היישום אינו מחובר לאינטרנט

תצפית משתתפת בבית אבות

עבודה מס' 065452

מחיר: 277.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח תצפיות שנערכו בבית אבות תוך כדי סקירה ספרותית.

5,190 מילים ,11 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

עבודתי נעשתה בבית אבות "אחוזת בית" הממוקם ברעננה. במהלכה חקרתי בשדה במטרה לגלות תופעה חברתית כלשהי. בשדה , מטבע הדברים, מתחוללות אינטרקציות חברתיות רבות. הייתי ערה לתופעות שונות, את החומר שנאסף על ידי תצפיות וראיונות קטלגתי לקטגוריות אשר כל אחת הכילה בתוכה תופעה שונה בה הבחנתי. הקטגוריה בה בחרתי בסופו של דבר להתמקד בעבודתי הנוכחית הנה מערכת היחסים בין צוות המטפלים הנמצא בבית האבות לבין הדיירים של בית האבות. קטגוריה זו מכילה בתוכה גם כן אינסוף אינטראקציות ותופעות אולם צמצמתי את קטגוריה זו כפי שיובא בהמשך.
בטרם כניסתי לשדה, ההנחות איתן הגעתי היו שונות מאלו להן נוכחתי במהלכו ובסופו של התהליך.
תחומי הידע התיאורטיים אליהם ניתן לקשור את הקטגוריה בה בחרתי להתמקד מתחילות בהבנה מעמיקה של החברה המודרנית ובהשפעותיה על מהלך החיים של בני הגיל השלישי, קשרתי את הנושא להגדרות סטריאוטיפיות לגבי המזדקן, אשר באמצעותן, בין היתר, ניתן לפרש את היחס של המטפלים אל הקשישים כמו את האשרור של הקשישים ליחס הזה תחת הנימוק של הסטריאוטיפים שהושרשו בחברה.
נעזרתי רבות בתיאוריה של גופמן אודות מוסדות.

תוכן העניינים:
מבוא
תיאור השדה
אוכלוסיית המחקר
שיטת המחקר
רקע תיאורטי
שאלת המחקר
דיון
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בעבודתי הנידונה ביקרתי אחת לשבוע, בבית אבות "אחוזת בית" הממוקם ברעננה. מדובר בבית אבות המיועד לאוכלוסייה המשתייכת למעמד סוציו-אקונומי המוגדר כגבוה. הדבר מתבטא בתשלום הגבוה אותו משלמים הדיירים בהשוואה לבתי אבות אחרים בארץ וגם האוכלוסייה המשתכנת בבית האבות מקוטלגת רובה ככולה, כמעמד בינוני-גבוה. הניבים השולטים הם מארצות אירופה, והספרייה מאכלסת ספרים רבים בשפות הללו (גרמנית, פולנית, רוסית) ובאולם הקולנוע מוקרנים חדשות לבקרים סרטים ותוכניות בידור בשפות האלו. בבית האבות מגוון רחב של פעילויות חברתיות המעסיקות את הקשישים לאורך מרבית שעות היום. משחקי שולחן, קלפים, שיעורי אומנות וסוגים שונים של שיעורי התעמלות ותנועה. בבית האבות גרים קשישים הנזקקים לטיפול סיעודי צמוד של איש מקצוע וגם קשישים עצמאיים שאינם זקוקים לטיפול סיעודי צמוד.

תגים:

בית אבות · זיקנה · מחקר איכותני

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תצפית משתתפת בבית אבות", סמינריון אודות "תצפית משתתפת בבית אבות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.