היישום אינו מחובר לאינטרנט

מבחני אישיות במרכזי הערכה - תצפית לא משתתפת בדינמיקה קבוצתית

עבודה מס' 069644

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תצפית על שלב "הדינאמיקה הקבוצתית" למועמדים לתפקידי מכירות בחברת תקשורת.

4,337 מילים ,4 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

מבחני אישיות הפכו לשם דבר בחברה המודרנית. בישראל ישנם עשרות מכוני מיון והשמה, אשר כל מטרתם הינה להכין את המועמד הפוטנציאלי לעבור את מבחני המיון, על פי דרישה של גוף זה או אחר, כרף מינימאלי וכתנאי קבלה.
מבחני האישיות כוללים בתוכם סידרה של אבחונים פסיכולוגיים ואישיותיים, אשר נועדו במסגרת הליכי המיון לבחון את רמת התאמה למערך ארגוני זה או אחר. בתוך כך, על הנבחן לחשוף אל שלל הצדדים באישיותו בפני הבוחנים, אשר לרוב הוא יעדיף לשמור לעצמו אף מפני הקרובים אליו. כציבור, לרוב ניתקל במבחני אישיות בהיותינו מועמדים למקום עבודה.
על מנת להיכנס לעובי הקורה של תהליך זה, בחרתי לערוך תצפית על שלב "הדינאמיקה הקבוצתית" או כפי שנקרא בפי כל "מרכז הערכה" למועמדים לתפקידי מכירות בחברת תקשורת גדולה. ראוי לציין כי מהבחינה הרפלקסיבית (עליה ארחיב בפרק הדיון) דבר זה התאפשר עבורי עקב היותי עובד במכון שכזה, אך במסגרת תפקידי לא הייתה לי כל נגיעה בתהליך האבחוני. לכן באמצעות הכלים הסוציולוגיים לקחתי "צעד אחורה" וצפיתי במתרחש בעין ביקורתית.
לצורך כך אבצע בעבודה מספר מהלכים. ראשית אציג את השערת המחקר ואת הטענה העיקרית אותה אני מציג ביחס לעולם מבחני המיון, כמו גם פירוט שיטת המחקר בה ערכתי את העבודה. לאחר מכן אציג רקע תיאורטי אודות מבחני מיון בקבלה לעבודה, ובנוסף סקירה מהירה אודות אי שוויון מובנה בחברה הישראלית, על מנת לתקף ולתת עוגן תיאורטי לטענתי. בפרק הממצאים אציג את מהלך המיון ואת התצפיות אשר ביצעתי, בדגש על מקרי מבחן מייצגות בהן נתקלתי במהלך התצפיות. כאשר בפרק הדיון והמסקנות אחבר בין הפרקים השונים לכדי גיבוש אמירה או טענה בהתבסס על התיאוריה ביחס לממצאי התצפיות אשר ערכתי.

תוכן העניינים:
1 מבוא
2 רקע תיאורטי
3 השערת המחקר
4 שיטת המחקר
5 ממצאים
5.1 שדה המחקר
5.1.1 המאבחן
5.1.2 סוכן מכירות השטח
5.1.3 מהלכו של מרכז הערכה לתפקיד סוכן מכירות שטח
5.2 ממצאי התצפיות
6 דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מבחני אישיות, הינם חלק גדול מהתחום בו עוסקת חטיבת פסיכולוגים, המתמחה בתחום החברתי-תעסוקתי-ארגוני. בתוך תחום זה יושב תת תחום הקרוי בשפת הפסיכולוגיה "מיון וברירה".

תגים:

הטיה · מרכז הערכה · תצפית לא משתתפת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מבחני אישיות במרכזי הערכה - תצפית לא משתתפת בדינמיקה קבוצתית", סמינריון אודות "מבחני אישיות במרכזי הערכה - תצפית לא משתתפת בדינמיקה קבוצתית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.