וכיו"ב. מרכיב א-רציונאלי- רכיבים נייטרלים, המשמשים כמבנים של יחסים בין בני האדם, כגון: תקשורת, עמדות, מערכות מיון לסוגיהן. תוצרי התרבות הינם רב ממדיים: 1) תוצרים הנראים לעין וחשופים לחושינו. 2) יחסים בהם ניתן לצפות. 3) מערכת מיון שאנשים בונים על מנת להשליט סדר בעולם. התרבות, בעצם עיסוקה, יוצרת תרגום של תופעות לייצוגים מוסכמים ומשלבת בתוכה הן את ה-EMIC והן את ה-ETIC . ההסתכלות הרכיבית, היינו: על מיצגיה ומרכיביה של התרבות, מעלה לא אחת ביקורות כלפי אופיה השרירותי לכאורה.
אלמנט המאיר ברובד שונה את רכיבי התרבות, ניתן למצוא בתיאוריה של בורדייה . אליבא דה-בורדיה, המבנה החברתי הינו סדרה של שדות רב ממדיים המאורגנים היררכית ומאוגדים על בסיס השדה המעמדי . השדה מכונן על בסיס המאבקים הסימבולים המתנהלים בו, מאבקים על "שלל השדה" (הון, יוקרה, כוח וכו'). השחקנים המצויים בשדה מוגדרים על פי הזיקה שלהם לעמדות השונות והם מפעילים אסטרטגיות שונות בכדי להשיג את אינטרסיהם. הנ"ל קובע את התבחנות השחקנים אחד מעם השני ונותן את היכולת לזכות בשלל השדה: "POWER TO NAME" בפאתי השדה מצויים "שומרי השערים": אלו הם האורתודוכסים השואפים לשמר את הגדרות המצב ויחסי הכוח בשדה .אופי השדה וכינונו נקבעים על ידי תצורת התייחסותם של השחקנים לצורת שונות של הון : 1)הון תרבותי: אלו הם הכישורים שהאדם רוחש במהלך חייו. 2) הון סימבולי- האפשרות לבצע שימוש שרירותי בהון התרבותי. הון זה מכונן בעולם הסימבולי ומרבד את החברה מבחינת סטאטוסים. הוא מאפשר לסוכנים בעמדות לבצע את פעולת ה- POWER TO NAME , למיין להגדיר ולהתבחן וליצור הגדרת מצב של המציאות החברתית. ההון הסימבולי וההון התרבותי גם יחד מייצרים את ניעותו של השדה, כשמעתה מתאפשר ניהול משא ומתן על ערך החליפין של המשאבים השונים. כל שחקן בשדה נושא עימו "הביטוס" - הביטוס זה הינו מנגנון לא מודע של פרה-דיספוזיציות: מערכת כללים המייצרת את התנהגותינו היומיומית (סגנון חיים). זוהי היסטורית אבותינו המוטמעת בנו: סכמות חשיבה,צורת לבוש, אופן עמידה והליכה וכיו"ב. לכל שדה ולכל שחקן יש את ההביטוס שלו שיכול להשתנות. אלמנט ביקורתי על התרבות מיוצג באמצעות הביטוס זה: ההביטוס מייצר את הפרט לכאורה כפרט חופשי ומעלים את האילוצים הכוחניים של השדה המכפיף את הפרט אליו.

רובד נוסף של התרבות ניתן למצוא בתיאורית האינטראקציה הסימבולית.
פרדיגמה זו, הינה אפוא מסגרת תיאורטית הרואה את החברה כתוצר של אינטראקציות יום-יומיות בין יחידים.
הרעיון המרכזי שעומד בבסיס התיאוריה הזו הוא עצם ההבניה החברתית- התהליך היצירתי שבו אנשים מעצבים את המציאות החברתית. כל אינטראקציה חברתית מהווה מעין משא ומתן על הגדרת המציאות .

על בסיס תיאוריות אלו, אבחן את שאלת מחקרי: האם קיים שוני באופי האינטראקציות בין חדר הכושר הישן לחדר הכושר החדש של אוניברסיטת תל אביב? אם כן, ממה נובע השוני הזה?

את התשובה לשאלות מחקרי אבחן על סמך תצפיות שביצעתי בשני שדות המחקר ומקווה אני שייתנו לי הן פרספקטיבה חדשה לגבי אופין של האינטראקציות.

תוכן עניינים:
מבוא
תצפית מספר 1
תצפית מספר 2
תצפית מספר 3
תצפית מספר 4
תצפית מספר 5
סיכום ומסקנות ביניים
תצפית מספר 6
תצפית מספר 7
תצפית מספר 8
תצפית מספר 9
תצפית מספר 10
סיכום ומסקנות ביניים
סיכום ומסקנות בראיה השוואתית
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

השעה הייתה שעת בין ערביים מוקדמת (18:00). פסעתי מלאות מרץ לעבר שדה המחקר שלי, הלא הוא חדר הכושר (הישן) של אוניברסיטת תל אביב. הייתי "מצוידות" במגוון ציפיות, תהיות ומחשבות: מהן הסיבות למיקום המיוחד של מרכז הספורט, איזו אכלוסיה מתאמנת שם ובייחוד בחדר הכושר, מהן מגוון האינטראקציות בהן אני עתידה לצפות, כיצד מאורגן ומסודר חדר הכושר וכיוב'.

תגים:

אינטראקציה · בורדייה · גברים · חוקר · מגדר · מין · נחקר · נשים · סוציואקונומי · ערכים · תרבות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח תצפיות בשדה מחקר - חדר כושר", סמינריון אודות "ניתוח תצפיות בשדה מחקר - חדר כושר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.